Vraag:
Momenteel gebruik ik OneDrive voor al mijn school gerelateerde zaken met daarbij ook wat films/series en foto’s. Het handige aan OneDrive vind ik dat het gewoon werkt in de verkenner in Windows en automatisch alles synced met de cloud wat er in de OneDrive map geplaatst wordt. Daarbij kan ik ook ieder moment aan mijn bestanden vanop mijn desktop en laptop. Ik ben dus op zoek naar een alternatief voor OneDrive met de volgende functies:
- opslag en/of backup van bestanden
- toegang tot bestanden via meerdere apparaten
- toegang tot bestanden buitenshuis
- gemakkelijke/automatische synchronisatie/backup
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10/11 laptop en desktop.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het enige mogelijke alternatief dat ik gevonden heb, maar niet volledig begrijp hoe het werkt/in elkaar zit is een NAS.
Alvast bedankt voor de hulp!
(Hopelijk staat dit in het juiste topic)
Edit:
Bedankt aan iedereen voor de hulp en informatie!
Aangezien ik al voor €70 per jaar 1TB OneDrive kan hebben zal ik dit als oplossing gebruiken. Films etc... kunnen dan op een harde schijfje.
Momenteel gebruik ik OneDrive voor al mijn school gerelateerde zaken met daarbij ook wat films/series en foto’s. Het handige aan OneDrive vind ik dat het gewoon werkt in de verkenner in Windows en automatisch alles synced met de cloud wat er in de OneDrive map geplaatst wordt. Daarbij kan ik ook ieder moment aan mijn bestanden vanop mijn desktop en laptop. Ik ben dus op zoek naar een alternatief voor OneDrive met de volgende functies:
- opslag en/of backup van bestanden
- toegang tot bestanden via meerdere apparaten
- toegang tot bestanden buitenshuis
- gemakkelijke/automatische synchronisatie/backup
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10/11 laptop en desktop.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het enige mogelijke alternatief dat ik gevonden heb, maar niet volledig begrijp hoe het werkt/in elkaar zit is een NAS.
Alvast bedankt voor de hulp!
(Hopelijk staat dit in het juiste topic)
Edit:
Bedankt aan iedereen voor de hulp en informatie!
Aangezien ik al voor €70 per jaar 1TB OneDrive kan hebben zal ik dit als oplossing gebruiken. Films etc... kunnen dan op een harde schijfje.
[ Voor 30% gewijzigd door tvtomas op 17-11-2023 09:07 ]