Wie weet waar ik de laatste bios voor mijn abit-lx6 kan downloaden die hd's groter dan 32 gb ondersteunt. Op de abit homepage kan ik niks vinden en op de ftp staat geen informatie over van wannneer de bios is.
Een beetje verder zoeken kan ook geen kwaad hoor..
het kan best zijn dat er geen bios is om die limiet te verhelpen, dit is al een relatief oud bord (LX chipset, dus P2-233 tot 333 ofzo).
Wat je dan kunt doen is naar de site van de harddisk fabrikant surfen en een programmaatje als MaxBlast (maxtor) of OnTrack DiskManager (IBM, seagate) downloaden.
Wat je dan kunt doen is naar de site van de harddisk fabrikant surfen en een programmaatje als MaxBlast (maxtor) of OnTrack DiskManager (IBM, seagate) downloaden.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Helaas op die ftp staat geen info over de biosen (ik had daar, zoals ik al zei, al gekeken voordat ik deze vraag stelde). Onderaan die site staat ook dat de datums die er staan alleen zijn van wanneer het daar is geplaatst en niets zegt over de release date van de bios. Mijn bios is volgens mij al best wel nieuw want hij ondersteunt celerons tot in ieder geval 700 MHZ (mits je de bus op 10mhz zou zetten). Ik heb eigenlijk ook weinig zin om iets van 10 verschillende biosen te prberen terwijl ik al LY versie heb, voor je het weet gaat er wat fout met flashen en kun je je moederbord wegflikkeren). Het progje maxblast heb ik ook al gebruikt maar ik weet niet wat ik daarmee zou kunnen. Het zegt namelijk dat alles koek en ei is. Jumper settings goed alle andere checks ok en ook over de bios wordt gezegd dat ie grote schijven aankan. Maar volgens mij kijkt ie daar alleen naar de 8.4 GB barriere en niet de 32GB barriere.