Flatfee van Wanadoo in de avonduren!

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Flatfee van Wanadoo is er: Op hun site trof ik het "Hometime" abonnement aan, waarmee je in de avonduren kunt internetten zonder telefoonkosten voor 30 Euro per maand. Hieronder de tekst van de Homepage:

Met Wanadoo Hometime kunt u via de gewone telefoonlijn zowel doordeweeks in de avonduren (19:00-08:00 uur) als gedurende het gehele weekend voor een vast bedrag per maand internetten.

Geen rekening houden met piek- en daltarieven, dus lagere telefoonkosten
Online uw factuur bekijken via de Wanadoo-site
Kosten van het internetgebruik buiten de tijden van Wanadoo Hometime controleren op de Wanadoo-site
In iedere regio in Nederland beschikbaar
Telefoonkosten inbegrepen
Geen installatiekosten
Buiten de tijden van Wanadoo Hometime internetten tegen het normale KPN-tarief
Deskundige Wanadoo Helpdesk
Indien u inbelt buiten de daluren, dan geldt het normale KPN-tarief. Dit zijn de inlogkosten + het normale KPN-tarief per minuut. Deze kosten worden rechtstreeks door Wanadoo aan u gefactureerd.

Kenmerken
Om iedereen optimaal gebruik te laten maken van internet, zijn voor Wanadoo Hometime-abonnementen de volgende kenmerken van toepassing:

De verbinding zal automatisch worden verbroken bij 15 minuten inactiviteit
De verbinding zal automatisch worden verbroken na 2 uur internetten
Uiteraard kunt u hierna direct weer verbinding maken.

Lijkt een beetje op de flatfee abonnementen die je in de UK kunt krijgen.... daar zijn een aantal vergelijkbare abonnementen, maar dan van 18:00 tot 08:00.....

Alleen jammer dat je om de 2 uur moet reconntecen, maar met de huidige generatie resume-downloaders, en ftp proggies is dat niet zo'n probleem.

Voor hen die overdag werken, op school zitten, of huiswerk moeten maken is dit dus een hele leuke oplossing!! EN je kunt het HELE WEEKEND flat fee internetten!!

Dit is denk ik het beste flat-fee abo wat ik tot nu toe heb gezien. Ik heb kabel, maar ik leef erg mee met hen die nog bakken telefoonkosten betalen... een posting waard lijkt me :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Zie [topic=215860/5/25]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op donderdag 06 september 2001 11:21 schreef maartena het volgende:
Flatfee van Wanadoo is er: Op hun site trof ik het "Hometime" abonnement aan, waarmee je in de avonduren kunt internetten zonder telefoonkosten voor 30 Euro per maand. Hieronder de tekst van de Homepage:

Met Wanadoo Hometime kunt u via de gewone telefoonlijn zowel doordeweeks in de avonduren (19:00-08:00 uur) als gedurende het gehele weekend voor een vast bedrag per maand internetten.

Geen rekening houden met piek- en daltarieven, dus lagere telefoonkosten
Online uw factuur bekijken via de Wanadoo-site
Kosten van het internetgebruik buiten de tijden van Wanadoo Hometime controleren op de Wanadoo-site
In iedere regio in Nederland beschikbaar
Telefoonkosten inbegrepen
Geen installatiekosten
Buiten de tijden van Wanadoo Hometime internetten tegen het normale KPN-tarief
Deskundige Wanadoo Helpdesk
Indien u inbelt buiten de daluren, dan geldt het normale KPN-tarief. Dit zijn de inlogkosten + het normale KPN-tarief per minuut. Deze kosten worden rechtstreeks door Wanadoo aan u gefactureerd.

Kenmerken
Om iedereen optimaal gebruik te laten maken van internet, zijn voor Wanadoo Hometime-abonnementen de volgende kenmerken van toepassing:

De verbinding zal automatisch worden verbroken bij 15 minuten inactiviteit
De verbinding zal automatisch worden verbroken na 2 uur internetten
Uiteraard kunt u hierna direct weer verbinding maken.

Lijkt een beetje op de flatfee abonnementen die je in de UK kunt krijgen.... daar zijn een aantal vergelijkbare abonnementen, maar dan van 18:00 tot 08:00.....

Alleen jammer dat je om de 2 uur moet reconntecen, maar met de huidige generatie resume-downloaders, en ftp proggies is dat niet zo'n probleem.

Voor hen die overdag werken, op school zitten, of huiswerk moeten maken is dit dus een hele leuke oplossing!! EN je kunt het HELE WEEKEND flat fee internetten!!

Dit is denk ik het beste flat-fee abo wat ik tot nu toe heb gezien. Ik heb kabel, maar ik leef erg mee met hen die nog bakken telefoonkosten betalen... een posting waard lijkt me :)
mijn abo aanvraag ligt er al, tot ziens wish!

Verwijderd

Yep ff invullen en dan maar hopen dat ze dit lang vol houden.

• xxxMaverick
Op donderdag 06 september 2001 12:07 schreef Mr_duron700 het volgende:
Yep ff invullen en dan maar hopen dat ze dit lang vol houden.
wanadoo is gelukkig iets groter dan bv wish of superweb! en ze kunnnen voor vast bedrag inkopen ! YEAH!!!!!!! EINDELIJK!!!!!!!!

• EsCo
Ik waardeer dit aanbod ook ten zeerste :9~

• EsCo
Maareh, WTF houdt dat kosten per login in? Betekent toch niet dat ik die weer achteraf kan gaan betalen he?

• Wokschotel
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 06 september 2001 12:44 schreef Escobar het volgende:
Maareh, WTF houdt dat kosten per login in? Betekent toch niet dat ik die weer achteraf kan gaan betalen he?
Ik vermoed dat dat het starttarief is buiten het tijdvak.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 14:52 schreef rdgf het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat het starttarief is buiten het tijdvak.
3.5 cent bij elke keer inloggen
als je buiten dat "tijdvak" van die avonduren inlogt betaal je 6.5ct/minuut

• EsCo
Op donderdag 06 september 2001 14:53 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

3.5 cent bij elke keer inloggen
[..]
Buiten of binnen tijdvak?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Er vanuit gaande dat je een verslaafde bent, en dus elke dag 6 x 2 uur aangelogd bent, dan kost dit dus 6 x 3,5 Eurocent = 21 Eurocent per dag extra bovenop die 30 Euro. In totaal kost het abonnement dus voor 30 dagen 36,30 Euro, waarvan het 6,30 Euro gedeelte achteraf gefactureerd wordt... In het weekend kun je echter de gehele dag aanloggen, dus als je ok in het weekend dag & nacht ingelogd wil zijn, dan zijn de kosten in totaal een euro of 40 maximaal....

Dus voor 40 Euro heb je een behoorlijk flat-fee alternatief. Voor de werkende mens, en de scholieren die s'middags netjes hun huiswerk doen is dit dus een bijna altijd-online alternatief!

En Casema DEMOS gebruikers: met een ISDN lijn valt dus wel te fraggen!!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Die 3,5 eurocent staat alleen onder "Wat zijn de kosten als ik het Wanadoo Hometime-abonnement overdag (in piektijd) gebruik?
" vermeld, dus volgens mij geldt dit alleen voor de piekuren...

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp: na 7 uur en in het weekend zoveel uren als je wilt i-netten?! en overdag dan doordeweeks, kost het dan geld?

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op donderdag 06 september 2001 16:37 schreef PatMan het volgende:
Die 3,5 eurocent staat alleen onder "Wat zijn de kosten als ik het Wanadoo Hometime-abonnement overdag (in piektijd) gebruik?
" vermeld, dus volgens mij geldt dit alleen voor de piekuren...
klopt :)

• EsCo
Heerlijk, eindelijk een goede flat-fee aanbieding...

Afgezien van het feit dat het eigenlijk nog maar een halve flat-fee aanbieding is heb ik er wel zin in...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Hopelijk hoef je niet een paar honderd keer in te bellen net als bij Superweb. Omdat heel veel mensen in het weekend gaan internetten zouden alle lijnen bezet kunnen raken.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54
Inernetten s'avonds kost toch niet zoveel.

Overdag des te meer.
Als dit meer zou zijn, dan had ik wel interesse.
Maar dit is alleen s'avonds.
Eens kijken of die lijnen dan niet overbelast raken
Want met SW was het ook altijd een half uur laten inbellen voordat je wat kon downloaden
En die snelheid was met SW ook om te janken.

Mijn motto: Eerst zien, dan geloven!

American Express vraagbaak

• EsCo
Op donderdag 06 september 2001 18:14 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Inernetten s'avonds kost toch niet zoveel.

Overdag des te meer.
Als dit meer zou zijn, dan had ik wel interesse.
Maar dit is alleen s'avonds.
Eens kijken of die lijnen dan niet overbelast raken
Want met SW was het ook altijd een half uur laten inbellen voordat je wat kon downloaden
En die snelheid was met SW ook om te janken.

Mijn motto: Eerst zien, dan geloven!
Wanadoo heeft een grotere capaciteit dan Superweb, wat dacht je van al die kabelaars en adsl-gozers, dat die niet downloaden? Daar kunnen best een paar ISDN downloads bijtussen hoor...

• Pc123
  • Laatst online: 20:18
Op donderdag 06 september 2001 18:16 schreef Escobar het volgende:

[..]

Wanadoo heeft een grotere capaciteit dan Superweb, wat dacht je van al die kabelaars en adsl-gozers, dat die niet downloaden? Daar kunnen best een paar ISDN downloads bijtussen hoor...
Het gaat ook om het aantal inbelplaatsen, als die vol zijn krijg je de bezet toon, op die manier kon je bij superweb 100en keren bellen voordat je verbinding kreeg.

• EsCo
Dan raad ik ze bij deze aan om gewoon een ledenstop in te voeren op het moment dat de ratio 1:2 bereikt is ofzo anders wordt het een chaos... Maar goed we zien wel, eerst zal het natuurlijk niet 100% lopen, anders gaan we gewoon weer klagen op hun forum, dat was nu ook effectief >:)

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 12:44 schreef Escobar het volgende:
per keer dat ej inbelt betaal je 3 cent. dat zullen de kosten toch niet opdrijven he

• EsCo
Op donderdag 06 september 2001 22:52 schreef nitraat het volgende:

[..]

per keer dat ej inbelt betaal je 3 cent. dat zullen de kosten toch niet opdrijven he
Niet binnen de avonduren en weekenduren... Iemand op nielsonline heeft hierover Wanadoo gebeld...

• xxxMaverick
Op donderdag 06 september 2001 22:56 schreef Escobar het volgende:

[..]

Niet binnen de avonduren en weekenduren... Iemand op nielsonline heeft hierover Wanadoo gebeld...
staat ook op wanadoo forum

• EsCo
Op donderdag 06 september 2001 23:24 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

staat ook op wanadoo forum
Daar ben ik inmiddels bekend :P

• Entity
  • Laatst online: 21:19

Entity

9000rpm

De grote vraag zal inderdaad de poortratio worden. Een poortratio van 1:1 is namelijk niet te betalen (zo'n poort kost nogal wat geld namelijk), ik denk dat we blij mogen zijn als deze onder de 1:10 ligt, waarbij het hoogst waarschijnlijk wel te doen is. Bij FlatStream hadden ze de eerste maand volgens mij ook zo'n soort ratio en dat ging perfect. De maand daarop hebben ze het verknoeid en daarna is het alleen maar achteruitgegaan, totdat ze helaas failliet gingen, maar dat terzijde.

Het starttarief is dus 3,5 EUROcent en geldt alleen in de piekuren.

• xxxMaverick
uh, ik kan al inloggen en surfen???????? jullie dan??

• EsCo
Ik denk dat jij dan tikken gaat betalen...

• xxxMaverick
Op donderdag 06 september 2001 23:34 schreef Escobar het volgende:
Ik denk dat jij dan tikken gaat betalen...
we zullen zien, ik moet toch online nu s'avonds, dus..... Morgen kijk ik het wel na bij het uren overzicht

• EsCo
Het kan ook best niet zo zijn, maar ik neem geen risico's meer na laatste tel. rekening...

• xxxMaverick
Op donderdag 06 september 2001 23:57 schreef Escobar het volgende:
Het kan ook best niet zo zijn, maar ik neem geen risico's meer na laatste tel. rekening...
ja maar dit loopt via wanadoo, dus op dit moment betaal je nooit aan kpn. Komt nog bij dat het dan gewoon normaal tarief is.....dus

• me1299
  • Laatst online: 17:35

me1299

$ondertitel

Ik heb ook gelijk ingeschreven, nu maar hopen dat het geen superweb vermomingsactie is :D

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:42
Dus ff samengevat. Je kunt kostenloos 2 uur internetten met een maandbedrag van 66 piek en als je opnieuw inlogt kostje dat 7 guldencent :)

Dat valt nog te overzien. dus je kunt op een avond voor zeg maar 2.20 + (2*0.07)=2.34 per avond. Das goedkoop (ff uitgaand van een maand van 30 dagen.

Heeft iemand er al ervaring mee? en zo ja werkt het goed?
Is 2 gig aan download limiet eigenlijk veel?

Strava | AP | IP | AW

• me1299

me1299

$ondertitel

Owh jah nog wat. Er staat nergens op de site dat je 2GB limiet hebt, alleen voor website!!!!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• xxxMaverick
Op vrijdag 07 september 2001 00:43 schreef DeathKnight het volgende:
Owh jah nog wat. Er staat nergens op de site dat je 2GB limiet hebt, alleen voor website!!!!
lees de algemene voorwaarden maar eens, onder fair use.......geen dank

• xxxMaverick
Op vrijdag 07 september 2001 00:33 schreef webkabouter het volgende:
Dus ff samengevat. Je kunt kostenloos 2 uur internetten met een maandbedrag van 66 piek en als je opnieuw inlogt kostje dat 7 guldencent :)

Dat valt nog te overzien. dus je kunt op een avond voor zeg maar 2.20 + (2*0.07)=2.34 per avond. Das goedkoop (ff uitgaand van een maand van 30 dagen.

Heeft iemand er al ervaring mee? en zo ja werkt het goed?
Is 2 gig aan download limiet eigenlijk veel?
inloggen kost niet extra, alleen buiten je uren.....en 2 uur achter elkaar ,daarna weer inbellen ja

2 gig is best veel vind ik

• EsCo
Ik ga gewoon flink zuigen met mijn ISDN lijntje, als ik te veel heb hoor ik het wel...

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 08:16 schreef Escobar het volgende:
Ik ga gewoon flink zuigen met mijn ISDN lijntje, als ik te veel heb hoor ik het wel...
Moet je vooral doen als je wilt dat de dienst langer wilt blijven bestaan dan Supernep. :(

• xxxMaverick
Op vrijdag 07 september 2001 08:25 schreef achappey het volgende:

[..]

Moet je vooral doen als je wilt dat de dienst langer wilt blijven bestaan dan Supernep. :(
ga jij nou wanadoo met superweb vergelijken? get real

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
2 GB lijkt mij wel voldoende: da's dus 2048 MB per maand = 66 Mb per dag. Uitgaande van ISDN met 7.5 KB/sec haal je per uur een snelheid van 27000 KB, dus een kleine 27 MB/uur. Dan kun je dus per dag een dikke 2 uur continu downloaden...

• me1299

me1299

$ondertitel

2 GIG is niks, ook voor ISDN niet.

Je download zo 750m in 24 uur :7

Maar ja, dat was die goede supercrap tijd. Divxjes downloaden :Y)

• EsCo
Wanadoo zal er zeker niet aan ten onder gaan. Ik ga me niet inhouden met downloaden...
Daarvoor heb ik dat abo niet...

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
2 gig is niet veel als je eigenlijk van plan was om 'snachts Morpheus aan te gaan zetten. Wat zijn de consequenties als je over je 2 gig komt, en krijg je ook de mogelijkheid om te zien hoeveel mb's je al hebt verbruikt?

• me1299

me1299

$ondertitel

Got ontspoorde ff :r

• me1299

me1299

$ondertitel

Op vrijdag 07 september 2001 13:07 schreef AlvaK het volgende:
2 gig is niet veel als je eigenlijk van plan was om 'snachts Morpheus aan te gaan zetten. Wat zijn de consequenties als je over je 2 gig komt, en krijg je ook de mogelijkheid om te zien hoeveel mb's je al hebt verbruikt?
Goeie vraag. Ik hoop dat ze een beetje flex zijn, en dat ze pas bij 20gb briefje sturen :9~

• EsCo
Op een gegeven moment ben je het downloaden ook wel zat, dan download je nog maar de helft als eerst... Dan is de kick er wel af...

Verwijderd

hm als ik nu al in probeer te loggen doet die ut niet :( ut zal me benieuwen of het allemaal goed gaat

• me1299

me1299

$ondertitel

Op vrijdag 07 september 2001 23:17 schreef Sourcerer het volgende:
hm als ik nu al in probeer te loggen doet die ut niet :( ut zal me benieuwen of het allemaal goed gaat
Duh! Staat toch dat je eerst een brief krijgt e.d. die je moet ondertekenen.

• me1299

me1299

$ondertitel

Op vrijdag 07 september 2001 00:59 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

lees de algemene voorwaarden maar eens, onder fair use.......geen dank
ALGEMENE VOORWAARDEN voor WANADOO ABONNEMENTEN
Artikel 1. Definities

In deze Algemene Voorwaarden worden de volgende met een hoofdletter geschreven begrippen gebruikt, die de daarbij aangegeven betekenis hebben:

1. Abonnement: de overeenkomst tussen Wanadoo en de Klant op grond waarvan de Klant gerechtigd is gebruik te maken van de Wanadoo Diensten en waarop de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn;
2. Algemene Voorwaarden: deze algemene voorwaarden die van toepassing zijn op het Wanadoo Abonnement;
3. E-mail-adres: een door Wanadoo aan de Klant, op diens verzoek, ter beschikking gesteld uniek adres, waarmee elektronische berichten uitgewisseld kunnen worden;
4. Gratis Abonnement: een vorm van het Abonnement waarbij de Klant een beperkt aantal Wanadoo Diensten kosteloos kan afnemen en andere Wanadoo
Diensten tegen betaling;
5. Gegevensbestanden: de verzameling van tot de Klant herleidbare gegevens;
6. Inschrijfformulier: het door de Klant ingevulde en -indien Wanadoo dat verzoekt- ondertekende aanvraagformulier voor een Wanadoo Abonnement;
7. Internet: een wereldwijd geheel van gekoppelde computernetwerken, hostcomputers, databanken, telecommunicatienetwerken en -voorzieningen;
8. Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die met Wanadoo een Abonnement heeft afgesloten of daartoe een aanvraag indient;
9. Software: de door Wanadoo uit hoofde van het Abonnement ter beschikking gestelde software en gegevensdragers die toegang tot het Internet mogelijk maken;
9. Toegangscodes: de aan de Klant verstrekte gebruikersnaam ("log in") en/of het gebruikerswachtwoord van de Klant;
10. Userhomepage: een op naam van Klant gemaakte Internet-pagina van beperkte omvang;
11. Wanadoo: (een handelsnaam van) EuroNet Internet B.V., gevestigd te Amsterdam;
12. Wanadoo Diensten: de door Wanadoo uit hoofde van het Abonnement te leveren diensten, bestaande uit onder meer (i) het verlenen van toegang tot het Internet, (ii) het tegen betaling verlenen van toegang tot door of namens Wanadoo te leveren informatiediensten, (iii) de mogelijkheid e-mail te ontvangen en versturen via een persoonlijk e-mail-adres en (iv) de mogelijkheid een Userhomepage te openen en gebruiken.

Artikel 2. Algemeen

1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Wanadoo ter zake van de Wanadoo Diensten, alsmede op alle rechtsbetrekkingen
tussen Wanadoo en de Klant, verband houdend met of voortvloeiend uit het Abonnement, tenzij uitdrukkelijk door Wanadoo anders is aangegeven of
schriftelijk anders tussen partijen is overeengekomen.
2. De toepasselijkheid van door de Klant gehanteerde algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk door Wanadoo van de hand gewezen.
3. Wanadoo heeft het recht de Algemene Voorwaarden alsmede de overige voorwaarden van het Abonnement te wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds bestaande Abonnementen. Wanadoo zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Wanadoo, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.
4. De Klant heeft het recht het Abonnement te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.3 vermelde schriftelijke bekendmaking indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor hem leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.
5. EuroNet Internet B.V., houder van de handelsnaam Wanadoo, is lid van de Nederlandse Vereniging van Internet Providers (NLIP).

Artikel 3. Aanbiedingen en aanvullende diensten

1.Voor een optimale service en dienstverlening informeert Wanadoo de Klant over aanbiedingen, kortingen, nieuwe ontwikkelingen en aanvullende diensten die worden aangeboden door Wanadoo en de groep waartoe zij behoort.
2.De Klant kan te allen tijde kosteloos verzet aantekenen bij Wanadoo tegen de toezending van deze informatie.
3.Alle aanbiedingen van Wanadoo en van aan haar gelieerde ondernemingen - in welke vorm dan ook - zijn vrijblijvend, tenzij het tegendeel uitdrukkelijk is overeengekomen.

Artikel 4. Abonnement

1. Een Abonnement wordt aangevraagd door het retourneren van een volledig ingevuld en ondertekend Inschrijfformulier dan wel door middel van elektronische aanmelding, conform de instructies van Wanadoo. Wanadoo zal zo spoedig mogelijk na ontvangst van het Inschrijfformulier dan wel de elektronische aanmelding zorgdragen voor toegang van de Klant tot de Wanadoo Diensten. Het Abonnement gaat in op de dag dat Wanadoo de Toegangscodes, al dan niet elektronisch, en eventueel de Software heeft verzonden aan het door de Klant opgegeven (elektronische) adres.
2.Wanadoo heeft het recht een aanvraag voor een Abonnement niet te accepteren indien daarvoor redelijke gronden bestaan.
3.Wanadoo zal een aanvraag in ieder geval niet accepteren indien de aanvrager niet in Nederland woonachtig is en/of geen bank / girorekening aanhoudt bij een in Nederland kantoorhoudende bank / giro instelling.
4. Het Abonnement is persoonsgebonden en kan derhalve niet zonder schriftelijke toestemming van Wanadoo worden gebruikt door of overgedragen aan derden. De Klant is niet gerechtigd derden toegang tot de Wanadoo Diensten te verschaffen.
5. De Klant dient Wanadoo onmiddellijk te informeren over elke verandering van zijn naam, adres, woonplaats, (indien de Klant een Abonnementsvergoeding betaalt) bank-of girorekening alsmede over andere (gewijzigde) omstandigheden die van belang zijn voor de uitvoering van het Abonnement.

Artikel 5. Duur van het Abonnement en Beëindiging

1. Het Abonnement wordt aangegaan voor de minimumduur als bepaald in het Inschrijfformulier. Na afloop van de minimumduur wordt het Abonnement voortgezet voor onbepaalde duur. Na verlenging is de Klant gerechtigd het Abonnement met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen schriftelijk op te zeggen. In geen geval zal de voortijdige beëindiging van het Abonnement door de Klant kunnen leiden tot restitutie van betaalde (Abonnements) vergoedingen.
2. Wanadoo is gerechtigd het Abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen en/of de toegang tot de Wanadoo Diensten al dan niet tijdelijk te blokkeren indien de Klant één of meer van zijn verplichtingen uit hoofde van het Abonnement jegens Wanadoo niet behoorlijk nakomt. Wanneer Wanadoo niet het door de Klant volledig ingevulde en ondertekende Inschrijfformulier binnen twee weken na aansluiting van de Klant heeft ontvangen, kan de Klant door Wanadoo worden afgesloten.
3. Indien het Abonnement als gevolg van een toerekenbare tekortkoming van de Klant eindigt voor afloop van de (minimum)duur van het Abonnement is de
Klant gehouden de voor de Wanadoo Diensten verschuldigde vergoedingen (indien de Klant een Abonnementsvergoeding betaalt: over de gehele resterende duur van het Abonnement) te voldoen. Indien Wanadoo als gevolg van een toerekenbare tekortkoming van de Klant de toegang tot de Wanadoo Diensten (tijdelijk) blokkeert, is de Klant niettemin de vergoedingen, verbandhoudende met het Abonnement verschuldigd gedurende de periode van deze blokkering.
4. Wanadoo is gerechtigd het Abonnement zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen in het geval (i) de
Klant komt te overlijden, dan wel wordt geliquideerd, (ii) de Klant in staat van faillissement is verklaard (iii) de Klant in surséance van betaling verkeert dan wel surséance van betaling heeft aangevraagd, (iv) de Klant onder curatele is gesteld, (v) de Klant onder bewind is gesteld of (vi) de Klant op enige andere wijze het vrije beheer over zijn vermogen verliest.
5. Wanadoo heeft het recht om de Klant af te sluiten wanneer deze gedurende een periode van zes maanden geen e-mail heeft ontvangen en/of verzonden.
Wanadoo zal in dat geval de Klant (per e-mail) veertien dagen van tevoren over de afsluiting berichten.
6. Aan de Klant na beëindiging van het Abonnement verzonden e-mails en het e-mail adres van de Klant worden door Wanadoo gedurende een periode van zes maanden bewaard respectievelijk gereserveerd. Wanneer binnen genoemde periode een Abonnement opnieuw tot stand komt zal de Klant weer de beschikking krijgen over bedoelde e-mails en e-mail adres.

Artikel 6. Prijzen

1. Tenzij anders vermeld, zijn de door Wanadoo gehanteerde prijzen uitgedrukt in guldens, inclusief BTW en exclusief eventuele andere uit wettelijke voorschriften voortvloeiende heffingen.
2. De Klant is verantwoordelijk voor de instandhouding van zijn aansluiting op een telecommunicatienetwerk, nodig voor toegang tot de Wanadoo Diensten. De kosten van het gebruik van dergelijke netwerken zijn voor rekening van de Klant en zullen door de betreffende aanbieder van telecommunicatiediensten rechtstreeks aan de Klant gefactureerd worden.
3. Wanadoo is gerechtigd de voor de Wanadoo Diensten of het Abonnement gehanteerde tarieven te wijzigen, onder meer indien de kosten die Wanadoo moet maken in het kader van haar dienstverlening stijgen. Wanadoo zal de Klant ten minste 30 dagen van tevoren op de hoogte stellen van tariefswijzigingen.
4. Indien Wanadoo binnen drie maanden na het ingaan van het Abonnement gebruik maakt van de bevoegdheid als bedoeld in artikel 6.3 zal de Klant het Abonnement schriftelijk kunnen beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen.

Artikel 7. Betaling

1. De door de Klant verschuldigde maandelijkse/jaarlijkse Abonnementsvergoedingen worden bij vooruitbetaling door Wanadoo in rekening gebracht. De vergoeding is afhankelijk van de duur van het Abonnement en verschuldigd en opeisbaar 5 werkdagen nadat een Abonnementsperiode ingaat of wordt verlengd.
2. Tenzij anders overeengekomen vindt betaling plaats door automatische incasso van de door de Klant op het Inschrijfformulier aangegeven bank- of girorekening, waarvoor de Klant Wanadoo door middel van dat Inschrijfformulier heeft gemachtigd.
3. De Klant draagt telkens zorg voor een toereikend saldo op de voor automatische incasso bestemde bank- of girorekening. Indien door middel van de automatische incasso het aan Wanadoo verschuldigde niet (volledig) is voldaan dient de Klant terstond voor betaling op andere wijze zorg te dragen.
4. Bezwaren tegen de hoogte van de door Wanadoo in rekening gebrachte en/of afgeschreven bedragen dient de Klant zo spoedig mogelijk doch uiterlijk 45 dagen na de afschrijving schriftelijk aan Wanadoo kenbaar te maken.
5. Indien de Klant daarom verzoekt, zal Wanadoo hem van een schriftelijke factuur voorzien. Wanadoo is gerechtigd daarvoor redelijke kosten in rekening te brengen.
6. Incassokosten, zowel in als buiten rechte, komen geheel voor rekening van de Klant. De vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten wordt gefixeerd op 15% van de verschuldigde hoofdsom met een minimum van NLG 150,- (éénhonderdvijftig), met dien verstande dat Wanadoo het recht behoudt de werkelijk gemaakte incassokosten op de Klant te verhalen.

Artikel 8. (Beschikbaarheid van) de Wanadoo Diensten

1. Wanadoo streeft ernaar de Wanadoo Diensten 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar te stellen.
2. In geval van een niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkoming in de nakoming van het Abonnement worden de verplichtingen van Wanadoo opgeschort. Als niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkomingen worden in ieder geval aangemerkt storingen in de verbindingen met het Internet, overige storingen in telecommunicatienetwerken, volledige bezetting van de inbellijnen, uitval van de elektriciteit en andere omstandigheden die buiten de macht van Wanadoo liggen of voor haar redelijkerwijs niet voorzienbaar zijn.
3. Wanadoo is gerechtigd veranderingen in de Wanadoo Diensten aan te brengen na voorafgaande bekendmaking aan de Klant en met inachtneming van diens redelijke belangen. Wanadoo is onder meer bevoegd tot het wijzigen van de inbelnummers, de login-procedure, de toegangscodes, het e-mail adres en het adres van de Userhomepage van de Klant. De kosten die voor de Klant eventueel aan dergelijke wijzigingen verbonden zijn blijven voor diens rekening.

Artikel 9. Helpdesk; Informatie

1. De Klant heeft toegang tot de helpdesk van Wanadoo voor ondersteunende service betreffende de Wanadoo Diensten. Ingeval van een Gratis Abonnement verkrijgt de Klant daartoe slechts toegang via een speciaal tarief telefoonnummer (0900-xx).
2. De Klant kan geen rechten ontlenen aan door medewerkers van de helpdesk verstrekte informatie. Handelingen die de Klant op grond van door medewerkers van de helpdesk van Wanadoo verstrekte informatie verricht komen derhalve voor rekening en risico van de Klant.
3. Een beroep van de Klant op de medewerkers van bedoelde helpdesk voor ondersteunende service wordt aangemerkt als instemming van de Klant met inzage in diens Gegevensbestanden door medewerkers van de helpdesk voor zover een en ander nodig is voor de ondersteuning van en dienstverlening aan de Klant.
4. De informatie, die wordt verschaft door middel van de door Wanadoo verzorgde informatiediensten, wordt met de nodige zorg samengesteld. Wanadoo kan echter niet instaan voor de juistheid daarvan en is niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit de onjuistheid of onvolledigheid van die informatie.

Artikel 10. Privacy, gegevensbescherming

1. Wanadoo zal te allen tijde de relevante regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens naleven. Deze naleving impliceert onder meer dat Wanadoo de Gegevensbestanden van de Klant niet aan derden ter beschikking zal stellen tenzij de Klant daarvoor expliciet zijn toestemming verleent of Wanadoo daartoe wordt gedwongen krachtens een bevoegde autoriteit gegeven last.
2. Door Wanadoo aangehouden persoonsregistraties zijn, aangemeld bij de Registratiekamer.
3. De informatie die op grond van de uitzonderingen genoemd in lid 1 aan derden ter beschikking kan worden gesteld, beperkt zich steeds tot die informatie waarvoor de Klant specifiek en uitdrukkelijk toestemming geeft of die specifiek in een daartoe bevoegd gegeven last is omschreven.
4. Wanadoo is bevoegd tot verwerking van de gegevensbestanden van de Klant, indien en voor zover dit nodig is voor de beoordeling en inwilliging op grond van een bevoegd gegeven last tot inzage alsmede voor een goed beheer en exploitatie van haar systemen.
5. Wanadoo zal na beëindiging van het Abonnement de Gegevensbestanden van de Klant behouden voor een periode van maximaal 6 maanden.
6. Na deze periode van 6 maanden worden de Gegevensbestanden opgeheven waardoor de daarin opgenomen informatie teniet zal gaan. Wanadoo is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van de opheffing van de Gegevensbestanden.
7. Wanadoo neemt de redelijkerwijs mogelijke technische en organisatorische maatregelen ten behoeve van de veiligheid en beveiliging van haar systemen, daarbij rekeninghoudende met de aard van de risico's, de stand van de techniek en de kosten van implementatie daarvan.
8. Gelet op de aan het gebruik van Internet en e-mail inherente risico's, kan Wanadoo de vertrouwelijkheid van persoonsgegevens, berichtenverkeer of overige door de Klant gebruikt of verspreide informatie niet garanderen. Wanadoo zal de Klant desgevraagd informeren over eventuele bijzondere risico's voor de doorbreking van de veiligheid of de beveiliging van de Wanadoo Diensten.
9. De Klant heeft het recht op inzage in zijn gegevens zoals die door Wanadoo worden aangehouden. De Klant heeft tevens het recht om te verzoeken dat bepaalde gegevens worden gecorrigeerd, verwijderd of afgeschermd.

Artikel 11. Gebruik van de Wanadoo Diensten

1. De Klant draagt zorg voor het beschikken over en het deugdelijk functioneren van alle voor de toegang tot de Wanadoo Diensten en/of Internet benodigde software, hardware, randapparatuur en de aansluiting op een telecommunicatienetwerk.
2. De Klant is gehouden redelijke instructies van Wanadoo ten aanzien van het gebruik van de Wanadoo Diensten op te volgen. De Klant is aansprakelijk voor de gevolgen van elk (on)bevoegd gebruik van de Toegangscodes door derden.
3. Het is de Klant niet toegestaan de door Wanadoo ter beschikking gestelde Software en/of overige door Wanadoo geboden voorzieningen te gebruiken om onbevoegd toegang te zoeken dan wel te verkrijgen tot netwerken of computersystemen van derden, verkregen informatie onrechtmatig te gebruiken, Gegevensbestanden en/of programmatuur te beschadigen of te gebruiken. Daarnaast is het de Klant niet toegestaan met gebruikmaking van de Software en/of overige door Wanadoo geboden voorzieningen te handelen in strijd met de wet, de goede zeden, de openbare orde, het Abonnement en/of de Netiquette (de wereldwijd gangbare gedragsregels voor het gebruik van (de toepassingen van) het Internet). De Klant vrijwaart Wanadoo tegen vorderingen van derden, verband houdende met schending door de Klant van zijn verplichtingen van het Abonnement.
4. De Klant mag de Userhomepage niet voor commerciële doeleinden aanwenden. Onder commerciële doeleinden wordt, onder meer, verstaan: de publieke aanprijzing, aanbeveling of het aanbod van producten, diensten, informatie, kennis, arbeid, bedrijven en instellingen; het aanbieden van, of uitnodigen tot het aangaan van overeenkomsten ter uitvoeren van commerciële activiteiten.

Artikel 12. Aansprakelijkheid

1. Het digitaal en/of elektromagnetisch opslaan en overbrengen van informatie brengt risico's met zich mee op het gebied van behoud en beveiliging van de data.
2. Wanadoo is mede gezien deze risico's niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit dan wel verband houdend met: aantasting van de gegevens die digitaal en/of elektromagnetisch worden opgeslagen of overgebracht; verstoring, verdwijning en openbaarwording van vertrouwelijke en waardevolle informatie;
3. Indien Wanadoo bij de uitvoering van het Abonnement toerekenbaar te kort is geschoten als gevolg waarvan schade aan zaken van de Klant is toegebracht, zal Wanadoo per gebeurtenis de herstel- en vervangingskosten vergoeden, tot een maximum van een bedrag gelijk aan de door de Klant betaalde vergoedingen in een van periode van maximaal twaalf maanden voorafgaande aan de schadegebeurtenis, een en ander tot een maximum van NLG 10.000,-.
4. De vergoedingsplicht van Wanadoo voor schade welke voortvloeit uit overlijden dan wel lichamelijk letsel is beperkt tot maximaal NLG 500.000,- per gebeurtenis. Wanadoo is niet aansprakelijk voor vermogensschade en/of indirecte schade, waaronder begrepen schade wegens verlies van gebruikstijd, gederfde winst en gemiste besparingen.
5. Indien ten gevolge van één gebeurtenis meer dan één vordering tegen Wanadoo ontstaat en de gezamenlijke vorderingen de in de voorgaande leden gestelde maxima te boven gaan, worden de vorderingen naar evenredigheid voldaan.
6. De Klant dient door hem geleden schade zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 60 dagen na het ontstaan of het bekend worden daarvan schriftelijk bij Wanadoo te melden. Schade welke niet binnen deze termijn ter kennis van Wanadoo is gebracht komt niet voor vergoeding in aanmerking, tenzij de Klant aannemelijk maakt dat hij de schade niet eerder heeft kunnen melden.
7. Voorgaande bepalingen betreffende de aansprakelijkheid van Wanadoo blijven buiten toepassing voor zover de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van de bedrijfsleiding van Wanadoo dan wel leidinggevende ondergeschikten.

Artikel 13. Auteursrecht / Industriële eigendom

1. De Klant verkrijgt uitsluitend een gebruiksrecht op de Software. De Klant accepteert de toepasselijke en daarbij gevoegde of daarin verwerkte licentievoorwaarden. Indien de Klant deze licentievoorwaarden niet accepteert zal hij de Software retourneren en zal het Abonnement niet tot stand komen, dan wel, onmiddellijk eindigen.
2. Het is de Klant niet toegestaan op welke wijze dan ook (delen van) de Software openbaar te maken, te modificeren, te verveelvoudigen anders dan noodzakelijk voor beoogd gebruik, uit te lenen of anderszins aan derden te verstrekken, behoudens voor zover een en ander noodzakelijk is voor gebruik dat het Abonnement uitdrukkelijk toestaat.
3. Bij het kopiëren of anderszins verveelvoudigen van de Software is het de Klant niet toegestaan de in de Software voorkomende aanduidingen omtrent het makerschap of het vertrouwelijke karakter van de Software dan wel enig andere verwijzing naar Wanadoo te wijzigen of te verwijderen.
4. De (intellectuele) eigendomsrechten op de Software en de informatie(diensten) die Wanadoo aan de Klant ter beschikking stelt of zal stellen blijven berusten bij Wanadoo en/of haar toeleveranciers. Het voorgaande geldt eveneens voor aangebrachte wijzigingen in en aanvullingen op de Software.
5. Wanadoo vrijwaart de Klant voor de gevolgen van inbreuken op intellectuele eigendomsrechten van derden ontstaan door het gebruik van door Wanadoo beschikbaar gestelde (grafische) werken, de Software en overige schriftelijke informatie, mits de Klant Wanadoo terstond informeert over aanspraken van derden, de behandeling daarvan aan Wanadoo overlaat en Wanadoo desgevraagd van eventueel benodigde informatie voorziet.

Artikel 14. Verjaring

Alle rechtsvorderingen van de Klant op Wanadoo uit hoofde van het Abonnement verjaren - behoudens bepalingen van dwingend recht - na verloop van één jaar.
De verjaringstermijn vangt aan op de dag waarop de relevante verplichtingen uit het Abonnement opeisbaar worden.

Artikel 15. Geldigheid bepalingen

Indien één of meer bepalingen van de Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig zullen blijken te zijn zullen deze worden vervangen door rechtsgeldige bepalingen die de bedoeling van partijen zo veel mogelijk benaderen.

Artikel 16. Toepasselijk recht en geschillen

1. Op alle rechtsbetrekkingen verband houdend met of voortvloeiend uit het Abonnement is Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen voortvloeiend uit of verband houdend met het Abonnement zullen worden beslist door de bevoegde burgerlijke rechter in het arrondissement Amsterdam, tenzij het geschil tot de bevoegdheid van de kantonrechter behoort, in welk geval de gewone competentieregels gelden.
Staat nergens iets over fair use :?

Verwijderd

Wat houdt de 'fair use policy' in?
U kunt met uw Wanadoo Hometime-abonnement onbeperkt van het internet gebruik maken mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt. Indien Wanadoo constateert dat u opmerkelijk veel dataverkeer genereert (meer dan 2GB), dan zal er contact met u worden opgenomen

• xxxMaverick
Op zaterdag 08 september 2001 09:27 schreef ster het volgende:
Wat houdt de 'fair use policy' in?
U kunt met uw Wanadoo Hometime-abonnement onbeperkt van het internet gebruik maken mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt. Indien Wanadoo constateert dat u opmerkelijk veel dataverkeer genereert (meer dan 2GB), dan zal er contact met u worden opgenomen
dat je per maand niet over de 2 gig mag gaan, lijkt me duidelijk
Pagina: 1