GlasDraad extra kosten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:41
Situatie:

Via glasdraad in de buurt glasvezel aan laten leggen.
Destijds een folder (heb ik helaas niet meer, dat men gewoon bij Ziggo kon blijven.)
Rond de 200,- euro betaald voor de aansluiting.
Nu komt glasdraad met nog eens 250,- euro kosten omdat ik niet overstap op een glasvezel provider.
Via mail al aangegeven dat ik 200,- euro betaald heb en daar kreeg ik de reactie op dat ik niets meer verschuldigd was aan Glasdraad.

Recent echter weer een belletje gehad dat ik toch echt 250 euro extra moet betalen of over moet.

Ben nu in de buurt aan het vragen wie de oude folder nog heeft, maar wellicht heeft een tweaker wel eenzelfde folder gehad.

Uiteraard kan ik voor een jaar overstappen, maar heb daar eigenlijk geen zin in en vind dat er dus geen goede informatie gegeven is.

Dus ben nu even aan het kijken wat nu.

Overstappen met goede black friday deal
Ziggo bellen extra korting en 250 eur betalen
Ziggo bellen extra korting en 250 eur niet betalen en vervolg afwachten.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik weet natuurlijk niet waar je akkoord voor gegeven hebt en kan dus niet zeggen of je wel of niet wilt betalen.

Meestal is er inderdaad een afspraak dat je minimaal een jaar een abo moet nemen. Waarom wil je eigenlijk niet overstappen?

Niets doen lijkt mij een slecht idee. Als je een bevestiging hebt dat je niets meer verschuldigd bent, dan kun je dat laten zien aan de andere partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:17
Hier ook glasvezel van Glasdraad. Als ik geen abo afneem via de glasvezel dan zou ik ook nog een bedrag extra moeten betalen.
Het stond in de voorwaarden bij aangaan van het contract met Glasdraad, maar je kan het ook lezen op hun website www.glasdraad.nl en even doorklikken naar je eigen streek voor meer details over je eigen aansluiting.

P.S.
Nog eens even teruggezocht in mijn email.
Ik heb de contractvoorwaarden gevonden, die bij de bevestiging van het contract erbij zaten.
Die gelden dan wel voor mijn gebied, maar ik neem aan dat die niet zo veel verschillen.
Het is een PDF, dus als je belangstelling hebt, dan moet je maar even een PB met je email adres sturen.

Maar als het goed is en je bent net zo bewaarderig als ik, dan zou die van jou ook nog in je mailbox moeten zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door JukeboxBill op 15-11-2023 15:55 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
Hamvraag is, wat is vastgelegd, waar heb je voor getekend?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
Ik heb volgens mij niet echt iets getekend alleen gezegd dat ik mee zou doen nav de folder die ik had.

Uiteraard kan ik ook overstappen maar vind het gewoon raar hoe deze actie en communicatie is verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

gertraaf schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:06:
Ik heb volgens mij niet echt iets getekend alleen gezegd dat ik mee zou doen nav de folder die ik had.
Ook een mondeling akkoord is rechtsgeldig.

Als ik even kort Google op 'Glasdraad algemene voorwaarden' kom ik bij deze PDF van 2020 uit, zal wellicht niet helemaal jouw regio zijn maar wel relevant: https://www.glasdraadolda...Glasdraad-V16-09-2020.pdf

Kop IV:
Eenmalige activatiekosten
Variabel, meestal €250,-
In het geval van het niet tijdig afsluiten van een contract met een serviceprovider
Blijven bellen en vraag of ze een kopie van het contract willen opsturen aangezien je meent niks te hebben ondertekend en niks van deze kosten af wist. Ga niet wachten of niks doen, als je geen gelijk blijkt te hebben lopen de kosten daardoor alleen maar verder op.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 15-11-2023 16:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
Dat gaan we dan maar eerst doen.
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Ik kan mij ook niet herinneren dat ik fysiek iets heb getekend. Aanmelden voor een aansluiting ging via een webformulier, waarna ik een bevestiging per email heb ontvangen.

Tot aan vandaag heb ik ook nog niets betaald, want dat hoeft pas nadat de verbinding is opgeleverd. Hier in de straat zijn ze juist deze week nog wat foutjes aan het herstellen. Bij mij zat er nog wat fout in de centrale aansluitbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
Ik heb ook gewoon betaald, 200 euro voor de aansluiting, maar hoef nog geen abbo. Daar rekenen ze opeens 250 euro voor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Even wat juridische duidelijkheid

Door je op te geven voor een dienst of service ga je doorgaans automatisch akkoord met de afspreken zoals die er liggen.

Om algemene voorwaarden van toepassing te laten zijn hoeven ze dus alleen maar Duidelijk te laten zien da t deze er zijn en hoe je deze gemakkelijk kunt inzien

En dan ga je daar dus automatisch mee akkoord zodra je je aanmeld voor de dienst

Een handtekening is daarbij in principe niet verplicht "(in de meeste gevallen) en zeker in dit geval **

offtopic:
** niet alle contracten of voorwaarden zijn vormvrij maar daar heb je als het goed is nu weinig mee van doen

Wel mag je ervan uitgaan dat ze je een kopie van de afspraak hebben toegezonden die moet je dus hebben

[ Voor 29% gewijzigd door i-chat op 15-11-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
gertraaf schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:27:
Ik heb ook gewoon betaald, 200 euro voor de aansluiting, maar hoef nog geen abbo. Daar rekenen ze opeens 250 euro voor..
Maar dat staat in de algemene voorwaarden, waar ook @D4NG3R naar verwijst.
Glasdraad brengt ook bij de internetprovider een bedrag in rekening. Als je geen abo afneemt, dan lopen ze dat mis.

Pagina: 1