• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Het maakt bij SamenOm dus niets uit als je verbruik en opwekking evenredig is, je betaald hoe dan ook voor je maximale opwekking. Is dit bij elke leverancier zo? Het zou toch in alle gevallen netto berekent worden? Met deze prijzen betaal je gewoon 10 cent per kwh omdat je notabene zelf stroom opwekt. Van de zotte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qusMIOEJb-kU6_ULag2uKeljU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpElvIKXWGSrnFWdFsvPC3Qa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcwJ-5wbBXSAkSEZHkPdKc6g8gI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJRapRvuCFYkuxYfqTo7da78.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:30
Je betaalt niet voor je maximale opwekking, maar voor je maximale teruglevering, dus exclusief de stroom die je direct zelf hebt gebruikt. Is wel logisch toch? Bij teruglevering maak je gebruik van het net.
Verder lijkt me dat je deze vraag beter in de speciale energietopics kunt plaatsen.

• mxmemx
Nee totaal onredelijk als je het mij vraagt. Niemand gaat zijn volledige verbruik kunnen managen zodat er geen "teruglevering aan het net" meer is. Dan moet iedereen aan de accu. Netto is mijn inziens redelijker aangezien die gasten je verdiende kwh wel wegzetten voor 4x de tlv dus zij hebben in dit geval alle winst en de eigenaren niets.

• mxmemx
Citroentjuh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:40:
Je betaalt niet voor je maximale opwekking, maar voor je maximale teruglevering, dus exclusief de stroom die je direct zelf hebt gebruikt. Is wel logisch toch? Bij teruglevering maak je gebruik van het net.
Verder lijkt me dat je deze vraag beter in de speciale energietopics kunt plaatsen.
Verder kan zoals je zegt deze thread beter bij het TLV topic plaatsvinden, weet alleen niet hoe ik hem sluit.