Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaco89
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-11-2023
Mijn vraag
Vandaag is een aanbieder voor zonnepanelen langs geweest om de opties te bespreken voor een 9-tal zonnepanelen op een plat dak richting het zuid-oosten.

Nu hebben wij het idee dat de ontvangen prijs veel te hoog is, maar als leek wil ik toch ook graag de mening van anderen horen;

De offerte die wij hebben gekregen is als volgt;
- 9 Solar Fabrik panelen (Mono S4 innovation powerline N, 420 wp per paneel
- Solar edge omvormer
- 25 jaar garantie op kabels, stekkers en optimizers

Prijs inclusief btw, materialen, montage en elektra aanpassingen is €10.443,-

Ik ben mij bewust dat het verstandig om om meerdere aanbieder te contacteren, maar graag hoor ik alvast wat jullie van deze offerte vinden.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:06
Kijk even naar de topics in dit forum gedeelte van andere mensen die vragen hebben over hun offerte, dan kan je al snel een redelijk realistisch beeld krijgen van wat het ongeveer zou moeten kosten.

Ter vergelijking, ik heb voor 12 x 420wp met schuin dak inc installatie en een goodwe omvormer de helft minder betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-05 21:04

B4tman_DH

To the Bat.....

Een 3 kW systeem is nu ongeveer gemiddeld 2750,- Zij dus rekenen woeker prijzen.
Omgerekend zou jij op iets van 3.5k uit moeten komen.

Dit betreft alleen aanleg panelen en omvormer (ex btw). Als er nog extra's gedaan dienen te worden moet je dit specificeren. (bv hoogwerker, nieuwe groepenkast etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:12
Is er iets aan jullie dan dat het moeilijk maakt?
Ik heb zelf uiteindelijk meer panelen gekozen, maar toen ik in september offertes kreeg voor 9 panelen met SolarEdge en optimizers (dat moet bij SolarEdge) waren ze tegen de 6k...

Natuurlijk betaal je een deel "standaard bedrag", puur voor het intekenen berekenen etc. Dus met "maar" 9 panelen betaal je relatief veel tov meer panelen.

Tegelijkertijd, de markt is ingestort dus elk bedrijf wilt van hun panelen af in Nederland...

Welke omgeving woon je?

Ps elektra aanpassingen, als er hele nieuwe meterkast / naar 3 fases ombouwen / nieuwe aardpinnen slaan van toepassing is, dit kost natuurlijk ook geld.

[ Voor 13% gewijzigd door 99ruud99 op 15-11-2023 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:21
Dit is met enige afstand de duurste offerte die ik OOIT gezien heb.

En inmiddels zijn de prijzen met een goede 20-30% ingestort.

Deze installateur verdient 1 woord .... Vul maar in.

Richtprijzen van een forum lid die bij een installateur werkt.
RobertV70 in "Zonnepanelen Offerte"

[ Voor 25% gewijzigd door Ronald op 15-11-2023 22:06 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaco89
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-11-2023
Bedankt voor jullie reacties!
Goed om te horen dat onze vermoedens juist waren.
Ik heb onze offerte inderdaad ook al vergelijken met veel offertes op dit forum, maar ik vond het verschil in prijs zo extreem veel, dat ik begon te twijfelen of ik iets over het hoofd/verkeerd zag.

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:15
Ik zie het nu pas, WAT EEN GELD!!!!!!

En dan ook nog Solar fabrik paneeltjes, lieve helup wat een bedrag.
Heb je ook gevraagd wat de reden is? Ik kan me niets anders bedenken dan een typ fout ergens bij het opmaken van de offerte, want dit kan echt niet.

En als ze met droge ogen vertellen dat dit echt de prijs is, dan de hoorn er op en door naar de volgende.
Pagina: 1