Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellohowsu
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-12-2023
hey iedereen,

Ik heb een probleem met mijn pc/scherm (weet niet precies welke van de twee. Ik heb bij sommige games niet allemaal af en toe last van dat mijn scherm particles krijgt/grijs achtig wordt. als ik mijn scherm uit en aan zet is het wel weer weg. heb al geprobeert kabel te wisselen van dezelde andere monitor geen resultaat. Heb ook al memory clock ook verlaagt en alles op msi afterburner weer terug gereset heeft iemand anders een idee?
hier het voorbeeld
https://gyazo.com/fa6d1921b79993b05966b7f81858e7c4

alvast bedankt <3

specs van pc zijn

11th gen intel core i7-11700k 3.6Ghz

nvidia geforce 3080

z950 aorus elite ax

[ Voor 10% gewijzigd door hellohowsu op 15-11-2023 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor vragen over computerhardware die nergens anders op GoT besproken worden. Deze vraag gaat over videokaarten en/of beeldschermen en daar hebben we wel degelijk een plek voor: Videokaarten & Beeldschermen.

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

• hellohowsu
o oke dank u

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik dacht eerst ook aan video RAM, maar toen zag ik dit:
als ik mijn scherm uit en aan zet is het wel weer weg. heb al geprobeert kabel te wisselen van dezelde andere monitor geen resultaat.
Dan lijkt het mij meer op een probleem met de signalering tussen scherm en videokaart. M.a.w.: kan of videokaart, of kabel, of scherm wel eens zijn.
Wanneer jij het scherm uit en aan zet doen scherm en videokaart opnieuw de digitale handen schudden en komen een communicatieprotocol overeen. Hierbij neem ik aan dat we het over HDMI of DisplayPort hebben. (welke is het?)

Je hebt een andere kabel dus al geprobeerd. Dat zou ook mijn eerste suggestie zijn.
Aangezien dat niet geholpen heeft denk ik dat een andere videokaart of een ander scherm testen je beste vervolgstap is.

Ander idee: verlaag de resolutie eens (flink) ter test, en/of de refresh rate (als je nu 144Hz bent, pak 60Hz). Dan wordt er mogelijk een andere snelheid of een geen streamcompressie gebruikt en heb je kans dat het probleem niet meer voor komt. Je vermeld helaas het schermtype niet en de gebruikte resolutie.
Komt het dan niet meer voor dan heb je daarmee nog geen oplossing, maar dan zou dat wel wijzen richting een issue met de signalering. Of het dan aan de kant van videokaart of scherm ligt is de vraag.
Echt uitsluiten zou dan met een ander vergelijkbaar scherm zijn en zien of het daarmee niet meer voor komt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellohowsu
DP ja en ik heb op beide schermen 120 Hz samsung oddesey g7 is het scherm en heb nu een tijd al gespeeld op mijn tweede scherm zelfde spel en dan dat als hoofdscherm gebruiken en het lijkt nu niet voor te komen dus ik volg het even op