Ik heb nood aan een mobiele versie van mijn desktop, en gezien sommige onderdelen van de desktop al even meegaan bied dit de mogelijkheid voor een onvoorziene update.
Ik zoek een?
Processor, moederbord en geheugen
Wat is je budget?
Zou mooi zijn als het onder de €1000 blijft
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD, maar niet absoluut
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De desktop bestaat momenteel in de volgende samenstelling:
Dit werkt momenteel op 5120x1440px, en word voornamelijk gebruikt voor veel browsertabs, SolidWorks (2020). Blender, en her en der een game (voornamelijk Minecraft). Het geheel word watergekoeld via passieve radiatoren, dit komt naderend naar nooit boven de 60 graden en heeft nog wel 100W capaciteit over. de "kast" zou met een boel gedoe wellicht een uATX kunnen huisvesten, maar een mITX is een stuk handiger. Qua aansluitingen waardeer ik een optische spdif, maar dit is geen absolute must.
Dit draait opzich nu alles redelijk, op de occasionele blackscreen na, die wellicht te wijten zijn aan de 45cm lange PCIe riser. Maar, simulaties zijn niet het snelste meer te noemen, rebuilds ook niet in de wat uitdagendere modellen, en het moederbord begint kuren te ontwikkelen.
Nu is dus het plan om het moederbord, processor en geheugen vrij te spelen voor een andere pc, en deze een opfrisbeurt te geven. het idee is nu dit:
Zit ik hiermee een eindje in de richting? Is het de moeite waard om richting Intel te kijken, ook gezien de AM5 mobo keuze niet erg ruim lijkt momenteel in mITX? De voeding heeft geen overdreven overhead meer zo, zit dat nog goed? Maak ik hier inefficiënte keuzes of zie ik iets over het hoofd?
Heeft iemand toevallig ervaring met dit moederbord en risers? Ik zit nog te dimdammen over een slimSAS combinatie van C-payne, helaas geen plek voor een retimer, is dit de moeite?
Ik zoek een?
Processor, moederbord en geheugen
Wat is je budget?
Zou mooi zijn als het onder de €1000 blijft
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD, maar niet absoluut
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De desktop bestaat momenteel in de volgende samenstelling:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 1700X Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Biostar Racing X370GTN | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16 | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Voedingen | Corsair SF600 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 141,90 | € 141,90 |
Totaal | € 341,80 |
Dit werkt momenteel op 5120x1440px, en word voornamelijk gebruikt voor veel browsertabs, SolidWorks (2020). Blender, en her en der een game (voornamelijk Minecraft). Het geheel word watergekoeld via passieve radiatoren, dit komt naderend naar nooit boven de 60 graden en heeft nog wel 100W capaciteit over. de "kast" zou met een boel gedoe wellicht een uATX kunnen huisvesten, maar een mITX is een stuk handiger. Qua aansluitingen waardeer ik een optische spdif, maar dit is geen absolute must.
Dit draait opzich nu alles redelijk, op de occasionele blackscreen na, die wellicht te wijten zijn aan de 45cm lange PCIe riser. Maar, simulaties zijn niet het snelste meer te noemen, rebuilds ook niet in de wat uitdagendere modellen, en het moederbord begint kuren te ontwikkelen.
Nu is dus het plan om het moederbord, processor en geheugen vrij te spelen voor een andere pc, en deze een opfrisbeurt te geven. het idee is nu dit:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 448,99 | € 448,99 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-I GAMING WIFI | € 289,90 | € 289,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 142,90 | € 142,90 |
Totaal | € 881,79 |
Zit ik hiermee een eindje in de richting? Is het de moeite waard om richting Intel te kijken, ook gezien de AM5 mobo keuze niet erg ruim lijkt momenteel in mITX? De voeding heeft geen overdreven overhead meer zo, zit dat nog goed? Maak ik hier inefficiënte keuzes of zie ik iets over het hoofd?
Heeft iemand toevallig ervaring met dit moederbord en risers? Ik zit nog te dimdammen over een slimSAS combinatie van C-payne, helaas geen plek voor een retimer, is dit de moeite?