WhatsApp op gekoppelde iPhone wijzigen in primair

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psl2014
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Mijn vraag
...
Ik heb mijn nieuwe iPhone geïnstalleerd, alles leek in orde en dus de oude iPhone naar fabrieksinstellingen gezet en doorgegeven. Nu ontdekte ik dat whatsapp mijn nieuwe contacten niet herkend (in instellingen bij whatsapp vinkje bij contacten aan). Ik ontdekte daarop dat whatsapp dat whatsapp mijn nieuwe telefoon als ‘gekoppeld apparaat ziet’. In de help van whatsapp staan alleen instructies om de primaire telefoon te wijzigen waarbij de oude nodig is. De helpdesk van whatsapp is slecht bereikbaar en komt steeds met teksten die niet het antwoord op mijn vraag bevat.
Ik krijg wel het bericht dat whatsapp wordt geblokkeerd als op het primaire apparaat 2 weken niet ingelogd wordt.

Wie kan mij vertellen hoe ik whatsapp op mijn nieuwe telefoon ingesteld kan krijgen als primair apparaat zonder de oude daarvoor nodig te hebben?

Ik twijfel of verwijderen en opnieuw installeren zin heeft aangezien ik heb gelezen dat de activatiecode op het primaire toestel binnenkomt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
iOS 17
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:30
Psl2014 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:18:
Ik twijfel of verwijderen en opnieuw installeren zin heeft aangezien ik heb gelezen dat de activatiecode op het primaire toestel binnenkomt.
Ik denk wel dat dat de simpele oplossing is. (Wellicht is Whatsapp>Instellingen>gekoppelde apparaten en daar de koppeling annuleren al voldoende.)

De activitiecode komt binnen op de primaire SIMkaart. Die simkaart mag zelfs in een ander toestel zitten, als je maar toegang hebt tot dat nummer.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 16-11-2023 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psl2014
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Dank! Het is helaas niet gelukt (koppeling annuleren kon niet omdat die optie niet op het ‘gekoppelde apparaat’ in de instellingen staat). Ben de historie kwijt helaas maar wel weer bereikbaar en de groepen stonden er wel nog in gelukkig.