34inch monitor advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:40
Hallo,

Kan iemand meedenken over de aanschaf van een ultrawide monitor voor office gebruik. Dit office gebruik zal voornamelijk bestaan uit Office365 en applicaties via de Cloud. We werken niet met zware grafische apps en er zal ook niet op gegamed worden. Basis office werk dus. Een USC-docking optie en USB-C is wel wenselijk.

De monitor zal worden aangesloten op een Lenovo E14, G5 via USB-C.

Ik neig zelf naar een IPS scherm, vanwege de kijkhoeken, maar een goed VA-panel kan ook een optie zijn. Het kantoor is erg goed verlicht. Het budget is max 500 euro.

Enkele opties die ik overweeg zijn:
-ThinkVision P34w-20 (nu €399 bij Bol.com)
-Philips 346E2CUAE/00
-LG 34WQ75C-B

Hebben jullie nog tips, welk scherm adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:47

TurboNick3

Thedutchtravellers

Interessante vraag.
Zelf zou ik ook kijken naar de specs die belangrijk zijn voor je werkzaamheden en dat vergelijken.
Op fora/youtube word veel vergeleken met "beste gaming monitor" "Beste grafisch design monitor"
Maar niemand heeft het over "beste tekst lees" monitor, helemaal als die tekst ook nog eens beweegt.
Zoals log files die met tools continue bijgewerkt worden waardoor je bewegend beeld hebt.
Geen idee zelf maar daarin zou je kunnen overwegen of bijvoorbeeld de reactietijd op 1ms moet zitten of 5ms acceptable is. en ook of de 4k of 1440p beter is. Dit hangt ook af van je grafische kaart.
Veel office computers, zoals de mijne accepteren enkel 1scherm 4k 60hz of 2x 1440p 60hz.
upgraden naar 144hz heeft dan geen zin. En dan heb je nog het ding of je op een MAC werkt of niet.
Bij MAC's is het advies rekening te houden met de PPi die rond de 110 of 220 moet zitten. een 4k scherm met 163ppi is niet te advizeren, zeker niet bij bepaalde grafische bewerkingen.
Op Windows maakt dit niet veel uit, maar meer PPI is over het algemeen wel scherper beeld.
Als de monitoren die je op het oog hebt technisch geen verschil hebben zou ik de goedkoopste nemen.

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!