Lenovo Yoga Slim 7 start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zo'n drie jaar geleden een Lenovo Yoga Slim 7 gekocht en gebruikt met plezier. Nooit echt problemen gehad, zover ik weet. Volgens vrouwlief "viel de laptop maandag uit". Is lastig om dan te achterhalen wat er precies is gebeurd. Maar goed, gisteren werkte de laptop voor mij prima de hele avond. Echter vandaag startte de laptop volgens mij vrouw niet meer "goed" op. Soms liet het scherm even wat zien en startte hij door naar Windows. "Maar bij het openen van Chrome stopte alles weer." Uiteindelijk is het haar gelukt om nog wat bestanden veilig te stellen, maar toen ik thuiskwam startte de hele laptop niet meer.

Ik heb de hele avond alle mogelijke reset mogelijkheden geprobeerd, inclusief het loshalen van de accu, etc. Ik zie alleen een SSD zitten als ik hem openmaak en verder geen RAM (zal zijn gesoldeerd).

Geen idee wat ik nog meer kan proberen, of het te repareren is, of dat ik mijn verlies moet nemen. De bestanden zijn vast nog wel veilig te stellen (en een groot deel staat op Onedrive). Maar heb er goed de balen van.

Iemand een idee wat nu wijsheid is?

Alle reacties

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 20:43
Hoor je wel iets van geluid uit de laptop komen, een draaiende koeler bijvoorbeeld?
Zie je nog wel ergens een lampje branden als je de voeding aansluit / laptop wil starten? Of bedoel je met niet starten dat alleen Windows niet start? (ofwel kan je wel in de Bios komen?)
In het laatste geval kan je dan ook nog eens kijken wat er gebeurd met een bootable usb.

En wat bedoel je met alles stopte weer? Viel je scherm uit of ging de hele laptop uit?
Voor het zelfde geldt heb je een defecte scherm "schakelaar", dat de laptop "denkt" dat je scherm dichtgeklapt is. (wellicht kan je een extern beeldscherm aansluiten).

• barrymossel
  • Nu online
E - Jay schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:31:
Hoor je wel iets van geluid uit de laptop komen, een draaiende koeler bijvoorbeeld?
Zie je nog wel ergens een lampje branden als je de voeding aansluit / laptop wil starten? Of bedoel je met niet starten dat alleen Windows niet start? (ofwel kan je wel in de Bios komen?)
In het laatste geval kan je dan ook nog eens kijken wat er gebeurd met een bootable usb.
De fans zie ik voor een seconde draaien (wanneer geopend). Zojuist heb ik bij de power led een patroon ontdekt (was gisteren geloof ik niet, nu zeker wel). 1 keer knipperen, daarna 3 keer knipperen. Dit schijnt met de voeding te maken te hebben. Twee adapters geprobeerd en twee USB-c poorten, allebei hetzelfde.

Scherm laat helemaal niks zien dus, lijkt erop dat er na een seconde dus helemaal niks gebeurt.
En wat bedoel je met alles stopte weer? Viel je scherm uit of ging de hele laptop uit?
Voor het zelfde geldt heb je een defecte scherm "schakelaar", dat de laptop "denkt" dat je scherm dichtgeklapt is. (wellicht kan je een extern beeldscherm aansluiten).
Ik quote mijn vrouw. ;) Ik geloof dat de hele laptop er gewoon mee stopte. Althans dat doet ie nu ook imo.

Extern scherm ook geprobeerd. Laptop reageert wel op openklappen (dan gaat de toetsenbordverlichting aan voor een seconde).

Ik ben zelf bang dat er iets met het moederbord is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:37
barrymossel schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:22:
[...]

De fans zie ik voor een seconde draaien (wanneer geopend). Zojuist heb ik bij de power led een patroon ontdekt (was gisteren geloof ik niet, nu zeker wel). 1 keer knipperen, daarna 3 keer knipperen. Dit schijnt met de voeding te maken te hebben. Twee adapters geprobeerd en twee USB-c poorten, allebei hetzelfde.

Scherm laat helemaal niks zien dus, lijkt erop dat er na een seconde dus helemaal niks gebeurt.

[...]

Ik quote mijn vrouw. ;) Ik geloof dat de hele laptop er gewoon mee stopte. Althans dat doet ie nu ook imo.

Extern scherm ook geprobeerd. Laptop reageert wel op openklappen (dan gaat de toetsenbordverlichting aan voor een seconde).

Ik ben zelf bang dat er iets met het moederbord is...
Weet je zeker dat je voeding het nog doet? Ik heb thuis wat soortgelijke problemen gehad met een Asus ROG strix waarvan de voeding aan het overlijden was. Dat gaf aanvankelijk dezelfde symptomen. Het zou bij jou ook zo kunnen zijn dat je voeding stuk en je accu leeg is.
Zie je nog iets van een laad indicator als je de voeding inplugt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
dennisfr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:02:
[...]

Weet je zeker dat je voeding het nog doet? Ik heb thuis wat soortgelijke problemen gehad met een Asus ROG strix waarvan de voeding aan het overlijden was. Dat gaf aanvankelijk dezelfde symptomen. Het zou bij jou ook zo kunnen zijn dat je voeding stuk en je accu leeg is.
Zie je nog iets van een laad indicator als je de voeding inplugt?
Verschillende voedingen geprobeerd. En de lenovo voeding werkt wel gewoon op m'n werklaptop.

Maar goed, ik heb zojuist een Asus Zenbook besteld.