Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-05 09:43
wat zoek ik?
we zoeken een nieuwe tablet die wat jaartjes mee kan

Wat is je budget?
maximaal 500e

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
we willen er graag films via het netwerk op kijken, HBOmax, npo etc. Surfen op het internet.

Wat heb je zelf al gevonden?
IPad 2021/2022 of de Samsung s9 FE. We hebben verder geen apple devices in huis dus wat dat betreft neig ik meer naar de Samsung maar de iPad lijkt me wat toekomstbestendiger.

Welke vragen heb je hier nog over?
-

Beste antwoord (via Fugitive2008 op 18-11-2023 08:18)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Maar die is wel erg traag in gebruik en mede daarom niet toekomstbestendig. De iPads zijn het meeste toekomstbestendig met snellere SoCs en een jaar langer updates. De iPad 2021 64GB heeft duidelijk de beste prijs-kwaliteit verhouding. De S9 FE is echter voor dit simpele gebruik ook meer dan genoeg voor zeker de komende 5 jaar. Dus ook als je liever bij Android blijft zit je wel goed. Let wel op dat de iPads een beeldverhouding hebben die beter is voor surfen en lezen en die van de S9 FE is meer geschikt voor films kijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-05 11:18
Welke schermverhouding en afmeting ? Voor films misschien net even groter dan 11 inch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Maakt me niet veel uit denk ik wil gewoon een tablet kleiner dan 12 inch in ieder geval, het moet wel vast te houden zijn of handelbaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:22
Ga eens in de winkel kijken en testen hoe ze eruit zien en in de hand liggen?
Alledrie de tablets die je noemt zullen voldoen voor jou gebruik, dus dan komt gevoel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:34

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Maar die is wel erg traag in gebruik en mede daarom niet toekomstbestendig. De iPads zijn het meeste toekomstbestendig met snellere SoCs en een jaar langer updates. De iPad 2021 64GB heeft duidelijk de beste prijs-kwaliteit verhouding. De S9 FE is echter voor dit simpele gebruik ook meer dan genoeg voor zeker de komende 5 jaar. Dus ook als je liever bij Android blijft zit je wel goed. Let wel op dat de iPads een beeldverhouding hebben die beter is voor surfen en lezen en die van de S9 FE is meer geschikt voor films kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:27
denk toch meer Apple kijken. Die hebben meer optimalisaties voor de ipad dan wat er met android is. Het gaat wel vooruit, maar haalt het nog niet bij de ipad ervaring.
Zelf android gebruiker op telefoon, maar als ik een tablet zou halen dan toch echt wel een ipad.

anders is het als je een account wilt die over zowel je tablet en telefoon gaat. dan is 2 eco systemen niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Samsung wint qua functionaliteit en apps, Apple wint qua levensduur. Ik heb zowel een Samsung tablet als Ipad (2022) in huis, en om filmpjes te kijken is er niet zoveel verschil.

Dat gezegd zijnde vind ik de Ipad wel leuker om mee te werken, maar dat is ook omdat ik een Iphone heb en gewend ben aan de eenvoudige layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
RepareerDroid schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:02:
[...]
Ja bedankt voor je reply er is weinig anders uitgekomen dan ik had verwacht dus het wordt sowieso een keus waar we samen 😉 achter staan.
Pagina: 1