Renovatie garagevloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Leiden85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-12 13:52
Dag forumleden,

Wij zijn bezig met de renovatie van onze garage en vragen ons af hoe we het beste onze vloer kunnen renoveren. Er liggen nu twee soorten tegels waartussen een verlaging is ontstaan na het verwijderen van binnenmuren.

Wij denken zelf aan een gietvloer (epoxy), echter vragen wij ons af of dit over de huidige tegelvloer kan of deze beter eerst te verwijderen. Bij de garagedeur sluit de vloer nu precies aan qua hoogte, is dat wellicht nog een probleem voor een gietvloer of kan dat mogelijk met iets van een strip opgelost worden?

Heeft iemand wellicht nog een goede ervaring met een bedrijf die gietvloeren legt in de regio Leiden?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Onderstaand nog een foto van de vloer. Betreft zo’n 15m2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHCFnpI3BSl7Wa-_vGsoHOOnRNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBKzOzschLNdOYAKdt3wkmxv.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Leiden85 op 21-11-2023 08:25)

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:51
Die tegels tik je er zo uit.
Gewoon een mooie schone basis.

Daarna primeren, egaliseren, en epoxy er over met een roller. Eventueel kun je idd met vlokken werken en dan weer een toplaag.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Alle reacties

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laagje egaline erover en je kunt met epoxy aan de gang. Maar wil je het zelf gaan doen dan?

De vloerboer kan je vast helpen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Het kan er prima overheen, je moet zorgen voor goede primers en hechtlagen.

Dus eerst primer voor de egaline, dan de egaline, dan primer voor de epoxy, dan epoxy en dan eventueel nog een laag om te verzegelen.

Wil je vlokken of zandkorrels gebruiken dan direct na het aanbrengen van de epoxy laag in'zaaien'/zanden

discogs

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou de tegels er uit halen, dan kunnen ze ook niet over een paar jaar loskomen door vocht of zo.

Acties:
  • Beste antwoord

• pentaw1nz
Die tegels tik je er zo uit.
Gewoon een mooie schone basis.

Daarna primeren, egaliseren, en epoxy er over met een roller. Eventueel kun je idd met vlokken werken en dan weer een toplaag.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• Leiden85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-12 13:52
Hartelijk dank voor alle reacties.

We zijn niet van plan zelf de vloer te gaan gieten. Op zich voel ik er wel wat voor om met een schone lei te beginnen en de tegels er uit te halen. Dat zou ik zelf wel willen uitvoeren hebben jullie hiervoor wellicht nog tips?

• pentaw1nz
Regel een breekhamer (ik heb er toen 1 van Vonroc gekocht maar de Lidl heeft ze ook).
Die werkt overigens nog steeds.

Koop er een brede beitel bij en dan tik je alles er zo uit.

Egaliseren zou ik niet zelf doen als je dat niet vaker hebt gedaan en een strak resultaat wilt.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:28
Leiden85 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:26:
We zijn niet van plan zelf de vloer te gaan gieten. Op zich voel ik er wel wat voor om met een schone lei te beginnen en de tegels er uit te halen. Dat zou ik zelf wel willen uitvoeren hebben jullie hiervoor wellicht nog tips?
Brede beitel op de klopboor. Of een klein breekhamertje huren. Dan ben je dit zo kwijt. Anders is het gewoon met een hamer en handmatige beitel wat breek en hakwerk. Dit zal niet zo spannend zijn. Waar de oude tussenmuur stond is een goed beginpunt.

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-12 16:21
Leiden85 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:26:
Hartelijk dank voor alle reacties.

Tik ze er gewoon uit, zelf egaliseren is echt niet moeilijk en daarna een garage epoxyvloer erin rollen is echt een peuleschil. Ik heb onze keldervloer ook zo aangepakt.

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-12 20:27
Als je het laat doen, zoek dan wel iemand met goede referenties. Wij zitten nu in dit traject voor onze garage en het is een drama. Ze zijn al 1,5 week iedere dag bezig met 10 vierkante meter.

De epoxy vloer heeft allerlei pitjes. Dit zou komen door de stofdeeltjes in de lucht zegt de leverancier. Ik kan dit niet geloven omdat het echt harde stukjes zijn. Vervolgens de matlak erop welke een sinaasappelhuid heeft gekregen. Ik ben niet handig, maar zelf had ik dit beter gekund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXKIoVLE8335h8HauIOmJqhEsW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9u6dm0mhv7qrBWBcLi4AEiNT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78_e3D_T_CW_1rqt2ZGbvY4inw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9La8eW495DsOrjQUYm2ef4Iz.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1