Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suspect_jay
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-06-2024
Ik zoek een?
Nieuwe Android smartphone

Wat is je budget?
Onder de 800€ liefst.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk basis internet gebruik, heldere foto's. Veel gamen doe ik niet, buiten een GBA emulator en wat Pokémon Go.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen enkele toestellen
Nothing 2
Pixel 8
Pixel 7
Xiaomi 13T Pro
One plus 11.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn huidige One Plus 6T start de laatste tijd vaak zomaar opnieuw op, tijd voor een nieuwe.
Snelle laadtijd of draadloos laden vind ik niet zo belangrijk. Dat de batterij lang meegaat is belangrijker. Ik speel graag eens wat met Photoshop, dus een goede camera is ook belangrijk. Verder zijn security updates ook belangrijk omdat ik wat crypto en bank apps heb.
Ook heb ik graag een schone OS, zonder veel bloatware of reclame. Groter dan de 6t hoeft ook niet (6,4 inch). Samsung is niet echt mijn merk. Ik heb al heel wat opgezocht maar zie vaak tegenstrijdige info. De pixel 8 heeft voorlopig mijn voorkeur, maar ik twijfel of deze de meerprijs waard is. De pixel 7 krijgt ook nog lang updates. En de Nothing 2 lijkt evenveel te kunnen + draadloos laden. Omdat ik erg tevreden was over mijn oneplus 6T is de 11 ook een optie. Maar die is nog een stuk groter dan de 6T. Lijkt me onhandig om goed met 1 hand te bedienen.

[ Voor 11% gewijzigd door Suspect_jay op 15-11-2023 22:36 ]

Beste antwoord (via Suspect_jay op 17-11-2023 10:41)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Als je de OP11 haalt hoef je niet in nieuwe laders te investeren. OnePlus heeft immers een niet markt standaard oplaad protocol. Werkt wel op andere telefoons maar dan op de laagste snelheid, dus bijvoorbeeld een Samsung op een OnePlus kabel laad in 6 uur op ipv in 1 uur met een standaard Power Delivery 3 ondersteunde lader en kabel.

De Xiaomi past niet in je verhaal met de schone Android die je zoekt, dan zijn Motorola of Nokia eerder alternatieven om te overwegen.

Pixel 7 heeft nog 4 jaar support, Pixel 8 nog 7 jaar. Gezien je OP6 4,5 jaar meegedaan is...

Als je zuinig bent op je telefoon zou ik de Pixel 8 nemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Zolang we niet weten waar je over twijfelt, kunnen we je ook niet echt adviseren. Pixels voldoen wel aan al je eisen zover ik kan zien, waar twijfel je over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suspect_jay
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-06-2024
Palthe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:17:
Zolang we niet weten waar je over twijfelt, kunnen we je ook niet echt adviseren. Pixels voldoen wel aan al je eisen zover ik kan zien, waar twijfel je over?
Even wat extra info toegevoegd

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Als je de OP11 haalt hoef je niet in nieuwe laders te investeren. OnePlus heeft immers een niet markt standaard oplaad protocol. Werkt wel op andere telefoons maar dan op de laagste snelheid, dus bijvoorbeeld een Samsung op een OnePlus kabel laad in 6 uur op ipv in 1 uur met een standaard Power Delivery 3 ondersteunde lader en kabel.

De Xiaomi past niet in je verhaal met de schone Android die je zoekt, dan zijn Motorola of Nokia eerder alternatieven om te overwegen.

Pixel 7 heeft nog 4 jaar support, Pixel 8 nog 7 jaar. Gezien je OP6 4,5 jaar meegedaan is...

Als je zuinig bent op je telefoon zou ik de Pixel 8 nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Palthe

Pixel 8 lijkt me dan ook de juiste keus. Met BF deal ook nog eens redelijk betaalbaar, zeker voor een telefoon die je over 7 jaar kan afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Nothing Phone (2) heeft wel de beste batterijduur, gevolgd door de OnePlus 11. De Nothing Phone heeft met 4 jaar aan updates wel de kortste ondersteuning en is ook het grootst. De OnePlus 11 heeft nog meer dan 4 jaar aan updates en hoewel het toestel een goede halve centimeter langer is dan de 6T, is het ook iets dunner. De 1 hand bediening zal dus ongeveer gelijk zijn, ondanks het relatief grotere scherm.

De Pixel 8 heeft inderdaad de beste ondersteuning, maar heeft ook een mindere batterijduur en een minder toekomstbestendige processor. Ik zou in ieder geval eerst de OnePlus 11 even in de hand houden en als dat bevalt lijkt me dat toch de beste optie.
Pagina: 1