ongecodeerde tv-zenders Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-05 22:41
Heb ergens gelezen dat wanneer je je tv-abonnement van Ziggo opzegt en dus overstapt op internet-only van Ziggo, je verrassend genoeg, nog steeds veel tv-zenders kunt blijven ontvangen!

Dit zijn dan ongecodeerde tv-zenders die standaard via iedere werkende kabelaansluiting worden weergegeven.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en klopt dat :) ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-06 22:37

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Dat is zo bij meer kabelbedrijven, echter veel zijn het er meestal niet.

Vaak is het NPO 1 2 3.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:14
Als je hier filtert op Kabel TV zie je welke zenders niet versleuteld zijn. Denk erom dat Ziggo niet verplicht is deze zenders door te blijven geven, zo nu en dan worden aansluitingen bij niet-abonnees fysiek afgesloten in de straatkast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:24
Na mijn overstap naar Caiway (om glas in huis te krijgen) heb ik Ziggo opgezegd. Echter is het signaal nog actief en kijk ik nog naar bijna alle zenders via de kabel. NPO1,2 en 3 en Ziggo Sport in HD, overige zenders in SD. Ik denk dat dit hetzelfde aanbod is als bij internet-only. ESPN is niet beschikbaar overigens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 12:46
Je hebt bij Ziggo altijd de basis kabel aansluiting. Ook bij de 'internet only' aansluitingen. Dan heb je zoals hier boven genoemd Ned 1,2 3 en 3 in HD en de rest in SD op DVB-C. Dit vervangt het anologe kabel signaal.
Wat Ziggo als 'tv pakket' verkoopt is een extra box of card voor de HD kanalen en andere handigheidjes. Maar je kunt hier prima zonder. Als je Ziggo helemaal opzegt halen ze de kabel los en heb je niks. Maar sommige hebben mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
tyson69 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:30:
NPO1,2 en 3 en Ziggo Sport in HD, overige zenders in SD.
Zo goed als alles is HD, met uitzondering van de zenders van RTL en SBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:24
hcQd schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:22:
[...]

Zo goed als alles is HD, met uitzondering van de zenders van RTL en SBS.
Je hebt helemaal gelijk, alleen Talpa en RTL is in SD, rest HD. En geen ESPN1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 18:02

The Wizard

Moderator Mobile
Ikke_niet schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:12:
Je hebt bij Ziggo altijd de basis kabel aansluiting. Ook bij de 'internet only' aansluitingen. Dan heb je zoals hier boven genoemd Ned 1,2 3 en 3 in HD en de rest in SD op DVB-C. Dit vervangt het anologe kabel signaal.
Wat Ziggo als 'tv pakket' verkoopt is een extra box of card voor de HD kanalen en andere handigheidjes. Maar je kunt hier prima zonder. Als je Ziggo helemaal opzegt halen ze de kabel los en heb je niks. Maar sommige hebben mazzel.
De kabel wordt zelden nog maar losgemaakt, kost teveel tijd en mankracht en bij elke activatie moet de kabel weer geïnstalleerd worden. De monteurs worden efficiënter ingezet.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 22:51
The Wizard schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:37:
[...]

De kabel wordt zelden nog maar losgemaakt, kost teveel tijd en mankracht en bij elke activatie moet de kabel weer geïnstalleerd worden. De monteurs worden efficiënter ingezet.
Ik ben dit jaar blijkbaar afgesloten helaas (gebruikte het geregeld voor teletekst ; ) ). Hier impliceert iemand dat ze het tegenwoordig vaker doen: https://community.ziggo.n...78/highlight/true#M106673

Hebben ze toch 10 jaar niet naar omgekeken. Zou wel handig zijn als ze dan even informeren, zodat ik niet naar een technisch probleem heb hoeven lopen zoeken XD

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:07:
[...]
...
Zou wel handig zijn als ze dan even informeren, zodat ik niet naar een technisch probleem heb hoeven lopen zoeken XD
Ja, nou nog gekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:10

QuattroNL

It is I.

Shadow_Zero schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:07:
[...]

Ik ben dit jaar blijkbaar afgesloten helaas (gebruikte het geregeld voor teletekst ; ) ). Hier impliceert iemand dat ze het tegenwoordig vaker doen: https://community.ziggo.n...78/highlight/true#M106673
Idem hier. Zo'n 2 (?) jaar geleden overgegaan van Ziggo alles-in-1 naar internet-only (glas) via Odido.
Het kabelsignaal van Ziggo bleef op de coax kabel staan dus we konden een hele tijd gratis tv kijken (in prima kwaliteit).
Vorige week was dat signaal opeens weg.

Ik hield er al rekening mee, eens in de zoveel tijd zullen ze vast een grote schoonmaak houden en loze aansluitingen weghalen.
Prima, ik zit er niet echt mee, we keken toch al nauwelijks tot nooit live tv (alleen heel af en toe het journaal).
NLziet oid nemen we daarom ook niet.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:19
Hier ook pas in juni Ziggo kabel tv opgezegd bij overleden familie en vorige week was het signaal ook ineens weg. Het kan snel gaan, het kan lang duren. Uiteindelijk blijft het zwartkijken (want dat is het gewoon :P ) een gok natuurlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Dit is over een tijdje helemaal over als Ziggo helemaal stopt met DVB-C.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Andros schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:07:
Hier ook pas in juni Ziggo kabel tv opgezegd bij overleden familie en vorige week was het signaal ook ineens weg. Het kan snel gaan, het kan lang duren. Uiteindelijk blijft het zwartkijken (want dat is het gewoon :P ) een gok natuurlijk :) .
Gecondoleerd. Ben ook al jaren een zwartkijker, maar toch betaal ik ook mee aan het kijk en luistergeld via de belasting, dus dan is het minder erg. :)

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik vind het wel vreemd dat Ziggo alle zenders in HD ongecodeerd kan doorgeven behalve de Nederlandse RTL en Talpa zenders.

Waarom maakt Ziggo dit onderscheid? SD is toch niet meer van deze tijd?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dolopfriet schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:52:
Ik vind het wel vreemd dat Ziggo alle zenders in HD ongecodeerd kan doorgeven behalve de Nederlandse RTL en Talpa zenders.

Waarom maakt Ziggo dit onderscheid? SD is toch niet meer van deze tijd?
Denk dat RTL en Talpa hogere doorgifte vergoeding vragen voor HD?

Geen idee of ze die SD zenders tegenwoordig wel in mpeg4 doorsturen ipv bandbreedte verslindende mpeg2

404 Signature not found

• hcQd
SMSfreakie schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:08:
[...]

Denk dat RTL en Talpa hogere doorgifte vergoeding vragen voor HD?

Geen idee of ze die SD zenders tegenwoordig wel in mpeg4 doorsturen ipv bandbreedte verslindende mpeg2
Tegenwoordig in mpeg4, hier een analyse van RTL4. Even geduld hebben, de site is traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Als de SD kanalen van de RTL en Talpa zenders in mpeg 4 worden doorgegeven door Ziggo. Wat is dan het nut nog?
Een hogere doorgifte vergoeding voor HD kan ik me in 2024 niet echt voorstellen.
Andere aanbieders maken ook geen onderscheid in hún televisie pakketten tussen SD of HD.
Sterker nog, de meesten geven geen SD meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:19
Grote kans dat het gewoon een manier is om mensen toch te bewegen naar CI+ of een decoder. RTL en SBS zijn populaire zenders en het is een stille hint dat ze op termijn inderdaad van DVB-C af willen. Laat de klant maar vast wennen aan de decoder toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
QuattroNL schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:01:
[...]

Idem hier. Zo'n 2 (?) jaar geleden overgegaan van Ziggo alles-in-1 naar internet-only (glas) via Odido.
Het kabelsignaal van Ziggo bleef op de coax kabel staan dus we konden een hele tijd gratis tv kijken (in prima kwaliteit).
Vorige week was dat signaal opeens weg.

Ik hield er al rekening mee, eens in de zoveel tijd zullen ze vast een grote schoonmaak houden en loze aansluitingen weghalen.
Prima, ik zit er niet echt mee, we keken toch al nauwelijks tot nooit live tv (alleen heel af en toe het journaal).
NLziet oid nemen we daarom ook niet.
Als je het missen van live tv voor lief neemt en ook afziet van NLZiet oid hoe kun je dan toch ned 1 en 2 plus een paar buitenlandse tv zenders ontvangen op jouw smart tv, telefoon of tablet op bases van alleen een internet abbonnement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Akbert-11 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Als je het missen van live tv voor lief neemt en ook afziet van NLZiet oid hoe kun je dan toch ned 1 en 2 plus een paar buitenlandse tv zenders ontvangen op jouw smart tv, telefoon of tablet op bases van alleen een internet abbonnement ?
Uit je vraag maak ik op dat je denkt dat ik momenteel nog steeds enkele zenders kan ontvangen?
Momenteel ontvang ik niks meer (via de coax aansluiting dan).
Maar wel een goeie om dat eens te gaan proberen via een app op m'n smart-tv. Heb ik nog niet gedaan dus ik ga vanavond eens wat spelen met de apps die er standaard op staan (nou heb ik een Panasonic van zo'n 4 jaar oud, die is smart maar het Web-OS wat daar op draait is nou niet het meest moderne, maar we gaan het zien).
Dank voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
QuattroNL schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Uit je vraag maak ik op dat je denkt dat ik momenteel nog steeds enkele zenders kan ontvangen?
Momenteel ontvang ik niks meer (via de coax aansluiting dan).
Maar wel een goeie om dat eens te gaan proberen via een app op m'n smart-tv. Heb ik nog niet gedaan dus ik ga vanavond eens wat spelen met de apps die er standaard op staan (nou heb ik een Panasonic van zo'n 4 jaar oud, die is smart maar het Web-OS wat daar op draait is nou niet het meest moderne, maar we gaan het zien).
Dank voor de tip! :)
Ik ging er van uit dat jij via internet only die zenders kon onvangen (niet via coax) en vroeg mij af hoe jij dan slechts via internet (niet live) kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Akbert-11 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:18:
Met de NPO app (op je tv, tablet of telefoon) kan je live naar ned1,2,3 kijken.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:58

franssie

Save the albatross

NED 123 kan e ook FTA uit de lucht pakken in HD met een DVB-T antenne, zo doe ik dat, meeste moderne TV's ondersteunen namelijk ook DVB-T naast DVB-C.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:21:
NED 123 kan e ook FTA uit de lucht pakken in HD met een DVB-T antenne, zo doe ik dat, meeste moderne TV's ondersteunen namelijk ook DVB-T naast DVB-C.
wel DVB-T2 en HEVC als je TV wel DVB-T2 en geen HEVC doet wordt het nog niet wat

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

FredvZ schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Met de NPO app (op je tv, tablet of telefoon) kan je live naar ned1,2,3 kijken.
Klopt, zo doe ik het nu dus ook. Werkt prima.
Meer dan NL1, 2 en 3 hoef ik ook niet.
M'n slimme Panasonic tv heeft er zelf geen app voor dus dan maar casten via de telefoon.

Pagina: 1