Storingcode 5D Samsung wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauren
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-12-2023
Onze Samsung wasmachine geeft sinds paar weken de foutcode 5D, dat betekent teveel schuim. Maar dat klopt niet. Dat gebeurt aan het einde vd spoelgang, eerst zettte ik hem op pauze en na kwartiertje ging hij wel weer verder.
Maar sinds week werkt dat niet meer.
Via Samsung "oplossingen" gedaan, 3x op 95 met soda en 2 handdoeken wassen. Dat hebben we gedaan en dat werkte ook goed zonder de foutcode.
Maar vanmorgen kreeg ik al voor de spoelgang de code weer. Nog geprobeerd met programma spoelen ne centrifugeren, liet wel spoelwater in maar weer de foutcode. Bij alleen programma centrifugeren werd wel eerst water afgepompt en was in balans gebracht maar dan weer de foutcode.
Samsung weet het nu niet meer monteur is niet geadviseerd voor machine van 10 jaar.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
zo'n 95 graden programma met soda werkt dus wel? en hoe lang ging het daarna goed? zou het kunnen dat je ander wasmiddel bent gaan gebruiken of teveel gebruikt?
Heb je gecontroleerd of de pomp en het pompfilter schoon zijn en geen verstoppingen hebben?
je zou je vraag nog eens in het samsung ecobuble topic kunnen stellen daar zitten veel samsung-gebruikers en ook wel wat experts op het gebied van samsung-storingen.
ik zou proberen:
1. de wasmachine op 95 graden zonder handdoeken met een goede machinereiniger, kijken of dat werkt
voordat je dat doet trowuens de pomp controleren en het filter legen
2. de machien eens open maken en kijken wat je kan zien. zit er ergens een ophopign van schuim of een verstopping?
mocht dat allemala niet llukken en weten ze in het andere topic ook niets, dan is een nieuwe machien misschien een optie. als je advies wil over wat momenteel goede otpies zijn zeg je het maar, ik adviseer heir wel vaker bij de aankoop van wasmachines e richt me vooral op de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauren
Om mijn verhaal niet nog langer te maken heb ik stuk dat we alles wat open kon al open gehad en schoongemaakt, en flesjes wasmachine reiniger gebruikt en zonder waspoeder of was dan deed ij het een maal wel en toen weer niet.

Wat is ook vreemd vind is dat alleen het centrifuguren programma niet werkte, dan hoeft hij toch niks meer te meten met sensor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
vroeger kon de je niveauregelaar van een wasmachien doorblazen, geen idee of dat bij samsung nog kan.
een wasmachien zal niet centrifugeren als hij meet dat het waterniveau of schuimniveau te hoog is want dan zou de machine zo erg gaan klotsen dat het water er zelfs uit kan komen. dus als hij ten onrechte schuim detecteert zal hij toch niet centrifugeren.
ik kan je even niet helepn met het inwendige van de machien watn ik ben blidn en kan dus geen plaatjes zien, ik zou je dus niet kunnen zeggen waar de niveauregelaar in deze machine moet zitten. misschien kan je dat toch in dat andere topic navragen daar moet wl iemand zijn die dat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauren
Dank dicksterk voor je reactie. Voor het centrifugeren is er wel afgepompt dat heb ik gehoord want ik ben er naast blijven zitten om alles te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ja dat vermoedde ik al. daarom denk ik aan de niveauregelaar. die bepald na het afpompen of centrifugeren haalbar is of niet. al vermoed ik dat er verschillende sensors zijn. een foutcode voor een nietwerkende pomp is bijvoorbeeld vaak weer anders. nu wordt er schuimg edetecteerd en met schuim kan niet gecentrifugeerd woren daarom gebeurd dat ook niet. die detectie vindt pas plaats nadat een pogign is gedan af te pompen.
wat ben je van plan te doen, ga je deze (laten) maken of wil je een nieuwe kopen? want nu kan je dus niet wassen neem ik aan.
Pagina: 1