Links uit outlook in een specifiek browserprofiel openen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 22:47
Ik loop eigenlijk al een tijdje tegen het volgende probleem aan. Ik ben consultant en zit bij verschillende klanten met verschillende Office 365 accounts (naast ook nog mijn privé account). Ik heb op mijn browser per klant een profiel ingesteld (eerst alleen in edge, maar inmiddels ook in safari) waar ik ben aangemeld op de specifieke Microsoft tenant. Ook in outlook heb ik profielen gemaakt. Ik zie alleen geen mogelijkheid om die te koppelen.

Wat ik wil is dat als ik in de mail in een specifiek profiel op een link (bijv naar een sharepoint site) druk, deze link automatisch in het gekoppelde profiel in de browser wordt geopend. Momenteel wordt de link automatisch in het laatst actieve profiel geopend. In de praktijk moet ik dus of het adres uit de link knippen en plakken of eerst het juiste profiel activeren. Dat zou makkelijker moeten kunnen zijn.

Heeft iemand hier een goede oplossing voor?

Alle reacties

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 22:47
Meteen nog maar even een update op mijn eigen vraag. Ik heb nu OpenIn en Choosy gevonden. Hiermee kun je een keuzemenu creëren bij het openen van een link. Ik ben Choosy nu aan het testen (trial van 44 dagen) en op zich werkt dit. Alleen vervangt Choosy je standaardbrowser en krijg je de keuze nu dus bij alle linkjes. Privé gebruik ik de e-mail app van apple en ook hier moet ik nu dus kiezen. Ik zou liever nog iets meer intelligentie willen hebben. Ik wil eigenlijk dat alleen linkjes uit outlook worden geopend in een specifiek (safari of edge) profiel.

OpenIn kan overigens nog veel verder gaan ook met het koppelen aan Focus profielen (maar voor mijn usecase is dat niet van toepassing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik gebruik Choosy ook. Erg blij mee. Ik gebruik het keuzemenu niet, maar heb regels (Rules) ingesteld die linkjes uit 'werkapplicaties' (Outlook, Teams) altijd opent in Chrome. Alle andere linkjes gaan standaard naar Firefox