Bizar Teams issue: witte 'hot pixel' op het scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 19:45
Ik heb zo'n raar issue nu. Ik ga er gewoon even een topic voor aanmaken zodat andere mensen zich niet helemaal een ongeluk zoeken. Het is dus geen vraag. Doel is informeren.

Het viel me de laatste dagen op dat ik rechtsonder in m'n laptopscherm een soort hot pixel lijk te hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHyIMZe1zpsvsvEeYQh8XOtosP8=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/9PzJPgIrFMxQ3kxWXVRScLsf.png?f=fotoalbum_small

Ik hoor je nu denken: "huh, maar ik kan de pixel zien in dit screenshot" en dat is dus precies het issue. Ik ben er al een paar uur mee bezig (drivers updaten, rebooten etc). Het blijkt dus uiteindelijk aan de nieuwe Teams client (zakelijk) te liggen. Start je Teams op dan heb ik deze pixel. Sluit je Teams af dan is de pixel weg.

Doe er je voordeel mee en verspil geen uren aan debuggen zoals ik :+

Mijn andere zakelijke laptop heeft het niet. Verschil is een AMD iGPU in de laptop met het probleem en een Intel iGPU in de andere. Versies van clients heb ik zo even niet snel paraat.

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 15-11-2023 10:42 ]

UNOX: The worst operating system

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 16:58
Ik gebruik nog de Teams Classic skin, maar heb deze witte pixel niet op mijn werklaptop.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• billyjk
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-04 09:35
Ik heb ook zo iets heel vreemds.
Opeens een witte pixel op mijn laptop.... ik baalde er even van.
Maar volgende dag op mijn desktop ook, precies op dezelfde plek. Het is zelfs mogelijk om er een screenshot van te maken. Volgens mij kan dat niet als het een hardware probleem in de monitor is, dus het zit in de software.
En inderdaad zoals @Korvaag oppert komt hij te voorschijn met de nieuwe Teams client.
Maar nu het vreemde, als ik windows 11 naar een donker thema omzet is de pixel weg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5qBLPIUpMoFYKRTXiqkMSl4qIc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5HYkNXSKBy8amfwjcZASMT98.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door billyjk op 30-11-2023 21:24 . Reden: niet goed gelezen ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik baal wel dat ik dit topic heb gelezen, nu ga ik zeker op zoek naar die pixel en als ik hem heb gevonden blijf ik er straks naar kijken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Sinds kort heb ik ook zo'n vreemde pixel, maar die pixel verdwijnt tijdelijk als ik task view open (Win+Tab) en verschijnt weer als ik task view sluit.

Ik kan de pixel wel permanent (tot de volgende boot) laten verdwijnen door een andere resolutie voor m'n scherm te kiezen, maar de gewijzigde resolutie niet op te slaan.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Wolly schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:29:
Ik baal wel dat ik dit topic heb gelezen, nu ga ik zeker op zoek naar die pixel en als ik hem heb gevonden blijf ik er straks naar kijken :(
Je hoeft hem niet te hebben he :) Ik heb hier twee laptops met zakelijk Teams en ik heb het issue bij 1 van de laptops. Ik vermoed dan ook dat daar een iets andere versie van de Teams client op staat.

Maar het is wel waar ja :+ Hij valt me nu ook weer op in een mooie groene VDI-achtergrond. 1 witte pixel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:34
Ik heb rechts een lijntje in de hoek, dat komt door het proces "Wireless Display Adapter" (WDADesktopService.exe)
Wellicht heeft dit proces meer bugs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ez6HQJbJzWk9tCcLWhqP06NA1tw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AdV1rVujm6zm4akL4CrHY7dt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
@jeroen3 Lijkt me een ander issue aangezien mijn issue direct is op te lossen door Teams af te sluiten. Ook gaat de pixel niet weg als ik die service kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-05 14:50
Ik heb het dus ook, in https://gathering.tweaker...message/77389912#77389912
Blijf het even in de gaten houden, is nu weg en kan het ook niet meer reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 14:43
ocwil schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:43:
Ik gebruik nog de Teams Classic skin, maar heb deze witte pixel niet op mijn werklaptop.
Teams Classic bedoel je denk ik. Het zijn geen skins. Maar inderdaad: dan is de pixel bij mij ook weg.

Het moet toch wel new Teams zijn: als ik new Teams activeer en donker Teams thema pak dan is de pixel ook donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
_H_G_ schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:34:
[...]

Teams Classic bedoel je denk ik. Het zijn geen skins. Maar inderdaad: dan is de pixel bij mij ook weg.

Het moet toch wel new Teams zijn: als ik new Teams activeer en donker Teams thema pak dan is de pixel ook donker.
Jeps, het lijkt gerelateerd aan de nieuwe (zakelijke) Teams client ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Bijzonder, hier had ik afgelopen week ook last van! Volgende dag nergens meer last van. Dacht aan de dode pixel, maar blijkbaar dus een bekend iets.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

hahah. Even paint opgestart en scherm zwart vullend gemaakt... Ik heb hem ook :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 23:33
Zou wel eens een trackingpixel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Jullie zijn iig niet de enige :P

https://www.reddit.com/r/...aysontop_pixel_on_screen/

[ Voor 75% gewijzigd door HKLM_ op 04-12-2023 10:22 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Dat was precies de reden van mijn post :P Hier kan je je urenlang mee bezig zijn en dat wilde ik mensen graag besparen.

Excuus voor de mensen die het dankzij deze post nu pas zien }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:40
HenkEisDS schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:16:
Zou wel eens een trackingpixel kunnen zijn.
Zou je die kunnen uitleggen? Ik kan me niet zo snel een voorstelling maken hoe dit gerelateerd kan zijn aan de tracking pixels die we kennen uit webpagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 23:33
Lapa schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:17:
[...]

Zou je die kunnen uitleggen? Ik kan me niet zo snel een voorstelling maken hoe dit gerelateerd kan zijn aan de tracking pixels die we kennen uit webpagina's.
Ik ken het ook alleen uit webtoepassingen, maar microsoft’s suite staat strak van de trackingmeuk dus het zou me niets verbazen als ze nu ook een trackingpixel tonen op je desktop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 16:53
Wow, ik ontdekte vorige week een dode pixel op de externe monitor die ik op mijn werklaptop heb aangesloten.
Volgende dag was ie weg (scherm op pc, niet werklaptop). Had er niet te veel aandacht aan besteed want dat scherm is 10 jaar oud.

Nu zit ik op mijn laptop en zie die hot pixel ineens verschijnen. Dus ik dacht, even Tweakers peilen. En ja hoor, dit topic gevonden.

Net Teams compleet afgesloten en weg is ie. :o

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:40
HenkEisDS schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:40:
[...]

Ik ken het ook alleen uit webtoepassingen, maar microsoft’s suite staat strak van de trackingmeuk dus het zou me niets verbazen als ze nu ook een trackingpixel tonen op je desktop.
Als Microsoft iets wil tracken in Windows of Teams, dan hoeven ze daar geen gekke pixel midden op je scherm voor te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik had 'm gisteren ook - en in de loop van de dag is 'ie verdwenen.
Het opmerkelijke vond ik: vensters er overheen schuiven en je bleef 'm zien, maar de muispointer er overheen en hij was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-05 14:50
Bij mij was hij weer terug vandaag. teams afsluiten en herstarten maakt geen verschil. De monitor waarop het gebeurt even loskoppelen en weer inpluggen heeft het direct verholpen.
Pagina: 1