Thermostaat voor verhuurde gemeenschappelijke ruimte

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• HairyWeasel
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
Het complex waar ik woon heeft een zaaltje dat zowel door bewoners kan worden gebruikt als wordt verhuurd aan externen. Maar het is ook vaak niet in gebruik. De verwarming blijft nu vaak per ongeluk aan staan na gebruik. Het is een systeem met een ouderwetse cv-ketel, volgens mij zelfs nog aan/uit en niet al te beste isolatie, dus dat is niet wenselijk.

Momenteel zit er een klokthermostaat in die je moet programmeren met drukken op kleine knopjes en heel klein, donker lcd-schermpje. Een ramp om het programma aan te passen als het schema van de vaste gebruikers verandert.

Het mooiste zou zijn als er een thermostaat is met een bewegingssensor en leervermogen, die aangaat als er iemand is en op basis daarvan het vaste schema leert en gaat voorverwarmen, zodat de vaste gebruikers binnen komen in een aangenaam warme zaal, maar die ook uitgaat als er niemand is, omdat er is geannuleerd. Dat kan ik alleen niet vinden. Alle slimme thermostaten lijken te werken op basis van detectie van een app geïnstalleerd op een telefoon. Dat is niet toe te passen gezien het aantal gebruikers, waaronder ook incidentele en verklaarde digibeten.

Het beste dat ik kan vinden is een klokthermostaat met een groot aanraakscherm, zodat het aanpassen van het programma in ieder geval eenvoudig is. Of is er ook iets dat wel kan wat ik wil? En dan bedoel ik kant-en-klaar in de handel, niet zelfs klussen met smarthomecomponenten. Iedereen die het gebruikt en beheert moet het kunnen gebruiken.

Beste antwoord (via HairyWeasel op 16-11-2023 20:08)

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
zoiets? https://www.icy.nl/thermostaat-vakantiewoning-chalet/
Zit geen programme functie oid in helaas. Lijkt me ook erg lastig, aangaan om voor te verwarmen, maar als er niemand is niet aan gaan, hoe moet de thermostaat weten of iemand niet komt, te laat komt etc?

[ Voor 62% gewijzigd door Teddy op 16-11-2023 11:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
zoiets? https://www.icy.nl/thermostaat-vakantiewoning-chalet/
Zit geen programme functie oid in helaas. Lijkt me ook erg lastig, aangaan om voor te verwarmen, maar als er niemand is niet aan gaan, hoe moet de thermostaat weten of iemand niet komt, te laat komt etc?

[ Voor 62% gewijzigd door Teddy op 16-11-2023 11:53 ]

• HairyWeasel
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit. Bedankt!