Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:48
Iemand hier een beetje beeld bij het verschil tussen 4G en 5G ?
Specifiek, zou je meer betalen voor 5G als alles wat je met je telefoon doet is een beetje surfen, luisterboeken, wat muziek? Dus geen games bijvoorbeeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:02
Bedoel je meer betalen voor een abonnement, of meer betalen voor een toestel die het ondersteunt?

Belangrijkste verschil volgens mij, 5G zit ook op lagere frequenties (700 MHz), en heeft daardoor beter bereik (signaal reikt verder, ook in gebouwen) waar signalen op hogere frequenties dat niet hebben.

Heb je nu perfecte dekking op 4G zou ik niet per se extra betalen voor een abonnement die 5G ondersteunt.
Maar koop je nu een nieuwe telefoon zou ik de mogelijkheid van 5G wel serieus overwegen. Vandaag goede dekking zegt niets over hoe morgen of volgende jaar de dekking is. En dan 5G aanzetten op je abonnement versus een nieuwe telefoon moeten kopen is dan een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:48
Niet helemaal duidelijk inderdaad; gaat me om het abonnement, niet zozeer het toestel wat het wel ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik wil je adviseren om op de frontpage van Tweakers de zoekterm '5G' in te tikken. Dan krijg je een aanzienlijke hoeveelheid artikelen over dit onderwerp. Dat kost even wat tijd om door te nemen, maar daar staat echt een artikel tussen waarin beschreven staat dat 5G nu nog nauwelijks sneller is dan 4G. Een recenter artikel beschrijft echter over het vrijkomen van de 3,5Ghz band en dat het dan echt sneller wordt.

Niet dat je dat met jouw gebruik nodig hebt, maar het wordt dus wel sneller.

Veel leesplezier.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters