Welke videokaart past mij het beste

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet.1
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-11-2023
Goedenavond,

Ik ben opzoek naar een andere videokaart, een beetje zwaarder dan wat ik nu zou hebben. Budget rond de 3/400 euro als daar wat moois voor op de markt is. Zelf heb ik niet heel veel verstand ervan, en er zijn ook zoveel verschillende. Ik hoop dat jullie goed advies kunnen geven.
Zoals jullie ook op de bijgevoegde foto kunnen zien heb ik 2 beeldschermen, graag zou ik een game zoals Fifa24 op het 4k beeldscherm vloeient willen spelen, met niet de laagste settings. Voorkeur voor een bepaald merk heb ik niet, zolang de prijs/ kwaliteit maar goed is en het ding zn werk goed doet.
De andere bijgevoegde foto is een foto van de voeding. Ik hoop dat die zo duidelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVaogosaLEQii2ftlo0i9SOfkRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EGNUWERCe0aWdkuV1Eya6Dv5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXWsGUlzzSK_tYYXMTMpMTbGrTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1X2o83QFfx8WnNNUD9wHsbKq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten koopadvies.

Ook niet onbelangrijk, welke behuizing heb je? En welke videokaarten heb je zelf gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke aansluitingen zitten aan die voeding? Zitten er wel stekkers aan voor een videokaart?

Zo niet dan ben je beperkt tot videokaarten die geen externe voeding vereisen en daarvan zijn er geen die spellen op 4K vloeiend draaien, tenzij ze 10j oud zijn.

Tenzij het een merk PC is zoals een Medion, anders zou ik er een andere voeding in stoppen, bijv.

uitvoering: Fractal Design Ion Gold 550W
uitvoering: Cooler Master MWE Gold 550 - V2 - Full Modular

Daarna kun je kijken naar een andere videokaart. De i5-8400 is 5j oud en niet de snelste meer, dus het moet wel in evenwicht zijn.

Welke kaart had je op het oog? Hoeveel ruimte heb je in je kast om de kaart kwijt te kunnen? Eigenlijk is bijna elke kaart groter dan de gemiddelde 1050ti.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
uitvoering: FSP Hexa 85+ 350W is je voeding. Ding heeft een 6 pin PCI-e. Snelste videokaart zou een RTX 3050 zijn alleen heeft die een nogal slechte prijs/prestatie. RX 6500 XT heeft ook een 6 pin maar deze kaart presteert slecht op PCI-e3.0 van een i5-8500.
uitvoering: FSP Hydro G Pro 650 watt met uitvoering: MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC geeft je de beste prijs/prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

Begin met het upgraden van de voeding naar 650W of meer om voor hedendaagse hardware voorbereid te zijn.

Voor vanaf 249 euro haal je een RX 6650 XT 8GB grafische kaart.

Vanaf 332 euro kan RX 6750 XT 12GB als je een XFX vanuit Portugal laat komen: uitvoering: XFX Speedster QICK 319 AMD Radeon RX 6750 XT

Dit jaar is een overgangsjaar dat 8GB VRAM obsolete maakt (tenzij als je in 200 tot 250 euro prijscategorie shopt) en 12GB VRAM gaat net. 16GB VRAM is wat een mid-end grafische kaart hoort te hebben en de game developers durven niet over 16GB VRAM te gaan wegens de game consoles hebben 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet.1
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-11-2023
@br00ky Die had ik inderdaad gemist! Excuus hiervoor.

Als ik het dus goed wil doen moet er een nieuwe voeding in van om en nabij de 700watt. En dan een andere videokaart.
Zelf zat ik aan Nvidia RTX serie te denken. Maar als jullie zeggen dat een andere beter is dan is dat mij ook goed. Zelf heb ik er niet heel veel verstand van van al die verschillende serie's.

In de kast is volgens mij nog ruimte over.

Dus als ik het goed heb, deze uitvoering: FSP Hydro G Pro 650 watt
voeding en dan een bijpassende videokaart?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/my_cJlOo0ylk4zAiU0O9RhU3p-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkRfUFwyQ2mA5VRlIkb7AfyS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USy5-hYqFFd3m02KhJab3YF19d4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAp9qxCgyFg63h1m4Fd1yBfR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:46

Thomg

Aww yiss

Nvidia vooral om laag stroomverbruik of dat je een van hun features gebruikt.

Lijkt me hier niet van toepassing aangezien je het over Fifa hebt.

Aangezien we het over een pittige GPU bottleneck hebt zou je kunnen kijken wat voor fps je krijgt en dan kan je voor jezelf uitrekenen wat je ongeveer nodig hebt voor 60 fps.
Pagina: 1