Comfortabele koptelefoon/headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddylm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 09:45
Aangezien ik veel thuis werk en veel een koptelefoon op heb wil ik graag een comfortabele koptelefoon.
Bij mijn huidige koptelefoon krijg ik na een half uur pijn aan mijn oren/hoofd.
Mijn huidige koptelefoon is een Beyerdynamic dt 880 pro. Deze zou al erg comfortabel moeten zijn, vandaar ook mijn struggle.

Ik zoek een?
Comfortabele koptelefoon/headset, het liefste draadloos en met een mic. Maar is geen must als het ten koste van het comfort gaat.

Wat is je budget?
Het liefst < 300 euro, maar is evt op te rekken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wordt gebruikt in een thuis kantoor hoofdzakelijk voor vergaderingen, maar soms ook om te gamen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
Waar heb je last van? Druk op de oren of iets anders?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Mijn Sony WH-1000XM4 vind ik perfect voor werk en langere sessies.
Over-ear, Noisecanel en een prima microfoon erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddylm
ymoona schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:21:
Waar heb je last van? Druk op de oren of iets anders?
Druk op de oren idd. Nog een toevoeging, ik ben een bril drager. Heb alleen niet het idee dat dat veel uitmaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door eddylm op 15-11-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
ik heb uitvoering: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT High-Fidelity Gaming Headset - S... samen met uitvoering: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT High-Fidelity Gaming Headset - S...

Dit zijn vrij grote oorkussen waardoor je veel diepte heb en mijn oren volledig vrij zijn.

@Dynazap ik heb de M3, die is even diep? Bij mij heb ik een klein beetje contact op de oren, maar niet storend.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:44
Als je last hebt van druk op de oren en je wilt comfortabel dan staan bij mij twee dingen centraal:

Oorkussens die volledig om de oren vallen, en een open-hoofdtelefoon. (tevens biedt dat automatisch al veel mooier geluid dan dichte hoofdtelefoons.)

Ik heb zelf meerdere hoofdtelefoons. Ik zou NOOIT een gaming headset aanraden, die zijn altijd belabbert met betrekking tot geluids- en bouwkwaliteit.

Zelf heb ik een Dan Clark Aeon Noire 2 (closed) die enorm comfortabel is. (Er is een Drop versie in de buurt van je budget) en ik heb een Hifiman Anandat BT die echt waanzinnig zit en het beste geluid heeft van de twee. Waanzinnige open soundstage. Dat gevoel is dus ook niet met een closed-hoofdtelefoon te evenaren, ongeacht prijs.

Budget alternatieven:

- Hifiman Ananda (niet draadloze editie) 449 bij Amazon, heeft een los aan te sluiten mic.
- Hifiman Sundara (nooit opgehad, maar ongevenaard in prijscategorie: 349,-

Zelf heb ik mijn hoofdtelefoons gekocht en beluisterd bij Ears Unlimited. Echt enorme aanrader om het gewoon even te testen.

En nogmaals; blijf weg bij gaming-meuk, je betaald echt enkel voor een logo en rgb.

[ Voor 5% gewijzigd door Inverted_World op 15-11-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddylm
Inverted_World schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:48:
Als je last hebt van druk op de oren en je wilt comfortabel dan staan bij mij twee dingen centraal:

Oorkussens die volledig om de oren vallen, en een open-hoofdtelefoon. (tevens biedt dat automatisch al veel mooier geluid dan dichte hoofdtelefoons.)

Ik heb zelf meerdere hoofdtelefoons. Ik zou NOOIT een gaming headset aanraden, die zijn altijd belabbert met betrekking tot geluids- en bouwkwaliteit.

Zelf heb ik een Dan Clark Aeon Noire 2 (closed) die enorm comfortabel is. (Er is een Drop versie in de buurt van je budget) en ik heb een Hifiman Anandat BT die echt waanzinnig zit en het beste geluid heeft van de twee. Waanzinnige open soundstage. Dat gevoel is dus ook niet met een closed-hoofdtelefoon te evenaren, ongeacht prijs.

Budget alternatieven:

- Hifiman Ananda (niet draadloze editie) 449 bij Amazon, heeft een los aan te sluiten mic.
- Hifiman Sundara (nooit opgehad, maar ongevenaard in prijscategorie: 349,-

Zelf heb ik mijn hoofdtelefoons gekocht en beluisterd bij Ears Unlimited. Echt enorme aanrader om het gewoon even te testen.

En nogmaals; blijf weg bij gaming-meuk, je betaald echt enkel voor een logo en rgb.
Bedankt voor de tips, met uitzondering van de Sundara passen ze niet echt in mijn budget. (Sundara zal ik eens gaan proberen) De geluidskwaliteit zal zeer zeker stukken beter zijn dan wat ik gewend ben, echter ben ik niet heel kritisch op geluidskwaliteit. Comfort > geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Ik heb hier ook altijd last van gehad, bij mij kwam dit door de zwaarte van die krengen en/of de kracht waarmee de headset tegen je oren drukte.

Uiteindelijk voor thuis een relatief goedkope gekocht, volgens mij is het deze wat ik thuis heb:
Auricular Gaming Plantronics RIG 300 HX para Xbox One

Een audiofiel zal er niet blij van worden, ik gebruik die thuis voor oa de xbox en thuiswerken. Geluid vind ik meer dan prima, maar vooral het comfort, dat ding is zo licht dat het niet rondom mijn oren en op mijn hoofd gaat drukken. Je voelt hem gewoon niet zitten zo licht is die. Daarnaast werkt de microfoon incl noice cancelling ook meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Inverted_World schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:48:
Ik wel. En natuurlijk, een draadloze (gaming) headset zal nooit zelfde geluidskwaliteit geven als een bedrade headset in dezelfde prijscategorie. En algemeen heeft een gaming koptelefoon natuurlijk ook andere prioriteiten dan puur accurate muziek reproductie. Maar er zijn er tegenwoordig genoeg die het best goed doen. En als ik TS lees wil hij natuurlijk fatsoenlijke geluidskwaliteit, maar het hoeft niet het beste wat je kan kopen te zijn om te vergaderen.

Ik heb zelf een Arctis 7 2019 (tov de nu populairdere versies heeft die een draadloze zender met Line output, waardoor hij automatisch tussen headset en speakers feilloos kan schakelen). Ik vind hem erg comfortabel zitten, stuk beter dan de meeste Bluetooth koptelefoons (omdat die vaak meer gemaakt zijn voor onderweg gebruiken ook). Maar het blijft persoonlijk, dus zelf uitproberen is een must natuurlijk. Voordeel ook nog eens dat hij een mic switch heeft. Dus je kan tijdens een vergadering rondlopen bijvoorbeeld met microfoon uit, en als iemand toch wat aan je vraagt hoef je niet naar je laptop te rennen om jezelf daar te unmuten.

Uiteindelijk moet je jezelf de vraag iig stellen hoe belangrijk draadloos voor jou is. Persoonlijk vind ik het erg handig, en als je dan ook nog wat ermee wil gamen, kom je automatisch op gaming headsets uit. En nee, die halen niet de pure geluidsreproductie van een hifi headset, maar er zitten echt wel fatsoenlijke ertussen. Vindt je draadloos niet zo belangrijk, ja dan kan je voor je geld gewoon betere kwaliteit krijgen, en dan zijn er ook genoeg niet-gaming opties, al zal een eis dat er een microfoon op zit wel je mogelijkheden beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordJustice
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08 19:45
Eens met de opmerkingen over de Sony WH1000XM3, die kan ik uren op hebben zonder last van mijn oren te krijgen. Helaas is die qua verbinding met een computer slecht omdat het via bluetooth gaat.

Op de computer heb ik lange tijd een Steelseries Arctis 7 gebruikt, maar daar kreeg ik ook na een paar uur last van druk op de oren. Die heb ik een paar maanden geleden vervangen voor de EPOS H3Pro Hybrid. Aan het begin was het even wennen, maar inmiddels vind ik het een hele comfortabele headset, waar ik nog nooit zere oren van heb gehad. Ik geloof dat de GSP670 (en misschien de H6 variant) van EPOS nog grotere earpads heeft, maar die vond ik zelf te zwaar aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddylm
Sissors schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:34:
[...]

Ik wel. En natuurlijk, een draadloze (gaming) headset zal nooit zelfde geluidskwaliteit geven als een bedrade headset in dezelfde prijscategorie. En algemeen heeft een gaming koptelefoon natuurlijk ook andere prioriteiten dan puur accurate muziek reproductie. Maar er zijn er tegenwoordig genoeg die het best goed doen. En als ik TS lees wil hij natuurlijk fatsoenlijke geluidskwaliteit, maar het hoeft niet het beste wat je kan kopen te zijn om te vergaderen.

Ik heb zelf een Arctis 7 2019 (tov de nu populairdere versies heeft die een draadloze zender met Line output, waardoor hij automatisch tussen headset en speakers feilloos kan schakelen). Ik vind hem erg comfortabel zitten, stuk beter dan de meeste Bluetooth koptelefoons (omdat die vaak meer gemaakt zijn voor onderweg gebruiken ook). Maar het blijft persoonlijk, dus zelf uitproberen is een must natuurlijk. Voordeel ook nog eens dat hij een mic switch heeft. Dus je kan tijdens een vergadering rondlopen bijvoorbeeld met microfoon uit, en als iemand toch wat aan je vraagt hoef je niet naar je laptop te rennen om jezelf daar te unmuten.

Uiteindelijk moet je jezelf de vraag iig stellen hoe belangrijk draadloos voor jou is. Persoonlijk vind ik het erg handig, en als je dan ook nog wat ermee wil gamen, kom je automatisch op gaming headsets uit. En nee, die halen niet de pure geluidsreproductie van een hifi headset, maar er zitten echt wel fatsoenlijke ertussen. Vindt je draadloos niet zo belangrijk, ja dan kan je voor je geld gewoon betere kwaliteit krijgen, en dan zijn er ook genoeg niet-gaming opties, al zal een eis dat er een microfoon op zit wel je mogelijkheden beperken.
Dit is inderdaad een beetje hoe ik er over denk. Mijn huidige koptelefoon is niet draadloos en daarnaast heb ik ook een clipon mic met draad. Wil nog wel eens over de draden heen rijden met mijn stoel. Dus draadloos zou wel een mooie toevoeging zijn.

Ben ook wel erg benieuwd of er mensen zijn die ook een dergelijke beyerdynamic koptelefoon hebben geprobeerd? Deze wordt overal toch veel aangeraden als zijnde comfortabel, maar zijn dat voor mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:34
Onderschat niet de kwaliteit van de beyerdynamic die je al hebt. Qua geluidskwaliteit is er weinig mis mee en inderdaad normaal worden deze als vrij comfortabel gezien.

Wel weet ik dat sommige mensen problemen hebben met de clamping force van de beyerdynamic. Heb je hem al veel gedragen?

Zet ze anders eens een tijd over een bal of een stel boeken. Ook kan je ze voorzichtig iets oprekken.

Vallen de pads goed over je oren?

Ik had hetzelfde met mijn 770 maar inmiddels zitten ze comfortabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
eddylm schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:56:
[...]

Dit is inderdaad een beetje hoe ik er over denk. Mijn huidige koptelefoon is niet draadloos en daarnaast heb ik ook een clipon mic met draad. Wil nog wel eens over de draden heen rijden met mijn stoel. Dus draadloos zou wel een mooie toevoeging zijn.

Ben ook wel erg benieuwd of er mensen zijn die ook een dergelijke beyerdynamic koptelefoon hebben geprobeerd? Deze wordt overal toch veel aangeraden als zijnde comfortabel, maar zijn dat voor mij dus niet.
Maar dat is het lastige ook, er zijn zeker natuurlijk headsets die gemiddeld goed zitten bij meeste mensen, of gewoon ruk. Maar degene boven jouw post schrijft hoe hij een XM3 boven zijn Arctis prefereert qua comfort. Ik heb zelf een XM2, en qua pasvorm is die volgens mij identiek. En ik vind de Arctis een stuk lekkerder. Het blijft een persoonlijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddylm
KernelPanic schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:01:
Onderschat niet de kwaliteit van de beyerdynamic die je al hebt. Qua geluidskwaliteit is er weinig mis mee en inderdaad normaal worden deze als vrij comfortabel gezien.

Wel weet ik dat sommige mensen problemen hebben met de clamping force van de beyerdynamic. Heb je hem al veel gedragen?

Zet ze anders eens een tijd over een bal of een stel boeken. Ook kan je ze voorzichtig iets oprekken.

Vallen de pads goed over je oren?

Ik had hetzelfde met mijn 770 maar inmiddels zitten ze comfortabel
Ik heb ze nu een jaar of 2. Heb wel het idee dat de clamping force redelijk hard is. Zou het nog eens kunnen proberen over een stel boeken. Mijn oren passen in de pads, wel raken ze de speakers zelf lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:34
Bij de pro die jij hebt is er meer clamping force dan bij de normale. Als je ze al twee jaar hebt dan zal ze over boeken zetten niet genoeg helpen denk ik.

Beste kan je dan het metaal van de hoofdband iets buigen en dan is het bijna altijd opgelost.

Als je zoekt op beyerdynamic clamping force adjustments kan je de video's wel vinden.

De 880 pro is volgens mij dezelfde headband Als de 770 en de 990
Pagina: 1