Receiver gezocht voor allegaartje van speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmvzon
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-03 15:38
Ik heb door de jaren heen aantal KEF speakers verzameld en daarmee een surround opzet gemaakt.
Ik heb 2 x (oude) KEF reference 104/2 front speakers, 2 x KEF IQ80 als rear en een KEF Q200C center. Had nog een sub, maar die is helaas kapot. Wellicht in de toekomst.

Nu werd het aangestuurd door een Marantz SR6008. Wat op zich prima is, maar deze heeft geen 4K, HDR of HDMI 2.1, waardoor ik alles via mijn TV naar mijn receiver moet laten gaan.

Ik ben geen audiofiel, maar houdt wel van mooi geluid. Luister muziek (op plaat), maar kijk vooral films en speel games (ps5). Het zou fijn zijn om DTS en airplay te hebben. Hoef geen 9.2 of multi zones.

Wat zou een mooie versterker zijn om deze speakers aan te sturen? En wat zijn de zaken waar ik rekening mee moet houden?

Op de 104/2's staat 4 ohm 200 watt / 8 ohm 100 watt, op de IQ80's 8 ohm 120 watt, 8 ohm 130 watt.

Ben altijd Marantz fan geweest vanwege het 'eerlijke' geluid en niet te veel fratsen en instellingen, maar heb het gevoel dat deze in prijs behoorlijk zijn gestegen. Zat zelf te kijken naar een MARANTZ CINEMA 60, die is nu wel gunstig geprijst, maar weet niet of dit geschikt is voor deze verzameling speakers. Sta overigens ook open voor andere merken. Budget 800-1600 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:07
Ik denk dat menig audiofiel jaloers is op je KEF reference 104/2 ;) . Ze hebben een vrij lage impedantie als deze specs kloppen - maar daar zou een Marantz Cinema 60 geen probleem mee moeten hebben.