Toon posts:

65 inch 1700 euro budget..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
65 INCH LCD TV geen Oled vanwege zonlicht wat regelmatig schijnt in de woonkamer.

Wat is je budget?
1700 euro - lager is ook fijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk films kijken en heel sporadisch in de toekomst singel player games op de PS5 slim

Wat heb je zelf al gevonden?
uitvoering: Sony Bravia XR-65X90L Zilver
uitvoering: Sony Bravia KD-65X85L Zwart
uitvoering: Samsung Neo QLED QN85C 65" Zwart

uitvoering: LG OLED evo C3 65" (C35) Zwart - bang voor burnins

Welke vragen heb je hier nog over?
Online las ik dus dat de Bravia modellen het meeste in de buurt komt van de LG oled modellen echter geeft RTING ook weer aan dat de 65 inch: Samsung QN65S90CAFXZA beste tv op dit moment is alleen kan ik hem niet vinden in de pricewatch

Ik wil een 65 inch - voor of 1700 of lager beste prijs kwaliteit echter kom ik er niet meer uit omdat er zoveel modellen bestaan.

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-11-2023 16:11)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:26:
[...]

Ik heb zelf geen soundbar inderdaad, dus wellicht dan toch voor de goedkopere variant gaan en een soundbar erbij nemen. Heb jij een aanraden voor een soundbar?
De Samsung Q serie soundbars bieden de beste bang for the buck en gaan prima samen met een Sony TV.

Momenteel biedt de Q600C een goede prijs-kwaliteitverhouding, wanneer je graag surround wenst is de Q930C een goede optie. Mocht er nog een beetje speling in het budget zitten zou ik een van de onderstaande combinaties kiezen;

Sony 65X95K + Samsung Q600C

Sony 65X90L + Samsung Q930C

Binnen het budget;

Sony 65X90L + Samsung Q600C

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De Samsung S90C is een OLED televisie. Burn-in is geen issue bij afwisselend gebruik, kijk je enkel de hele dag bijv. naar CNN dan is op de lange termijn burn-in wel een risico.

Zolang er maar geen directe zonlicht op de televisie schijnt is OLED geen probleem. Bij veel omgevingslicht zou ik eerder voor de Sony 65A84K kiezen, deze heeft een semi-glossy toplaag waardoor het minder spiegelt vergeleken met een C3 die een glossy toplaag heeft.

Sony maakt op dit moment de beste en meest accurate LCD televisies. Wil je toch per se een LCD dan kun je met het gestelde budget beter naar de 65X95K kijken en even rondbellen voor de laagste prijs voor een 65X95L, die paar honderd euro verschil met de 65X90L is het dubbel waard.

Mocht het toch beide boven budget zijn dan is de 65X90L een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Freshouttheoven schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:11:
De Samsung S90C is een OLED televisie. Burn-in is geen issue bij afwisselend gebruik, kijk je enkel de hele dag bijv. naar CNN dan is op de lange termijn burn-in wel een risico.

Zolang er maar geen directe zonlicht op de televisie schijnt is OLED geen probleem. Bij veel omgevingslicht zou ik eerder voor de Sony 65A84K kiezen, deze heeft een semi-glossy toplaag waardoor het minder spiegelt vergeleken met een C3 die een glossy toplaag heeft.

Sony maakt op dit moment de beste en meest accurate LCD televisies. Wil je toch per se een LCD dan kun je met het gestelde budget beter naar de 65X95K kijken en even rondbellen voor de laagste prijs voor een 65X95L, die paar honderd euro verschil met de 65X90L is het dubbel waard.

Mocht het toch beide boven budget zijn dan is de 65X90L een goed alternatief.
De S90C is een QD OLED TV, wat een hybride vorm is tussen QLED en OLED. Als ik de reviews moet geloven, heeft het alle voordelen van OLED, maar geen van de nadelen (zoals burn-in, lastig te gebruiken in een lichte kamer etc.)

Ergo lijkt mij dat de S90C van het rijtje uit de TS duidelijk de voorkeur heeft; hetzelfde als wat RTINGS ook aangeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 15-11-2023 16:17 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een deal gekregen van HelloTV voor 1289: uitvoering: Sony Bravia XR-65X90L Zilver voor de overige Sony Bravia's hadden ze helaas geen speelruimte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Notna schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:15:
[...]

De S90C is een QD OLED TV, wat een hybride vorm is tussen QLED en OLED. Als ik de reviews moet geloven, heeft het alle voordelen van OLED, maar geen van de nadelen (zoals burn-in, lastig te gebruiken in een lichte kamer etc.)
QD-OLED valt ook onder de OLED categorie. Verder heeft het niets met hybride vorm te maken.

De QD-OLED techniek van Samsung Display is anders opgebouwd, is true RGB en maakt gebruik van quantum dots (net als de QLED LCD TV's van Samsung) in tegenstelling tot de WOLED techniek van LG Display dat gebruik maakt van witte subpixels en een kleurenfilter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EQL6K6arTL0ayJhX-mNVqan0Hk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7vtWZwqZTuSfCF9XeCLMwaWf.png?f=fotoalbum_large

QD-OLED is superieur aan WOLED, de kleuren zijn o.a. puurder, uniformiteit is beter, bredere kleurenbereik en hoger kleurenvolume en standaard een hogere helderheid vergeleken WOLED zonder MLA. Echter nog steeds kans op burn-in doordat het organisch materiaal is, al is deze kans klein (geldt ook voor WOLED).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Zojuist een deal gekregen van HelloTV voor 1289: uitvoering: Sony Bravia XR-65X90L Zilver voor de overige Sony Bravia's hadden ze helaas geen speelruimte..
Dat is een mooie prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus deals geprobeerd af te sluiten voor de overige genoemde mini-leds Bravia's echter geen speelruimte dan de geadverteerde prijzen. Ik heb wel een deal gekregen voor een C3 Oled echter zit ik weer met het stukje > BurnIns, ook een woonkamer waar veel zonlicht schijnt. Lastig... |:(

uitvoering: Sony Bravia XR-65X90L Zilver - € 1289,- > HelloTV
uitvoering: LG OLED evo C3 65" (C35) Zwart -€ 1550.- > HelloTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een deal ontvangen voor de Sony XR65X95K 1500,- Camera Express, is het waard om 212 euro neer te leggen t.o.v. uitvoering: Sony Bravia XR-65X90L Zilver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:44:
[...]

Zojuist een deal ontvangen voor de Sony XR65X95K 1499,- Camera Express, is het waard om 212 euro neer te leggen t.o.v. uitvoering: Sony Bravia XR-65X90L Zilver ?
Ja, dit is het zeker waard. Die 1499 is echter zo te zien de standaard prijs, je zou eventueel nog de drie KE winkels kunnen contacteren waar deze op voorraad is en onderhandelen. Neem ook even met deze winkel contact op en vraag wat hun laagste prijs voor de X95L/ X95K is.

Heb regel je het geluid? Wanneer je hier nog geen externe audio oplossing voor hebt zou ik eerder voor de X90L kiezen en met het resterende budget een fatsoenlijke soundbar of een paar actieve boekenplank speakers kopen. Dan is de beleving veel meer/ beter in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:19:
[...]

Ja, dit is het zeker waard. Die 1499 is echter zo te zien de standaard prijs, je zou eventueel nog de drie KE winkels kunnen contacteren waar deze op voorraad is en onderhandelen. Neem ook even met deze winkel contact op en vraag wat hun laagste prijs voor de X95L/ X95K is.

Heb regel je het geluid? Wanneer je hier nog geen externe audio oplossing voor hebt zou ik eerder voor de X90L kiezen en met het resterende budget een fatsoenlijke soundbar of een paar actieve boekenplank speakers kopen. Dan is de beleving veel meer/ beter in balans.
Ik heb zelf geen soundbar inderdaad, dus wellicht dan toch voor de goedkopere variant gaan en een soundbar erbij nemen. Heb jij een aanraden voor een soundbar?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:26:
[...]

De Samsung Q serie soundbars bieden de beste bang for the buck en gaan prima samen met een Sony TV.

Momenteel biedt de Q600C een goede prijs-kwaliteitverhouding, wanneer je graag surround wenst is de Q930C een goede optie. Mocht er nog een beetje speling in het budget zitten zou ik een van de onderstaande combinaties kiezen;

Binnen het budget;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:47:
[...]

Binnen het budget;

Dank voor je hulp, uiteindelijk voor de Sony 65X95K gegaan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:15:
[...]

https://www.rtings.com/tv...stigations-update-3-month

Ik denk dat je je vergist met microLED. Dat is de volgende grote stap in de tv evolutie gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuneScimi007
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-09 11:12
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:10:
[...]

Dank voor je hulp, uiteindelijk voor de Sony 65X95K gegaan d:)b
Voor hoeveel heb je de tv uiteindelijk gekocht en waar?
Pagina: 1