Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belletje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-11-2023
Beste Tweakers,
Ik wil mijn nieuwe Eufy bel bedraad aansluiten met behoud van de digitale gong volgens getoond schema. Dit is trouwens de bestaande situatie zonder Eufy
Gaat dit werken?….graag jullie mening hierover

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewUenGYEJjHVUmWHW4a1QdoYOzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsoSN96QuOqMyxYxJnGMmEvC.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Belletje op 15-11-2023 23:01)

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:09
De truuk die Eufy uithaalt is dat de Eufy knop/camera de stroomkring sluit, waardoor er altijd een beetje stroom loopt, ook door de bel. Dit is niet genoeg om de bel te laten rinkelen, maar wel genoeg om de knop/camera te voeden.
De digitale gong zal waarschijnlijk geen stroom laten lopen die geschikt is om de knop/camera te voeden. Dit gaat dus inderdaad niet werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lijkt mij niet. Als de Eufy op deze manier gevoed wordt betekent het dat de gong continu het signaal krijgt dat hij geluid moet maken. Die stroomkring is immers gesloten.

edit: Eufy geeft in hun FAQ en productschema (even naar beneden scrollen) zelf aan dat het niet compatible is met een (digitale) gong. En dat in de bestaande gong, als je die laat hangen, de boel doorverbonden moet worden om de Eufy van voeding te voorzien en de gong niet continu te activeren.

edit 2: afhankelijk van het specifieke model Eufy (noem je nu niet) is je transformator ook niet krachtig genoeg. Jij hebt, als je schema de werkelijk situatie weergeeft, 24VA aan vermogen (24V x 1A). Veel modellen hebben volgens de site van Eufy minimaal 30VA nodig.

[ Voor 142% gewijzigd door Gizz op 15-11-2023 08:52 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:09
De truuk die Eufy uithaalt is dat de Eufy knop/camera de stroomkring sluit, waardoor er altijd een beetje stroom loopt, ook door de bel. Dit is niet genoeg om de bel te laten rinkelen, maar wel genoeg om de knop/camera te voeden.
De digitale gong zal waarschijnlijk geen stroom laten lopen die geschikt is om de knop/camera te voeden. Dit gaat dus inderdaad niet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:03
Gizz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:27:
edit 2: afhankelijk van het specifieke model Eufy (noem je nu niet) is je transformator ook niet krachtig genoeg. Jij hebt, als je schema de werkelijk situatie weergeeft, 24VA aan vermogen (24V x 1A). Veel modellen hebben volgens de site van Eufy minimaal 30VA nodig.
Mijn 2K Video Doorbell werkt prima op 8V beltravo (zonder gong, want idd dat werkt niet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViWqujvb9yLtjt_8XOT06r1h3VU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZBYVNyro1fOYmO4vZy3tNnWG.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Zilverdael80 op 15-11-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zilverdael80 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:00:
[...]

Mijn 2K Video Doorbell werkt prima op 8V beltravo (zonder gong, want idd dat werkt niet)
Daarom schreef ik ook dat het afhankelijk is van het specifieke model dat @Belletje heeft ;) Ik heb niet gezegd dat elke Eufy minimaal 30VA aan vermogen nodig heeft. En omdat de TS het model niet noemde heb ik hem gewaarschuwd voor het worst-case scenario en mocht hij zelf opzoeken welk scenario past bij zijn model.

De Video Doorbell 2K (Battery-Powered) staat in het schema waarnaar ik eerder linkte inderdaad met "Built-in Battery (180-day battery life) or Existing Doorbell Wiring (8-24V)" als voedingsvereiste. Terwijl bij andere modellen het volgende staat: "Existing Doorbell Wiring (16-24VAC, 30VA or above)".

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 18-11-2023 12:54 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46
Wij hebben sinds gisteren de Eufy Video Doorbell 2K (Battery-Powered) T8210 hangen (goede prijs op Amz!) en ik heb hem op de bestaande bedrading + mechanische gong aangesloten. Dit werkt gewoon. Ik vraag mij wel af of de deurbel voldoende voeding krijgt.

De nachtmodus functioneert niet helemaal goed (donder beeld), maar dat komt waarschijnlijk omdat de zijkant van het portaal teveel licht weerkaatst. Ik ga daar nog een hoekbeugel voor aanschaffen om de hoek te vergroten (momenteel 15°). Voorlopig staat de nachtmodus uit en de beeldkwaliteit is prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Lassy op 20-11-2023 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:03
Lassy schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:20:
Ik vraag mij wel af of de deurbel voldoende voeding krijgt.
Ik ook, zie je dit (groene) icoon links onderaan in het preview venster?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGGHk1VDBXiwPl_bx7HKdavcAHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VHErc2LPL5ApeXAUzIlFqT1I.png?f=user_large

Zo niet, dan is hij niet goed aangesloten.
Even een multimeter op de draadjes zetten die je aansluit op de deurbel, kijken of die inderdaad voeding geven. (eerst deurbel even losmaken van die draadjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46
Zilverdael80 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:07:
[...]

Ik ook, zie je dit (groene) icoon links onderaan in het preview venster?
[Afbeelding]

Zo niet, dan is hij niet goed aangesloten.
Even een multimeter op de draadjes zetten die je aansluit op de deurbel, kijken of die inderdaad voeding geven. (eerst deurbel even losmaken van die draadjes)
Nee, bij mij zie je een batterijtje (wel nog 100%). Zo'n vermoeden had ik al. Er loopt geen stroom door deze draad wanneer je niet op de bel drukt. Ik vraag mij dan wel af of er überhaupt deurbellen zijn waar direct 8-24 V op staat. De meeste bedrading voor een deurbel is een soort schakeldraad.
Pagina: 1