Tijdelijke vloerbedekking en raamstoffering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 14:08
Ik ga tijdelijk ergens wonen waar ik waarschijnlijk na drie jaar weer de boel kaal moet achterlaten. Ik heb daar wel wat stoffering nodig. Ik heb niet veel eisen of wensen op het gebied van uitstraling, isolatie of comfort. Gemak gaat voor budget. Gemak is met name snel (zelf) geïnstalleerd en straks weer opgeruimd.

Voor de vloeren dacht ik aan tapijt. Misschien tapijttegels. Dat lijkt me redelijk makkelijk, schoon te leggen en op te ruimen. In de (open) keuken zal er wel iets anders moeten komen.

Laminaat/PVC lijkt me een flinke klus qua vervoer, ondervloer, plintjes, zagen, afvoeren etcetera.

Voor de ramen wat kant en klare textiel gordijnen die over een roede lopen, twee gaatjes boren per raam (daar zijn er veel van). Die papieren gordijntjes lijken me té tijdelijk en irritant met openen/sluiten.

Mis ik bepaalde handige varianten op bovenstaande? Ik heb wel eens gehoord dat een gietvloer er weer heel makkelijk uitgetrokken kan worden, maar deze lijken me wat prijzig of lastig zelf te doen.
Bestaan er gordijnen met klemstangen of toch rolgordijntjes?

Beste antwoord (via jnr24 op 24-05-2024 00:28)

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
jnr24 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:34:
Ik ga tijdelijk ergens wonen waar ik waarschijnlijk na drie jaar weer de boel kaal moet achterlaten. Ik heb daar wel wat stoffering nodig. Ik heb niet veel eisen of wensen op het gebied van uitstraling, isolatie of comfort. Gemak gaat voor budget. Gemak is met name snel (zelf) geïnstalleerd en straks weer opgeruimd.

Voor de vloeren dacht ik aan tapijt. Misschien tapijttegels. Dat lijkt me redelijk makkelijk, schoon te leggen en op te ruimen. In de (open) keuken zal er wel iets anders moeten komen.

Laminaat/PVC lijkt me een flinke klus qua vervoer, ondervloer, plintjes, zagen, afvoeren etcetera.

Voor de ramen wat kant en klare textiel gordijnen die over een roede lopen, twee gaatjes boren per raam (daar zijn er veel van). Die papieren gordijntjes lijken me té tijdelijk en irritant met openen/sluiten.

Mis ik bepaalde handige varianten op bovenstaande? Ik heb wel eens gehoord dat een gietvloer er weer heel makkelijk uitgetrokken kan worden, maar deze lijken me wat prijzig of lastig zelf te doen.
Tapijt tegels is een goede optie, makkelijk zelf te leggen en te verwijderen. Als de kleur niet heel belangrijk is kun je ook een restpartij overwegen, dan ben je goedkoper uit.

De Action heeft goedkope kant en klaar gordijnen en vitrage voorzien van ringen die er ook nog leuk uitzien.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 13:19
Ik zou voor de woonvertrekken zeker voor tapijttegels gaan. Restpartijen staan voor een leuk prijs op Marktplaats. Als je een beetje handig bent kan je deze prima zelf leggen. (Even letten op de richting van de vezels en het ziet er mooi uit, er staat een pijl op de achterzijde.)

Voor de keuken kan je ook zeil gaan. Mogelijk kan je een envelop kopen bij een vloerenbedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:43
Ikea heeft hele makkelijke klem jaloezieën die je op maat kan knippen als je dat ook nodig hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
jnr24 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:34:

Tapijt tegels is een goede optie, makkelijk zelf te leggen en te verwijderen. Als de kleur niet heel belangrijk is kun je ook een restpartij overwegen, dan ben je goedkoper uit.

De Action heeft goedkope kant en klaar gordijnen en vitrage voorzien van ringen die er ook nog leuk uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Action heeft (soms) ook tapijttegels. Recent nog gespot op de gereedschapsafdeling. Vinyl is natuurlijk ook nog een optie. Vaak goedkoop te vinden en op maat te snijden.

IKEA gordijnen hebben een standaard breedte en zijn niet bijster duur. Wij hebben die aan elkaar gemaakt met drukknoopjes van HEMA/Zeeman en/of klittenband van Zeeman. Als je ze toch meestal open hebt dan zie je daar niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:07
Voor de tapijttegels nog een extra tip, zoek naar gebruikte tapijttegels die uit kantoren zijn gehaald.

Wordt het ook nog eens netjes bezorgd

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 14:08
Dank voor alle tips.

Tapijttegels liggen inmiddels bijna. Ik heb kwalitatief zeer goede/zware tegels voor €2 per stuk in een egale grijsgroene kleur. Gekke streepjes of fel blauw kan al voor 1,50. Nog goedkoper kan door een mix van kleuren te accepteren,maar die voorraden zijn niet oneindig .

Next stop gordijnen, zeker 8 setjes 😵‍💫. Roedes kunnen wel mooi geklemd worden zoals een douchegordijn.
Pagina: 1