Monitor voor thuiswerkplek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:19
Ik zoek een?
monitor voor mijn thuiswerkplek waar ik een dag in de week door breng.

Wat is je budget?
ergens rond de € 200,- maar gezien het aantal uur dat ik hem gebruik is minder altijd beter. Mocht dit budget te laag zijn dan sta ik zeker open voor feedback voor een betere prijs/kwaliteit verhouding

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
monitor met dunne schermranden vind ik erg mooi (het oog wil ook wat) en een aansluiting met alleen usb c voor beeld en voeding van de laptops. Geen idee of dit binnen het budget past, anders moet ik consessies doen. Merk maakt mij niets uit.

Qua grootte is mijn huidige scherm 23 inch (zie hieronder). Voor nu een prima maat. Groter mag (heb geen ervaring met grotere’ formaten beeldschermen voor kantoorwerk dus hier is advies ook welkom) maar ook hier telt het budget wel mee.

Daarnaast moet hij aan mijn huidige monitorarm kunnen hangen (standaard vesa maat, max gewicht 9KG).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de monitor sowieso gaan gebruiken voor mijn thuiswerkplek waar ik 1 dag in de week zit. Hieraan koppel ik dan mijn laptop van mijn werk dit kan middels usb c.

Mijn werkzaamheden bestaan uit analyses maken (excel/powerpoint) met daarbij nog een aantal webapplicaties om deze cijfers te genereren. En andere inkoop gerelateerde werkzaamheden.

Prive is het voornamelijk, internetten, numbers, youtube, enkele keer Sketchup/Photoshop (hobby matig).

Met name de basic stuff dus

Daarnaast heb ik ook nog een MacBook Air m2 en heeft mijn vrouw nog een surface van het werk waar we hem eventueel voor willen gebruiken (een stuk minder frequent maar wel mooi dat het kan). Een kabel van het scherm naar de laptop(s) met alleen usb c zou hierbij ideaal zijn want een clean desk is fijn :)

We hebben nu een HP E233 staan welke natuurlijk prima voldoet voor wat ik er mee wil doen echter irriteer ik mij toch aan het minder scherpe beeld tov mijn laptops (helemaal tov mijn MacBook). Ligt aan de max resolutie welke mijn huidige scherm aan kan heb ik begrepen (1920x1080), maar het kijkt heel onrustig als ik eerst naar mijn laptopscherm kijk en dan naar mijn huidige beeldscherm (laptopscherm wordt gebruikt als 2e scherm).

Ik ben helemaal niet thuis in monitoren dus ik zou graag wat advies in winnen zodat ik ook weet waar ik naar moet zoeken. Ik zou bijvoorbeeld neigen naar 4K maar mijn gevoel zegt dat het overkill is (nog even los van de prijsrange)

Ik hoop dat ik zo de meeste info gegeven heb. Mocht dat niet het geval zijn dan hoor ik het graag en vul ik het aan.

[ Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 16-11-2023 08:35 ]

©2004

Beste antwoord (via hk12nl op 17-11-2023 16:48)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:06

Secsytime

Automagisch

Als ik naar je werkzaamheden kijk zou ik absoluut een ultrawide (34 inch - 21:9) aanraden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 21:04
Kantoorwerk is ruim begrip, als je vaak voor langere tijd in een applicatie zit te werken dan zal je waarschijnlijk prima uit de voeten kunnen met bijvoorbeeld 24 inch @ 1920x1080. Zit je regelmatig in meerdere applicaties te werken en niet continue tussen applicaties willen wisselen, maar ze naast elkaar open hebben staan dan kan het een optie zijn om te kiezen voor een grotere monitor met hogere resolutie, nadeel van die optie het kan lastig zijn bijvoorbeeld een 27 inch @ 2560x1440 met USB-C PD (Power Delivery) te vinden binnen budget. Op het moment van schrijven vallen slechts 3 monitoren binnen het gestelde budget.

Voor een standaard monitor zou je dit filter kunnen gebruiken, bijvoorbeeld de AOC 24P2C Zwart past binnen budget en heeft usb-c pd.

Overweeg je voor een grotere monitor te gaan kan je dit filter gebruiken, bijvoorbeeld de: uitvoering: Samsung S60UA 27" (27A600UUU) Zwart past net binnen budget.

Check wel hoeveel stroom je laptop nodig heeft en hoeveel de monitor via de usb-c kan leveren.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15
Misschien even handig om te vermelden.

Hoeveel KG kan je draagarm tillen.

Zelf hebben wij deze:

https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Zeer tevreden mee, deze valt wel buiten het budget.

De 24 inch zoals genoemd door @squaddie is een mooie alternatief.

• hk12nl
@squaddie en @joke_name bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook mijn startpost even aangepast.

Met betrekking tot mijn werkzaamheden:
Mijn werkzaamheden bestaan uit analyses maken (excel/powerpoint) met daarbij nog een aantal webapplicaties om deze cijfers te genereren. En andere inkoop gerelateerde werkzaamheden.

Prive is het voornamelijk, internetten, numbers, youtube, enkele keer Sketchup/Photoshop (hobby matig).

Met name de basic stuff dus.

Daarnaast kan de monitorarm max 9KG aan.

Ik heb ook een aanpassing gemaakt in de max resolutie van mijn huidige scherm, die is volgens de boekjes 1920x1080.

Wat ik dan wel opvallend vind is, is dat ik op mijn werk een Dell p2422H heb met dezelfde resolutie echter lijken de letters hier veel scherper. Wellicht heeft het met het licht op mijn werk te maken tov mijn thuiswerkplek want ik kan zo snel geen ander verschil vinden.

Neemt niet weg dat een mooie upgrade voor mijn scherm thuis nog steeds het doel is. :)

[ Voor 7% gewijzigd door hk12nl op 16-11-2023 08:35 ]

©2004

• hk12nl
joke_name schreef op donderdag 16 november 2023 @ 05:33:
Misschien even handig om te vermelden.

Hoeveel KG kan je draagarm tillen.

Zelf hebben wij deze:

https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Zeer tevreden mee, deze valt wel buiten het budget.

De 24 inch zoals genoemd door @squaddie is een mooie alternatief.
Dit vind ik ook nog wel een interessante optie. Geeft deze een goed scherp beeld?

Nu zie ik deze ook staan bij Coolblue en raak ik toch weer verleid:
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

Ik kan een prima vergelijk maken met de vergelijking sites maar voor een noob; is het qua gebruikerservaring een groot verschil met die jij noemt? Of kan ik die 50 euro beter in mijn zak houden? :)

©2004

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:37
Ik heb recentelijk een 27" met usb-c gekocht voor rond de 200 euro, ben er erg tevreden mee.
Webcam is mooi meegenomen.
uitvoering: Dell S2722DZ Zilver

• hk12nl
barellron schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:19:
Ik heb recentelijk een 27" met usb-c gekocht voor rond de 200 euro, ben er erg tevreden mee.
Webcam is mooi meegenomen.
uitvoering: Dell S2722DZ Zilver
Thx. Ziet er niet er niet verkeerd uit. Zit de camera en vast op? Ik zie hem namelijk niet in elke afbeelding terug.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15
hk12nl schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:57:
[...]

Dit vind ik ook nog wel een interessante optie. Geeft deze een goed scherp beeld?

Ik kan een prima vergelijk maken met de vergelijking sites maar voor een noob; is het qua gebruikerservaring een groot verschil met die jij noemt? Of kan ik die 50 euro beter in mijn zak houden? :)
Wij hebben zelf 2 thuiswerkplekken

Beneden hebben we deze
Boven hebben we nog een 34 inch curved 3400 * 1400 staan.

Ze hebben allebei hun voordelen en nadelen.

Maar de 27 inch is echt een hele fijne monitor.
Je hebt veel ruimte voor excel, SQL enzovoort.

Wij zijn er heel happy mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 21:04
hk12nl schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:57:
[...]

Ik heb persoonlijk geen ervaring met 4k op 27 inch, maar wel met 2560x1440 op 27 inch en dat is voor mij prima werkbaar zonder schaling te gebruiken. Bij een hogere resolutie op dezelfde maat vraag ik mij sterk af hoe werkbaar dat is zonder schaling te gebruiken, als je de schaling op 150 procent zet heb je effectief dezelfde werkruimte als een 27 inch 2560x1440 monitor. Persoonlijk zou ik de extra centen op zak houden, maar het is en blijft jouw keuze. Als je twijfelt zou ik kijken of er in de buurt een winkel waar dergelijke schermen staan en ze vergelijken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Als ik naar je werkzaamheden kijk zou ik absoluut een ultrawide (34 inch - 21:9) aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Secsytime schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:44:
De curved of reguliere?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Heb beide gehad en persoonlijk vind ik curved prettiger. Als ik je TS zo lees dan heb je mogelijk ook iets aan een hogere refresh rate (moeite met switchen schermen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Secsytime schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:57:
[...]

Heb beide gehad en persoonlijk vind ik curved prettiger. Als ik je TS zo lees dan heb je mogelijk ook iets aan een hogere refresh rate (moeite met switchen schermen)?
Dus dan zou je zoiets aanbevelen:
https://www.coolblue.nl/product/916234/aoc-cu34v5c-bk.html

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik denk dat het deze gaat worden:
https://www.coolblue.nl/product/916233/aoc-u34v5c-bk.html

Allen bedankt voor jullie hulp en reacties!

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

hk12nl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:48:
Ik denk dat het deze gaat worden:
https://www.coolblue.nl/product/916233/aoc-u34v5c-bk.html

Allen bedankt voor jullie hulp en reacties!
Kan niet zo snel zien of hij ook stroom via USB aan je laptop kan leveren, dat is misschien wel een handigheidje. Loopt alles via 1 snoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Secsytime schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:45:
[...]

Kan niet zo snel zien of hij ook stroom via USB aan je laptop kan leveren, dat is misschien wel een handigheidje. Loopt alles via 1 snoer.
Thx voor het meekijken. Dit scherm levert stroom aan je laptop via usb c met 65 watt dus dat is helemaal prima voor mij.

Geen curved maar ik denk dat ik met een rechte beter af ben :)

[ Voor 8% gewijzigd door hk12nl op 17-11-2023 21:01 ]

©2004

Pagina: 1