Matter en Thread in meer productcategorieën

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -8-
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Zou het mogelijk kunnen worden om Matter en Thread in meer productcategorieën toe te voegen als label?
Voor de tweakers die hun smarthome willen baseren op deze standaard.

Bijvoorbeeld:
-Meerdere draadloze speakers ondersteunen nu Matter en Thread zoals bijvoorbeeld de Apple HomePod (en Mini), Google Nest Hub 2 (en Max) en Amazon Echo (4e generatie).
-Nieuwe TVs ondersteunen nu ook Matter en soms ook Thread (en Zigbee), zoals LG en Samsung TVs.
-Smart locks ondersteunen nu matter en thread.
-Nieuwe routers ondersteunen Matter (ze zijn nog niet uit maar staan wel in de Pricewatch).
-Nieuwe robotstofzuigers krijgen binnenkort Matter.
-Veel verschillende typen oude apparaten hebben ook al een update voor Matter ondersteuning gekregen, zoals o.a. Apple TVs, Philips Hue Bridge, Google Nest Thermostat, Google Home (en Mini), Amazon Echo speakers, alle Samsung apparaten met SmartThings ingebouwd (o.a. ook monitors, soundbars en koelkasten), etc.

Maar misschien is het ook handig om deze labels alvast toe te voegen aan de categorieën die Matter 1.2 al ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@-8- Daar waar we het tegenkomen, zullen we de specificatie toevoegen. Onlangs bij tv's nog gedaan, bij de LG UR74: categorie: Televisies.

Het probleem is, dat Matter/Thread ondersteuning vaak later is toegevoegd via een update en dan weten wij het dus niet op het moment van toevoegen. Kan ook zijn dat we het gewoon gemist hebben, omdat het niet iets wat je verwacht in een bepaalde categorie, zoals tv's.

Ik zal eens kijken of ik tijd kan vrijmaken om het in andere categorieën toe te voegen, denk dat Bediening (en andere Smarthome categorieën) en draadloze speakers wel een mooi begin zijn. Ik kan helaas geen termijn geven, wegens andere dingen die nu lopen (waaronder Black Friday).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -8-
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Bedankt voor het toevoegen van deze labels aan meer categorieën!

Dat is inderdaad wat ingewikkelder dat Matter ondersteuning vaak later wordt toegevoegd. Is dan de policy om een productverbetering in te sturen en Matter aan te vinken of een opmerking te plaatsen met zoiets als "Matter ondersteuning vanaf firmware update x.x"?

Overigens heb ik ook een paar producten gezien die gelabelled zijn met Matter, maar die alleen Matter ondersteunen via een specifieke hub. Hoort dat? Bijvoorbeeld bij deze Philips lamp staat Matter ondersteunend, maar in werkelijkheid is het geen echte Matter lamp. Het is de Hue hub die de vertaling naar Matter mogelijk maakt.

Dit topic is gesloten.