techno: te aggressief voor boxen???

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 28509

Topicstarter
Misschien een rare vraag, so allow me to explain :)

ik wil een surround speakerset voor mijn pc op mijn slaapkamer(4mx4m). Voornaamste gebruik: games, muziek, tv en dvd (in die volgorde). Daar ik deze set intensief ga gebruiken, mag het iets veel 8-) beter zijn dan een goedkoop pc setje.

Ik ben dus al een maandje aan het rondneuzen achter de mogelijkheden. Ook naar de plaatselijk hifizaak geweest, en daar enkele speakersets beluisterd. Setjes gaande van 1000 tot 2000 gulden voor 5 speakers (fronts, rears, sub en center)

Ik luister meestal naar techno, goa, drum and bass, ... dus een lekker vette en harde bass is dus belangrijk. Ik had mijn I Love Techno4 cdke meegenomen naar de winkel.

DJEEZUS, wat klonken die sets slecht. Zeker als ge ze nog wat harder zet, vervorming in 't kwadraat. Mijn 8jaar oude hihi(akai, 2x32watt, toen 1000gulden) klinkt 10 keer beter.

kan iemand mij eens uitleggen waarom mijn oude installatie + 2 boxen de helft minder kostte dan 5 boxen nu. En dan toch nog zoveel beter kan klinken?

de verkoper zijn uitleg: "gij hebt veel te agressieve muziek bij", |:( voldoet toch niet erg. "Om zo'ne muziek te luisteren, zit je al snel aan aan richtprijs van 3000 tot 5000 gulden"

nu weet ik het ook niet meer goed: toch voor een goedkoper pcsetje gaan om te gamen, en oude installatie houden :(
naar een groter budget gaan (3000tot6000) zit er ook niet echt in. Een nieuwe stereo kopen, en later bijsparen voor meerdere boxen zie ik ook niet zitten. Heb al lang genoeg gespaard, ik wil surround-sound ;)

DUS: wat raden jullie mij aan?
welk merk/type boxen (plaatjes zijn altijd handig)

thnx in advance
Shabba

PS
als er mensen zijn met surround sets: wie doorstaat er de techno test? wat voor boxen heb je dan *D

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:35

TeeDee

CQB 241

was het niet verkeerd ingesteld in de platenzaak?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op donderdag 06 september 2001 11:15 schreef TeeDee het volgende:
was het niet verkeerd ingesteld in de platenzaak?
idd, misschien stond te bass gewoon te hoog ingesteld enz.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 19:14
Ik heb dtt2200 +SBlive 5.1 en ik ben er best tevreden over.
Ik maak zelf ook af en toe een techno nummertje met fruityloops en dan vind ik de bass toch wel het meest belangrijk.(alleen loopt me moeder steeds te mieten dat ze gek word van het gedreun) Je moet maar een keer luisteren of die set (of natuurlijk de duurdere dtt3500) een beetje naar wens is. Ik vind iig dat die dtt2200 voor weinig geld toch goed geluid produdeert.

Topicstarter
Mr J
ik heb de dtt2200 al getest bij mijn maat, en die valt idd wel mee. Ik had toen mijn techno cdke wel niet bij, dus ik zal nog eens terug moeten denk ik.
Maar gebruik jij je dtt2200 constant om naar muziek te luisteren, of zet je dan toch liever je stereo aan?

ik wil 1 keer 'veel' geld uitgeven, om dan voor spellekes muziek en film goed geluid te hebben. Leek me nogal dom om een pcset te kopen, en dan nog een hifi voor muziek te luisteren. Dus ik DACHT voor een beetje meer geld heb ik iets degelijk, tot ik in de winkel ging horen, pffff.

verkeerd ingesteld?
zou kunnen, ik ben niet zo'n expert als de meesten hier. Maar het viel wel heel hard tegen hoor. Het lag niet aan te weinig bass, mid of hoog ofzo, klonk gewoon zwak. getest model van jbl, yamaha, bose, ....

and a joint a day keeps the doctor away :7

Anoniem: 8801

die van mij door staat alles.
ik kan het hele huis laten trillen zonder moeite

speakers zijn
cornet 195 jamo 140watt 200watt piek
jbl senterspeaker control 120 watt
jbl tlx3000 2 weg 80 watt
jvc actieve supwoofer 60watt piek 40watt cont
jvc rx5000r met analoge 5.1 ingang voor bijv sounblaster live player 5.1

kosten 2000.-

• lucasvanlierop
  • Laatst online: 19-10-2018
kan je niet beter gewone PA boxen gebruiken (of bouwen)?, woofers met een lekker stugge ophanging die kunnen daar prima tegen....

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:34
Ik heb een Dolby Prologic surround versterker, eentje van Pioneer, een VSX... ik ben ff het type vergeten. Die had ik 2ehands gekocht voor 300 piek. Nieuw kost alleen de versterker 2000 gulden. Voor de boxen heb ik 100 piek moeten betalen. Ik heb achter 2 kleine speakers, en 1 kleine centerspeaker. En de front speakers zijn boxen van ongeveer 1 meter hoog. Ze zijn van Pioneer, en het zijn bass-reflex speakers. En daar komt echt wel een goed geluid uit, en echt een machtige bass! Dus ik denk dat je eens naar bass-reflex speakers moet kijken.

Als ik de deur van m'n kamer dichtdoe, en ik zet de stereo half open, voel ik echt een hele drukgolf door het huis gaan (nou jah, flat dan). Je ziet de deuren ook echt allemaal op en neer gaan. Ik durf bijna te zeggen dat de druk pijn aan je oren doet. :)

Topicstarter
>> PA boxen gebruiken
als mijn kamer wa groter was, zou ik dat gedaan hebben
voor 2000 piek pa boxen, en ik kan er zelf niet meer bij >:)

het_beest,
misschien is dat wel de goede oplossing. 2 grote, goede fronts, en de rest wat goedkoper.
Ik heb ook de philips acoustic edge geluidskaart besteld, daarmee kan je stereo muziek ook 5.1 weergeven(via Qsound ofzoiets). Als ik dan met twee extra zware fronts zit, gaan die dan niet overheersen?
btw, wat kosten die pioneers van jou? shabba wil ook zo'n sonic tank :9

greetz
Shabba

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 19:14
Op donderdag 06 september 2001 11:58 schreef shabba het volgende:
Mr J
ik heb de dtt2200 al getest bij mijn maat, en die valt idd wel mee. Ik had toen mijn techno cdke wel niet bij, dus ik zal nog eens terug moeten denk ik.
Maar gebruik jij je dtt2200 constant om naar muziek te luisteren, of zet je dan toch liever je stereo aan?
Ik gebruik om en om en tegelijk, tis maar net waar ik zin in heb. Muziekie op hifi en game geluid over me dtt2200 is meestal het geval, maar dat komt grotendeels omdat ik helemaal geen mp3tjes op me pc heb staan. Maar binnekort ADSL dus ga ik me dtt setje meer gebruiken voor mp3tjes.

En met jou ken ik praten shabba !! Smoke and Smile :7

Anoniem: 31477

Ik heb een sony SAVE 815. Draai continu Trance-muziek oa Flight 643 etc met veel bass en zo. Is perfect. Deze zijn inclusief 70kHz ed-tweeters voor SACD straks...

Topicstarter
MrJ,

ik wil eigelijk mijn oude stereo de deur uit (boxen zijn gescheurd, cd lader om zeep, cassetjes gebruik ik nie meer)
en ik wil niet en een pcset en een hifi kopen, liever 1 set, die voor alles dient.

Shabba

Anoniem: 24451

http://www.stassen.nl/

Kijk daar is, daar hebben ze mooie speakers, en soms mooie aanbiedingen.

Ik luister bijna alleen maar Hardhouse en Techno, en heb veel speakers gehoord, Maar vind ze om mijn MAgnat Vetctor 77 VEt kklinken, deze speakers vind ik ook erg geschikt voor, voice, sofpop, etc.... minder geschikt voor Klassiek met veel viool...

Anoniem: 8801

[b]Op donderdag 06 september 2001 12:52 schreef -KOD
Ik luister bijna alleen maar Hardhouse en Techno, en heb veel speakers gehoord, Maar vind ze om mijn MAgnat Vetctor 77 VEt kklinken, deze speakers vind ik ook erg geschikt voor, voice, sofpop, etc.... minder geschikt voor Klassiek met veel viool...
de speakers die ik heb de jamo cornet 195 serie
kunnen goed klassiek en techno aan
het is een 3weg met een dubbelen woofer er in, in pilaar uit voering
140watt cont en 200watt piek kosten 300 piek per stuk bij correct in rotterdam in de koopjeskelder (overjarige modelen)
de woofers zijn 20cm door snee dus die kunnen wel wat hebben aan bass.
deze speakers zijn geschik voor versterkers van 20watt

Anoniem: 19680

ga zowiezo voor een hifiset ipv een pcset. altijd meer kwaliteit...kijk voor "blaas"-boxen eens naar Cerwin Vega...

• lucasvanlierop
  • Laatst online: 19-10-2018
Op donderdag 06 september 2001 12:46 schreef SaiyanPrince het volgende:
Deze zijn inclusief 70kHz ed-tweeters voor SACD straks...
Oja lekker zinvol want dat hoor jij natuurlijk ook he...
als je 20 kHz nog hoort mag je al blij zijn..

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Op donderdag 06 september 2001 11:58 schreef shabba het volgende:
getest model van jbl, yamaha, bose, ....

and a joint a day keeps the doctor away :7
Hmz... nu noem je ook merken die gewoon niet echt lekker klinken...

BOSE was jarenlang favouriet bij veel mensen, ondanks mijn kretiek kochten veel mensen die ik kende die speakers... omdat ze goed getest waren |:( Argh die speakers klinken nergens naar en zeker niet voor het geld...

JBL, is leuk voor wat lichte muziek, klassiek... maar ik vind het nogal vlak klinken het geluid van JBL...

Yamaha... tja...

GA anders is B&W speakers luisteren die kan je flink belasten met Vette Beats... klinken mooi en zuiver maar persoonlijk vind ik dat je voor minder geld bij Magnat beter klinkende speakers krijgt... ze klinken helderder en ruimtelijker en gaan nog net iets lager met de bassen wat gewoon meer gevoel aan het luisteren toevoegd... HEt schelle geluid van de tweeters die Magnat vroeger hadden bij de goedkopere series is niet meer zo...

Ik heb zelf toendertijd deze gekockt: http://www.magnat.de/english/produkte/home/output.php?html_art=home&html_name=vector&html_nummer=77

En die klonken toen al beter dan vele andere modellen voor hetzelfde of meer geld (vind ik) en nu zijn ze nog goedkoper geworden...

SUc6

Topicstarter
thnx for all the replies

>>bass-reflex, 3weg met een dubbelen woofer , ...
nou, ik heb al door dat ik er met satelietspeakers niet ga geraken :)

maar welk merk/type heeft nu een goede prijskwaliteit?
of aan welke prijsklasse(nieuw) moet ik denken om degelijk geluid te krijgen?

Shabba

note:
als je vraagt welk type: dan geeft iederen of zijn eigen set, of zijn droomset op. wel lollig

ga gewoon naar een hifizaak in de buurt en "kijk" wat jij vind dat voldoet aan jou eisen...kun je dat niet betalen, spaar dan ff door...als je wat minders koopt, wil je toch snel weer wat beters....

• eX0duS
Op donderdag 06 september 2001 12:41 schreef shabba het volgende:
het_beest,
wat kosten die pioneers van jou? shabba wil ook zo'n sonic tank :9
Ik heb die 2 frontspeakers gekocht voor 100 piek. Niet echt duur dus, ze waren 2ehands. Nieuw zijn ze best prijzig. Maar het zijn als je goed kijkt maar goedkope speakers. De kast is van hout, niet erg dik, wel stevig. Binnenin zit wel isolatie. Ik denk zelf dat de conussen van karton zijn, maar het kan net zo goed kevlar ofzo zijn, ik kan het zo niet zien.

Wat ik wel kan zeggen: Ze blazen als de tering. Ik heb m'n bass op half staan, en alles dreunt, zels als ik hem op de helf van een kwart open zet. (Vage uitdrukking, maar ik weet anders ook niet hoe ik het moet uitleggen).

Maar ik denk dat het door de bass-reflex komt.

Je kunt op zich heel goed gewoon voor 2 flinke speakers neer zetten en achter 2 kleintjes, en als center speaker een kleintje. Overigens zijn die kleine speakertjes van mij ook van Pioneer. Alles is van pioneer...

Trouwens, ik kan nu zien welke versterker ik heb:
Pioneer VSX-505RDS
En de boxen voor zijn: CS-636

• eX0duS
Waarom koop je trouwens geen 2ehandse? Dat heb ik ook, en het blaast als een gek, niks mis mee, je moet ff goed controleren of er geen scheuren in de conussen zitten, en ff kijken of de versterker er goed uit ziet, niet dat er lomp mee is gedaan weet je wel. En je moet hem ff goed openzetten om te kijken of er veel vervorming is.

Anoniem: 24317

Ik heb zelf magnat project 4's, 150 watt continu.

Ik heb ze nog niet echt opengezet ofzo, maar op 3/10 blaasden ze een plastic bekertje zo een meter of 2 a 3 weg.

Ik zou ook gaan voor een gewone stereo, en daar dan je pc geluid naar doorsluizen.

Klein mengpaneeltje erop, en klaar is shabbar!

Zowiezo meer vermogen en beter geluid.

offtopic:
Ben jij trouwens op vakantie geweest op camping la garenne shabbar?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:25

Jag

Op donderdag 06 september 2001 17:38 schreef shabba het volgende:
note:
als je vraagt welk type: dan geeft iederen of zijn eigen set, of zijn droomset op. wel lollig
Grappig dat je dat opviel, het is idd waar. Ik zal maar ff met deze regel breken:

zo te horen ben jij iemand die ze in Stereoplay "Die Temperamentvolle" zouden noemen. Iemand die zijn muziek het liefst op concertniveau hoort. Ik raad dan ook sterk aan om professionele spullen te kopen. Je levert dan wel in aan kwaliteit, maar je krijgt daarvoor geluidsdruk en "endurance" terug.
Het is jammer dat je budget zo laag is, anders had je een paar U-14's kunnen kopen (ik raad wel dingen aan die ik goed ken). Actieve bi-amped speakers van Axis met uitgebreide beveiligingscircuits. Alleen zijn die met 6000,- iets te duur.

Een goedkopere oplossing is bijvoorbeeld twee Wharfedale LIX-15 full range speakers van 1000,- per stuk (15-inch woofer, 300 Watt continu belastbaar). Koop je daar voor 1000,- een versterker bij die een paar honderd Watt per kanaal levert. Nou, dat gaat niet zo snel kapot (dan moet je er wel erg lomp mee omgaan). En je knalt echt het dak van je huis af :).

Afbeeldingslocatie: http://www.wharfedalepro.com/lixnew.gif

En als je wilt kan ik wel eens voor je zoeken in 2e hands rubrieken. Dan krijg je meer voor hetzelfde geld (van al die failliete geluidsbedrijfjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hehe
is ook niet slecht hoor jag, mensen die een set al een tijd hebben, kennen ook de verborgen gebreken

wat ik niet goed snap:
>>Mijn 8jaar oude hihi klinkt 10 keer beter
is een akai ax-m430, 2x32watt, met 2x65watt speakers, toen 1000 gulden voor 6cdlader, tuner, cassette en boxen

en om aan mijn verwachtingen te voldoen zou ik boxen van 1000 gulden het stuk moeten pakken. :? Dat lijkt me toch niet echt logisch, was akai dan zo goed in die tijd ;)

als ik nu 2 redelijk goede stereo boxen koop (400-500/stuk)
en er dan rears, center en eventueel sub voor ongeveer 1000 bij.
zou dit dan een beetje bruikbaar zijn als surround??
of gaan de fronts dan overheersen?

Shabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shabba... ga ff naar een HIFI winkel en luister nou is gewoon de mAgnat Vector 77 ... ze zijn niet duur zijn mooie hoge speakers dubbele woofer... midtone, tweeter en dubbele bass reflex in de achterkant natuurlijk... bi-wiring en bi-amping mogelijkheid... gold plated aansluitingen en spikes

De link staat in een post hoger.

Ik ben zelf best wel een audio freak en een vriend van mij ook... hij had toen B&W's gekocht waren duurder dan die van mij... maar hij vind die van mij beter klinken...

Het is dus een kwestie van veel speakers luisteren en dan wel allemaal op dezelfde versterker oogjes dicht en gewoon eerst op het geluid afgaan... Op die manier ben ik aan mijn speakers gekomen, ik heb geluisterd naar speakers tot 1500 piek per stuk, deze die ik nu heb zijn normaal 900 piek per stuk en klonken veel beter, Ik heb ze toen in venlo tering eind weg voor de helft van de prijs kunnen krijgen bij Stassen HIFI (hele mooie winkel)... dat was dus een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32967

909 KICK's RULEN!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de tip

Die winkel van stassen ziet er wel super uit. Vooral dat luister kasteeltje ;)

btw, jou MAGNAT VECTOR 77 kosten nu 599 gulden :9

Voor die prijs, mag ik vd magnats toch verwachten dat ze stukken beter zijn dan mijn oude akai boxen?

Ik woon in belgie, maar ik zal wel eens uitzoeken waar venlo ergens ligt. Lijkt wel de moeite.

Shabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33861

Op donderdag 06 september 2001 14:40 schreef Flakkerbei het volgende:

[..]

Oja lekker zinvol want dat hoor jij natuurlijk ook he...
als je 20 kHz nog hoort mag je al blij zijn..
Ter info: tot 15kHz kun je nog bewust horen dwz, zeggen of je wel of geen toon hoort.
Tot 40kHz kun je geluid nog 'merken'. DWZ je kunt niet zeggen of je wel of geen toon hoort, maar je hoort wel verschil tussen wanneer 20kHz - 40kHz wel of niet afgespeeld wordt.
Net als <20Hz, je hoort geen toon, maar als ze dat in de bioscoop weglaten is je hele film verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 06 september 2001 17:38 schreef shabba het volgende:
thnx for all the replies

>>bass-reflex, 3weg met een dubbelen woofer , ...
nou, ik heb al door dat ik er met satelietspeakers niet ga geraken :)
Wel als je een stevige sub erbij hebt, en dat kost veel meer dan 'gewone' speakers bij dezelfde kwaliteit
maar welk merk/type heeft nu een goede prijskwaliteit?
of aan welke prijsklasse(nieuw) moet ik denken om degelijk geluid te krijgen?
Wil je veel kabaal, dan ga je voor speakers met grote/krachtige/veel drivers.
Wil je mooi geluid, dan ga je voor 2-weg, mogelijk 3-weg met een degelijke amp.

Maar onthoudt, zoals het in de winkel klinkt klinkt het thuis _absoluut niet_.

Speakers klinken het best als ze helemaal los staan (dat staan ze in de winkel vrijwel nooit)
Als de amp neutraal staat (dus geen extra bass of loudness)
Als jij met je oren ongeveer op 'tweeterhoogte' zit.
Als er stevige kabels gebruikt worden. (2.5mm2 is al te dun)
Als er een degelijke geluidsbron wordt gebruikt (radio is dus een no-no, gebruik een 'echte' CDspeler met originele CD's, geen cd die van mp3tjes gemaakt is.)
note:
Daarom is vragen naar "het beste" niet van toepassing bij speakers, het is erg subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 12:49 schreef shabba het volgende:
bedankt voor de tip

Die winkel van stassen ziet er wel super uit. Vooral dat luister kasteeltje ;)

btw, jou MAGNAT VECTOR 77 kosten nu 599 gulden :9

Voor die prijs, mag ik vd magnats toch verwachten dat ze stukken beter zijn dan mijn oude akai boxen?

Ik woon in belgie, maar ik zal wel eens uitzoeken waar venlo ergens ligt. Lijkt wel de moeite.

Shabba
Ik heb mijn eigen sony speakers die ooit bij een midi-setje zaten van 900 gulden vervangen door Magnat speakers van fl 1000+ gulden, en ik kan je verzekeren, het is echt een wereld van verschil! Het geluid klink naar mijn menig wel erg duits dus daar moet je wel erg van houden. Voor m'n werk-kamertje voldoen zie in ieder geval prima. Voor m'n huiskamer later (woon nu nog bij m'n ouders) ben ik bezig met een zelfbouwproject van visaton, wat momenteel trouwens wel op een erg laag pitje staat (lees: Ik ben amper begonnen, het hout is al een half jaar binnen, en het bestelde pakket met de speakers moet ik nog steeds ophalen) Het worden trouwens deze speakers, de Vox 251
suc6 met je keuze! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OM nog terug te komen over het geluids spectrum...

Wanneer speakers een groter bereik hebben dan een normaal oor:

Normaal GOED werkend oor (dat is alleen in de HELE jongen jaren): 20Hz - 20 KHz. Meeste mensen rond de 20 die ik getest heb, horen zelfs op zijn laagst nog maar rond de 45 Hz, en hoog tot 14-15 KHz... mijn oortjes doen het laag gelukkig nog onder de 30Hz, en hoog tot 18KHz.

Maar het voordeel is dus dat de speaker nooit tegen zijn grens aan hoeft te hikken, waardoor het geluid bij zijn uiterste waarden zeer zuiver KAN blijven...

Ook de lage geluiden, die de mensen niet meer konden horen tijdens mijn testen, konden ze wel voelen, dus wel degelijk nog extra beleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37

JT

VETAK y0

Op vrijdag 07 september 2001 16:00 schreef froppie het volgende:

[..]

Ter info: tot 15kHz kun je nog bewust horen dwz, zeggen of je wel of geen toon hoort.
Tot 40kHz kun je geluid nog 'merken'.
Bullshit. Klinkt een beetje ruw :D maar tis nie zo. Als ik 18 khz afdraai, danhoor ik het nog, 19 niet meer.

Beste Shabba, adviezen hier zijn leuk en handig, maar...
JE MOET ECHT ZELF LUISTEREN !!!

Adviezen moet je als leiddraad gebruiken om een selectie te maken die je gaat beluisteren.

PA vind ik bullshit. Wat jag aanraad, is leuk als je een huiskamer heb van 20x20 meter. Maar anders gebruik je volgens mij nog geen 25% van z'n db's.

Waarom niet iets goedkopere boekenplank luidsprekers/vloerstaanders met een hoge gevoeligheid en toch een leuke kwaliteit, en dan een goede sub erbij ? Dan moet je alleen voorlopig wel ff surround speakers en de center laten vallen. Laten we zeggen 600 voor de gewone speakers en 800 voor de Yamaha SW320. Lekkere sub, met 25 cm woofer die poeierhard kan en ook lekker laag gaat. Neem iig GEEN satellieten, want als je wat hogere bassen oid heb, dan houden die het niet.

------------------------------------------------------------
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/images/320.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/politiesux/yammiespecs.txt

------------------------------------------------------------

ff denken...misschien kan je zelfs wat meer uitgeven aan je front.... Mijn aanraders zijn JBL (maar een paar) en Mission. Ik denk dat B&W te scherp hoog heeft, en Tannoy niet helemaal het karakter ervoor heeft. Maar...dit allemaal weet ik niet zeker. Ga dus is zelf luisteren. Die Yammie sub weet ik wel zeker :Y)

Wil je deze optie niet, dan zou ik is kijken naar vloerstaanders die VEEL bas kunnen hebben, en een niet al te scherp hoog.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32035

Dit klinkt ook goed en heeft ook veel vermogen...

Afbeeldingslocatie: http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/images/product/sav-e815ed.gif

Verdere Specs

Kost 1999,- piek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 07 september 2001 22:50 schreef Species_8472 het volgende:
Dit klinkt ook goed en heeft ook veel vermogen...

[afbeelding]

Verdere Specs

Kost 1999,- piek ;)
Lees mijn post....sattelieten voor techno ??? DOM ! Trekt ie nooit ! En van de hoge tonen word ie ook helemaal gek met deze set man !! Sorry, maar deze set is zwaar bagger.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En anders als je toch veel vermogen wilt 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.krellonline.com/Images/Products/MRS.jpg

The Master Reference Subwoofer van Krell

Weighing in at 420 pounds, with a footprint of less than four square feet, the massive yet compact Master Reference Subwoofer (MRS) houses an extraordinary amplifier that produces 650 Watts of pure Class A power - a total of 2600 Watts! The subwoofer is capable of reproducing an incredible 20 Hz at 120 dB. The one-inch machined aluminum chassis encases two 15-inch woofers, a sophisticated digitally controlled crossover network, and remains totally inert under all operating conditions.

En als je ECHT MOOI geluid wil moet je hier ( zie link hier onder ) eens heen gaan ( met een hele dikke portomonee en anders kun je auto wel inruilen ) die bouwd het duurste spul ook nog eens om met een filter enzo en heeft ook nog een hele eigen installatie :o

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 07 september 2001 23:00 schreef Species_8472 het volgende:
En anders als je toch veel vermogen wilt 8-)

[afbeelding]

The Master Reference Subwoofer

Weighing in at 420 pounds, with a footprint of less than four square feet, the massive yet compact Master Reference Subwoofer (MRS) houses an extraordinary amplifier that produces 650 Watts of pure Class A power - a total of 2600 Watts! The subwoofer is capable of reproducing an incredible 20 Hz at 120 dB. The one-inch machined aluminum chassis encases two 15-inch woofers, a sophisticated digitally controlled crossover network, and remains totally inert under all operating conditions.

En als je ECHT MOOI geluid wil moet je hier ( zie link hier onder ) eens heen gaan ( met een hele dikke portomonee en anders kun je auto wel inruilen ) die bouwd het duurste spul ook nog eens om met een filter enzo en heeft ook nog een hele eigen installatie :o

Link
Krell }) B-)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 23:02 schreef JT het volgende:

[..]

Krell }) B-)
Idd ja ( net ff bij gezet ) mooi merk 8-)

Mooi spul en neem daarbij voor de front en rear de eigen speakers van JK Accoustics ( zie link vorige post ), want die klinken ooooo zo mooi ;)

Power off Krell and the beauty of JK combined en dan ff Mark Knopfler aan :z :z :z

Had ik het geld maar :z :z droooooooooommmmmm

TRING TRING !!!! En ik word weer wakker naast mij ADA 885 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 07 september 2001 23:09 schreef Species_8472 het volgende:

TRING TRING !!!! En ik word weer wakker naast mij ADA 885 :'(
Leuke set voor het geld hoor :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 23:14 schreef JT het volgende:

[..]

Leuke set voor het geld hoor :)
Idd is een leuk setje voor die 499 piek ( ben ook maar een arm studentje ) :)

ZUCHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 15:48
Pardon, op ZIJN eigen installatie?? Mark Knopfler's installatie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:25

Jag

Op vrijdag 07 september 2001 16:00 schreef froppie het volgende:

[..]

Tot 40kHz kun je geluid nog 'merken'. DWZ je kunt niet zeggen of je wel of geen toon hoort, maar je hoort wel verschil tussen wanneer 20kHz - 40kHz wel of niet afgespeeld wordt.
Net als <20Hz, je hoort geen toon, maar als ze dat in de bioscoop weglaten is je hele film verpest.
Nou, dan zul jij het niet vaak naar je zin hebben in een bios :P. Ik vraag me af of er uberhaupt één bios op deze planeet is die een systeem heeft dat lineair weer kan geven tot onder de 20Hz. Ik denk dat je al een goede te pakken hebt als ze lineair gaan tot 35Hz. En er zullen genoeg biossen zijn die maar tot 50Hz ofzo lineair weer kunnen geven.
En trouwens, ook ik hoor tot zo'n 18KHz.
PA vind ik bullshit. Wat jag aanraad, is leuk als je een huiskamer heb van 20x20 meter. Maar anders gebruik je volgens mij nog geen 25% van z'n db's.
Hmm, juist. 25% van zijn dBs :? Wat mag dat dan betekenen?

Zo'n 15-inch topkast is in staat om zo'n 10 tot 20 dB meer geluid te geven dan een HiFi systeem. Dat is voor mij niet nodig, en ik hoop voor hem ook voor het grootste deel van de tijd niet (gehoorbeschadiging). Maar dat is wel het verschil dat er voor zorgt dat je geen doorgebrande spoelen, aanlopende drivers, gescheurde conussen en rokende versterkers meer hebt.
En als je nog wat extra sub wilt hebben, zet je er 18-inch sub bij.
Pardon, op ZIJN eigen installatie?? Mark Knopfler's installatie???
Sja, hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil Mark Knopfler op geen enkele instalatie horen.... |:( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehehe :)

Ik bedoel op de eigen installatie van JK accoustics....

Zie hier de site

Misverstandje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 22:43 schreef JT het volgende:

[..]

Bullshit. Klinkt een beetje ruw :D maar tis nie zo. Als ik 18 khz afdraai, danhoor ik het nog, 19 niet meer.
Ja hallo drollenkop, als je nou eerst eens leest voordat je een 'hetisik' achtige reply geeft...

tot +/- 20kHz kun je nog zeggen of je wel of niet een toon hoort. (bij jou blijkbaar 18kHz, zonde maar helaas)
Daarboven kun je dat niet meer, maar je kunt wel degelijk
het verschil horen tussen muziek waarbij >20kHz wel wordt weergegeven en muziek waarbij dat niet gebeurd.

Dat is ook een van de redenen waarom super-cd en high-resolution cd spelers worden ontwikkeld. een gewone cd-speler kan door zijn 44.1kHz samplerate gewoon niet hoger dan zo'n 20kHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 22:52 schreef JT het volgende:

[..]

Lees mijn post....sattelieten voor techno ??? DOM ! Trekt ie nooit ! En van de hoge tonen word ie ook helemaal gek met deze set man !! Sorry, maar deze set is zwaar bagger.
helemaal mee eens.
Satellieten zijn zowiezo zwaar enferieur aan full-range speakers. En dan nog wel een set van Sony...ieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 08 september 2001 10:07 schreef froppie het volgende:

[..]

Ja hallo drollenkop, als je nou eerst eens leest voordat je een 'hetisik' achtige reply geeft...
Kap is met je geflame, kan je ook normaal zeggen.
tot +/- 20kHz kun je nog zeggen of je wel of niet een toon hoort. (bij jou blijkbaar 18kHz, zonde maar helaas)
Daarboven kun je dat niet meer, maar je kunt wel degelijk
het verschil horen tussen muziek waarbij >20kHz wel wordt weergegeven en muziek waarbij dat niet gebeurd.

Dat is ook een van de redenen waarom super-cd en high-resolution cd spelers worden ontwikkeld. een gewone cd-speler kan door zijn 44.1kHz samplerate gewoon niet hoger dan zo'n 20kHz.
Ja, maar dat wist ik al, das logisch, anders word SACD niet ontwikkeld he :z
Op zaterdag 08 september 2001 01:10 schreef Jag het volgende:

[..]

Hmm, juist. 25% van zijn dBs :? Wat mag dat dan betekenen?

Zo'n 15-inch topkast is in staat om zo'n 10 tot 20 dB meer geluid te geven dan een HiFi systeem. Dat is voor mij niet nodig, en ik hoop voor hem ook voor het grootste deel van de tijd niet (gehoorbeschadiging). Maar dat is wel het verschil dat er voor zorgt dat je geen doorgebrande spoelen, aanlopende drivers, gescheurde conussen en rokende versterkers meer hebt.
En als je nog wat extra sub wilt hebben, zet je er 18-inch sub bij.
Nou ja, laat ik het zo zeggen, je mist een hele hoop van wat die apparatuur kan. En als je je Hifi goed uitzoekt, dan heb je geen dure PA nodig om lekker hard thuis te kunnen draaien. Dus speakers die goed de bas kunnen weergeven met een hoge gevoeligheid en een goede versterker met een grote, goede voeding.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zit net te denken....deze speakers zou ik uitkiezen voor techno :

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0169.jpg

Jamo X3M 8 >:)
Echte PHATTE speakers voor techno en electronische muziek zoals trance enzo.

Specs :

System : 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) : 8 / 203
Midrange (inch/mm) : 2 x 5Œ / 133
Tweeter (inch/mm) : Horn with 1/25 Dome
Power, long/short term (Watt) : 150/200
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) : 90 - MAX SPL. 108
Frequency range (Hz) : 38-20.000
Cross-over frequency (Hz) : 120 / 3.000
Impedance (Ohm) 4
Total volume (liters) : 56,600000
Weight (kg/lb) : 15.30 / 33.73

Of z'n grotere broertje, de X3M 12 :

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0178.jpg

Specs :

System : 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) : 10/254
Midrange (inch/mm) : 2 x 6œ / 165
Tweeter (inch/mm) : Horn with 1/25 Dome
Power, long/short term (Watt) : 200/280
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) : 91 - MAX SPL. 111
Frequency range (Hz) : 32 - 20.000
Cross-over frequency (Hz) : 100 / 3000
Impedance (Ohm) : 4
Total volume (liters) : 75,400000
Weight (kg/lb) : 21.50 / 47.40

Ik raad je sterk aan om deze is te gaan beluisteren met jouw muziek !!! Ook niet geheel onbelangrijk : de woofers kunnen heel veel hebben :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 september 2001 18:52 schreef JT het volgende:

Ja, maar dat wist ik al, das logisch, anders word SACD niet ontwikkeld he :z
Waarom noem je het dan in eerste instantie bullsh*t? :(

Nouja, laat ook maar. Zand erover etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 08 september 2001 18:59 schreef froppie het volgende:

[..]

Waarom noem je het dan in eerste instantie bullsh*t? :(

Nouja, laat ook maar. Zand erover etc.
Ok, ik zal het toch even uitleggen :) Omdat, zoals je zelf al zei, merken en horen 2 dingen zijn :) Ik wou alleen even zeggen dat ik verder dan 15 khz kan horen. Sorry dat ik het te snel heb gelezen, maar had its van 50 posts te doen, en had geen zin om ze allemaal aandachtig te lezen :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thnx voor al de reacties, beetje druk weekeinde gehad, dus ben wat later met mijn respons :Z

Mijn aanraders zijn JBL (maar een paar) en Mission. Ik denk dat B&W te scherp hoog heeft, en Tannoy niet helemaal het karakter ervoor heeft. Maar...dit allemaal weet ik niet zeker. Ga dus is zelf luisteren. Die Yammie sub weet ik wel zeker Wil je deze optie niet, dan zou ik is kijken naar vloerstaanders die VEEL bas kunnen hebben, en een niet al te scherp hoog.

ben dit weekeinde nog gaan lannen. Heb gast leren kenne die ook in de audio zit. Kon wel wat regelen zonder belastingen >:)
hij raadde mij ook JBL's aan, 'die waren nie kapot te krijgen", En dat in combinatie met een zeer goede sub moest wel knallen.
Heb hem wel niet gevraagd wat hij vd yamaha subs vond, maar dat zit wel goed denk ik. (heb er precies al een paar goede reviews over gelezen)

Nu komt het moeilijkste stuk: welke JBL's? (of welke gelijksoortige prijs/kwaliteit speakers)
ok, het beste antwoord is de duurste serie :9
maar wat is ook nog betaalbaar :?

Shabba

ps
al die zever over khz, is hoop nonsens, het is toch niet bruikbaar om speakers te vergelijken, dus maak ik me er al lang niet meer druk in B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Pls !!! Luister ook ff naar die Jamo's !! Die zijn volgens mij nog beter dan JBL voor techno enzovoort ! En als die JBL's niet kapot zijn te krijgen, dan zijn deze god-like >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:11
"JBL`s zijn niet kapot te krijgen" Hhhmmmm, hier moet ik toch even op inspringen. Alles is kapot te krijgen, op de juiste manier wel te verstaan. >:) Ik heb zelf al twee paar JBL`s 'kapot' gekregen. Vooral de tweeters zijn snel kapot bij JBL (maar das slechts mijn ervaring, misschien gaan ze bij andere mensen helemaal niet kapot). Als je een dikke amp op lichte speakers zet beschadig je makkelijk je speakers, zelfs als ze daartegen beschermd zijn. Wees dus voorzichtig met harde muziek, zodra je `t geluid een beetje hoort vervormen moet je omlaag met `t volume.
Die Jamo`s heb ik nog nooit gezien, maar ik krijg d`r -om maar even bot te doen- geen strakke plasser van :r

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 10 september 2001 20:31 schreef Cannondale het volgende:
Die Jamo`s heb ik nog nooit gezien, maar ik krijg d`r -om maar even bot te doen- geen strakke plasser van :r
Hehe...als jij ze hoort met electronische muziek zeker wel })

Jamo heeft in het verleden veel brakke modellen gemaakt, maar ze zijn aan het verbeteren.

En de Concert 8 heeft altijd al geheerscht !!!

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1