Glasisolatie - de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ydellago
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 14:35
Goedemiddag allen, ik ben benieuwd naar jullie advies.

Ik overweeg het oude dubbelglas van mijn woning (1989) te laten vervangen door HR++. Het betreft afgerond ca. 8m2 glas. Daarvoor moeten ook vier draairamen opnieuw worden gemaakt (uit hardhout) en voorzien te worden van nieuwe ventilatieroosters (Duco).

Ik heb een lokale partij gevonden die dit werk allemaal wil uitvoeren voor €8.900,- (waarvan ca. €5.100 arbeidsloon). Ik vind dit een heleboel geld voor een relatief klein oppervlak. Wij stoken weinig in huis, dus zo'n investering gaan we nooit terugverdienen qua gasbesparing. Extra comfort door betere isolatie is fijn, maar of het opweegt tegen deze kosten... Wat zouden jullie doen?

Dank voor jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:47
Nog wat offertes opvragen, vind hem behoorlijk hoge qua prijs, in wat voor omgeving zitten we (randstad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:38
ik vraag me af of je dan niet beter meteen voor tripple glas kunt gaan.

De kosten in manuren zullen niet hoger zijn.
En dat is vaak nou juist het grootste deel van de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:32
Forse prijs, ik ga ruim 10m2 laten vervangen voor minder dan de helft van jouw kosten. Hoeveel ruiten gaat het om? En waarom moeten er nieuwe kozijnen in?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Wallie

Herr

We gaan ook onze kozijnen laten vervangen, en hebben daarvoor met drie leveranciers gepraat. Conclusie: prijzen kunnen heel erg uit elkaar lopen, dus laat nog maar een paar bedrijven komen. Ging bij ons om 12.000euro verschil.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Offerte is erg hoog.

Meer offertes aanvragen en dan meteen ook triple glas als meeroptie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ydellago
Dank voor jullie reacties! Omgeving is ten oosten van Utrecht stad. Triple glas gaat helaas niet in onze kozijnen, en nieuwe kozijnen die er wel geschikt voor zijn laten plaatsen is nog veel duurder. Het gaat om 11 ruiten, waarvan dus 4 draairamen. De draairamen moeten vervangen worden omdat ze 1) te smal zijn voor HR++ en 2) ouderwetse ventilatieroosters hebben die we willen laten vervangen door de moderne Duco-roosters.

[ Voor 6% gewijzigd door Ydellago op 15-11-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeleke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
11 ruiten en dan toch maar totaal 8m2 glas? Waar voor kleine ruiten heb je dan?
€8.900 voor 11 ruiten (ook 11 kozijnen?), waarvan 4 draaikiep vind ik dan nog meevallen.

Of lees ik verkeerd en geldt de prijs enkel voor de draaikiepramen? Wat ga je dan doen met de andere 7 ruiten?

[ Voor 25% gewijzigd door Noeleke op 15-11-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ydellago
Afmetingen ruiten zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8p0LF_VYTdOyTkCTyxrYhX4Q1MU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DFnMkvZy1IF468dIYcEkrxw4.png?f=user_large

N.b. de ruiten van de draairamen die opnieuw gemaakt gaan worden zullen iets groter uitvallen de huidige ruiten, vandaar mijn (grove) afronding naar 8 m2.

Bij 7 van deze ruiten gaat het dus alleen om het vervangen van het glas, bij 4 hiervan moet ook het raam zelf opnieuw gemaakt worden. We hoeven dus niet alle kozijnen vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ydellago op 15-11-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ydellago schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:00:
Goedemiddag allen, ik ben benieuwd naar jullie advies.

Ik overweeg het oude dubbelglas van mijn woning (1989) te laten vervangen door HR++. Het betreft afgerond ca. 8m2 glas. Daarvoor moeten ook vier draairamen opnieuw worden gemaakt (uit hardhout) en voorzien te worden van nieuwe ventilatieroosters (Duco).

Ik heb een lokale partij gevonden die dit werk allemaal wil uitvoeren voor €8.900,- (waarvan ca. €5.100 arbeidsloon). Ik vind dit een heleboel geld voor een relatief klein oppervlak. Wij stoken weinig in huis, dus zo'n investering gaan we nooit terugverdienen qua gasbesparing. Extra comfort door betere isolatie is fijn, maar of het opweegt tegen deze kosten... Wat zouden jullie doen?

Dank voor jullie advies!
ik zou isoleren, maar ik snap heel goed dat financiele overwegingen hierin tegenspreken en dat is zeer herkenbaar. ik heb het uiteindelijk maar los gelaten. vaak kan er meer dan je denkt wellicht is bv een vacuum glas plaatje goedkoper dan een heel raam vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:36
Noeleke schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:46:
11 ruiten en dan toch maar totaal 8m2 glas? Waar voor kleine ruiten heb je dan?
€8.900 voor 11 ruiten (ook 11 kozijnen?), waarvan 4 draaikiep vind ik dan nog meevallen.

Of lees ik verkeerd en geldt de prijs enkel voor de draaikiepramen? Wat ga je dan doen met de andere 7 ruiten?
11 ruiten, 4 daarvan zijn draairamen. Die draairamen moeten nieuw worden omdat die te smal zijn voor HR++. De rest van de kozijnen blijft dus en krijgt ook HR++

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ydellago
No Hands schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:53:
[...]

11 ruiten, 4 daarvan zijn draairamen. Die draairamen moeten nieuw worden omdat die te smal zijn voor HR++. De rest van de kozijnen blijft dus en krijgt ook HR++
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Ydellago schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:51:
Afmetingen ruiten zijn als volgt:

[Afbeelding]

N.b. de ruiten van de draairamen die opnieuw gemaakt gaan worden zullen iets groter uitvallen de huidige ruiten, vandaar mijn (grove) afronding naar 8 m2.

Bij 7 van deze ruiten gaat het dus alleen om het vervangen van het glas, bij 4 hiervan moet ook het raam zelf opnieuw gemaakt worden. We hoeven dus niet alle kozijnen vervangen.
je hebt ook "inschuif" draaikiep ramen die kan je zo op internet bestellen. een aantal tweakers hebben die al zelf geplaatst, wellicht is dat ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ydellago
twain4me schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:56:
[...]

je hebt ook "inschuif" draaikiep ramen die kan je zo op internet bestellen. een aantal tweakers hebben die al zelf geplaatst, wellicht is dat ook nog een optie.
Wat bedoel je precies met 'inschuif'? Ik heb wel gezien dat je online draairamen incl. glas kan bestellen (op maat), is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Ydellago schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:02:
[...]

Wat bedoel je precies met 'inschuif'? Ik heb wel gezien dat je online draairamen incl. glas kan bestellen (op maat), is dat wat je bedoelt?
ja die kan je zo in de bestaande sponning "schuiven"
Pagina: 1