16" Laptop voor Portable Triple-Screen Set-up

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Altruis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 11:09
Wat ga je met je laptop doen?
Het wordt gebruikt als alternatief voor mijn desktop PC in de woonkamer. Het zal gebruikt worden voor lezen/schrijven en wat gaming. Ik hoef er geen triple-A titels op te kunnen spelen op max settings, maar het moet wel genoeg zijn om de meeste games goed te handelen, of triple-A titels op lagere settings.

Het allerbelangrijkste is echter dat onderstaand dual monitor product erbij zal worden aangeschaft voor een gestreamlinede triple-screen setup en het hiervoor compatible moet zijn:
https://www.monduo.co/pro...o-16-inch-pro-duo-display
Ik heb echter al gezien in meerdere recensies dat veel van de laptops die ik voor ogen had, zoals de Lenovo Legion series, niet echt compatible zijn, omdat ze:
- Ofwel een kleine ledge achterin hebben, zodat de duo screen er niet goed op geinstalleerd kan worden
- Geen 2 USB-C poorten hebben die allebei zowel beeld- als stroomfunctionaliteit hebben. Hierdoor moet een monitor scherm nog apart van stroom worden voorzien middels een powerbank, wat ik liever niet heb omdat er dan nog meer op tafel/in de tas mee moet worden genomen.

Wat is je budget?
1200-1800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het zal vooral binnenshuis worden gebruikt of op vakantie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merkvoorkeur, hoewel ik altijd te spreken ben geweest over Asus, en wat minder over Acer of Razer (de laatste vanwege de overpricing).

Wensenlijst:
- 16" 2560x1600 display op 144hz
- 2x USB-C met display- en power functionaliteit, liefst 1 aan de linkerkant van de laptop en 1 aan de rechterkant.
- Geen ridge op de achterkant
- 4060/4070/4080 videokaart.

Research al gedaan:
De volgende Razer Blade 16 lijkt te voldoen aan de specs, hoewel ik nog steeds niet goed weet/begrijp of thunderbolt ook een usb-c display aansluiting is met power en of de andere usb-c poort die in deze laptop deze functionaliteit heeft. Daarnaast is deze ook ver buiten mijn budget, met 3500 euro voor een laptop met specs die equivalent zijn (4070, etc.) aan een Lenovo Legion laptop voor 13000-1500 euro.

Voor de rest heb ik geen laptops kunnen vinden die voldoen aan de wensenlijst hierboven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 03:24
Met jouw budget kun je sowieso de 4070 en 4080 vergeten.

En geen ridge aan de achterkant maakt dat vrijwel alle gamelaptops afvallen. De enige die ik kan vinden die aan je eisen lijkt te voldoen is deze:
uitvoering: ASUS ROG Flow X16 GV601VV-NF019W

Wel iets boven je budget. Volgens de specs op de site van Asus heeft hij zowel een USB-c Thunderbolt als een USB-c met display-port en power delivery mogelijkheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Wild Chocolate op 18-11-2023 00:08 ]

iRacing Profiel