Toon posts:

Probleem met eigen FTP-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort bezig een eigen ftp-server op te zetten. Het probleem is dat ik alleen zelf in kan loggen. Anderen krijgen direct al een connection time-out als ze proberen in te loggen.
In het server programma (ik gebruik bulletproof) zie ik wel dat ze verbinding proberen te maken.
Ik ben er zelf al achter dat dit probleem waarschijnlijk te maken heeft met de user/group accounts.
Ik heb nu wel anonymous login gekozen, maar ook dat hielp niet.
Moet ik voor elke user die mag inloggen apart zijn ip invullen?? Zo ja, is er geen andere manier om iedereen gewoon in te latn loggen??

Verwijderd

heb je niet toevallig een vuurmuur draaien die ervoor zorgt dat er niemand van buitenaf kan connecten?

en als je eraan twijfelt ofdat je alles goed ingesteld hebt lees dan de handleiding. die is heel erg uitgebreid en geeft antwoord op al je vragen

suc6

Verwijderd

Ja het lijkt me ook een probleem met een firewall of ergens een paar instellingen die verkeerd zijn

je moet in ieder geval niet zelf de IP-adressen invullen

ik gebruik serv-u en alles werkt zonder problemen

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 00:15
heb je die ftp server niet op je lokale netwerk draaien?(als je 2 netwerkkaarten hebt)

welk ftp programma gebruikt je? (de server, niet de client)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook Serv-U geinstalleerd. Heel makkelijk in te stellen met de wizard, maar nog steeds kan er niemand connecten.
Ik gebruik Windows XP en de client die ik op de server gebruik is LeechFTP.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:30

Hoicks

Techno!

probeer eens in te loggen op je interne adres?

als ik op m'n interne adres inlog doet tie het wel, extern doet tie het wel, maar dat kan ik niet controleren.

Dus gewoon: ftp://user:password@ipnummerwaarftpserverdraait

intikken en dan zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Intern kan ik wel gewoon inloggen.
Ik heb mijn kabelinternet gedeeld over 2 computers en op beide kan ik inloggen (zelfde ip).
Maar anderen kunnen er nog steeds niet opkomen.

• Aceton
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
Op vrijdag 07 september 2001 09:28 schreef Spooldah het volgende:
Intern kan ik wel gewoon inloggen.
Ik heb mijn kabelinternet gedeeld over 2 computers en op beide kan ik inloggen (zelfde ip).
Maar anderen kunnen er nog steeds niet opkomen.
Al gekeken naar de intnernet connection sharing firewall van winXP, misschien dat het daar gewoon staat. Als ik me niet vergis staat ie standaard al nogal sterk afgesteld.
Pagina: 1