Ruis in radiatoren met remeha avanta 35c

Pagina: 1
Acties:

• bouncer1980
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-11-2023
2018 is de remeha35c geplaats. Begin 2020 nieuwe design radiatoren..daarna last gekregen van ruis in deze radiatoren, alles ontlucht, probleem bleef.

Firma gebeld (huurketel), pomp snelheid bleek te hoog. P17 naar 35 gezet en p24 naar 60. Probleem was toen opgelost.

Begin 2023 onderhoud gehad en is iets met settings geklooid door monteur, daarna weer ruis. Instellingen nagekeken, p17 en p24 stonden goed.

Daarna cv niet meer aan geweest vanwege lente zomer, nu weer aan, nog steeds ruis.
Ben alle instellingen af gegaan met installatie handleiding. Blijkt dat p21 op 1 stond terwijl in boekje staat 0 (niet aanpassen).

Nu heb ik deze zojuist terug gezet naar 0 en volgens mij is het ruis geluid nu weg. Mijn vermoeden is dat de instelling was aangepast van 0 naar 1 door de monteur. Wat is de bedoeling van de p21 parameter? En maakt het uit dat ik deze heb teruggezet naar 0?

Alvast bedankt voor de hulp

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08 12:30
In het boekje staat dat dit de parameter is voor pompsnelheid. 0 is laag, 1 is hoog.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dus als je huis nu naar tevredenheid warm wordt, lijkt je probleem opgelost. Volgende keer tegen de monteur zeggen dat hij niet zonder overleg aan de settings moet zitten.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning