Warmtepomp Hewalex hoge druk alarm bij CV en vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klimaatje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-04 18:31
Beste medetechneuten.
Ik zit met een vreemd probleem bij een aansluiting van een aparte warmtepomp (Hewalex 3 KW) aan te sluiten via CV als ondersteuning met een 3 groepen vloerverwarming over een buffervat (enkel door spiraal)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJknee0zIltKxa37XTwf5RBq5x0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9VcLMAprlEWIEuBzCiLLr2QD.png?f=user_large

Zoals de tekening laat zien heb ik een open verdeler gebruikt. Op de vloerverwarming staat nog wel een pomp die geschakeld is bij 35 graden, Warmtepomp staat op 38 graden en CV op 32 graden.
Allereerst, is dit schema juist of voor verbetering vatbaar.

Het vreemde is bij deze aansluiting dat de warmtepomp in storing slaat (Hoge druk alarm) Keerkleppen zitten in de goed richting maar het lijkt wel of er ergens tegendruk is.

Als ik de Warmtepomp uitschakel en dus enkel de CV gebruik wordt de open verdeler warm op alle zijde maar de zijde aanvoer naar de vloerverwarming gaat naar beneden en wordt enkel warm tot na de eerst 90 gr. Bocht, de warmte gaat dus niet verder naar beneden naar de vloerverwarming.

Dus in deze situatie 2 problemen, warmte komt niet aan bij de vloerverwarming en de warmtepomp slaat in hoge druk storing.

Hopelijk hebben jullie enige suggesties om dit werkend te krijgen, bij voorbaat dank voor het meedenken.

Groetjes Tim