Eufy Liveview werkt niet buiten eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds kort krijg ik, buiten mijn thuisnetwerk, géén verbinding meer met mijn Eufy Homebase 2 en de liveview van mijn 2k deurbel camera.
Dus, op mijn eigen netwerk thuis werkt het prima, op een ander wifi of 4/5G, niet.
Zowel Liveview, als reeds opgenomen clips zijn niet toegankelijk.
Bij het pogen van het openen van de lijst met clips krijg ik de melding "unable to connect to homebase (-3)".

Situatie:
Eufy Security-Video Doorbell S220 Deurbel, draadloos verbonden met de Homebase.
Homebase bedraad aangesloten op mijn Asus RT-AX86S router.

Wat heb ik al gedaan:
- Homebase en camera hebben beiden een fabrieksreset gehad.
- iOS en Android app opnieuw geinstalleerd.
- In de router firewall heb ik de poorten opengezet zoals wordt aangegeven op https://support.eufy.com/...ufySecurity-Video-Devices (en tevens alle andere mogelijke oplossingen nagelopen die daar genoemd worden).
- firewall uitgezet op de router.
- AIProtection uitgezet op de router.

Wat wél werkt, is liveview vanuit de webportaal.

help 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 05:00
Toevallig sinds de laatste software update van de app ?
Probeer eens een oudere apk te instaleren, zijn veel problemen met de laatste versie, zie reviews.
https://play.google.com/s...g.battery.cam&hl=nl&gl=US

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Wobcat schreef op woensdag 15 november 2023 @ 05:01:
Toevallig sinds de laatste software update van de app ?
Probeer eens een oudere apk te instaleren, zijn veel problemen met de laatste versie, zie reviews.
https://play.google.com/s...g.battery.cam&hl=nl&gl=US
Mijn main device is een iPhone dus dat gaat 'm niet worden helaas.
Zojuist wel met een oude Android icm Aptoide een oude versie terug gezet, maar helaas zonder resultaat. Ik zie zelfs mijn Eufy apparaten helemaal niet terugkomen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:40
Al wat ouder topic, maar ik ga even reageren want ik zit met hetzelfde probleem.
Heb Eufy ook al een mail gestuurd voor raad en tips.
Via wifi werkt alles perfect, via internet (dus alles buitenshuis) steeds 'kan geen verbinding maken' en dit is ook toevallig na de recente update een paar dagen geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@Gumball even een tag, heb jij dit probleem ooit opgelost gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
spone schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:47:
@Gumball even een tag, heb jij dit probleem ooit opgelost gekregen?
Nope, nog steeds hetzelfde probleem.
Gekke is wel dat het zich alleen lijkt voor te doen als er een Odido netwerk actief is op mijn telefoon. Het maakt dan ook niet uit of ik wifi gebruik of niet. Met de Odido sim actief (zowel kaartje als e-sim) werkt de Eufy app niet. Gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 21:45
@Gumball @spone Ik heb hetzelfde. Ik heb dual sim, een van Youfone, een van odido.
Met de data via Youfone werkt het allemaal prima, met data via odido krijg ik geen beeld te zien bij de livestream van mijn deurbel en ook gebeurtenissen worden niet gestreamd en ik krijg een foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 25-02-2025 17:03 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Blackouts schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:57:
@Gumball @spone Ik heb hetzelfde. Ik heb dual sim, een van Youfone, een van odido.
Met de data via Youfone werkt het allemaal prima, met data via odido krijg ik geen beeld te zien bij de livestream van mijn deurbel en ook gebeurtenissen worden niet gestreamd en ik krijg een foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Echt vreemd, dan kunnen we wel concluderen dat Odido in deze iets geks doet in de verbinding naar Eufy. De Eufy support gaat je niet helpen dus wellicht een andere provider kiezen ofzo.

We zijn niet alleen trouwens: https://community.odido.n...a-niet-benaderbaar-352541

[ Voor 8% gewijzigd door Gumball op 25-02-2025 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:52
Hoe zit je netwerk in elkaar?

Komt de verbinding binnen op je Asus of heb je die van Odido ook aangesloten?
Enige wat ik me kan bedenken waardoor het intern wel werkt is toch een soort van blocking.

Ik zou de specifieke IP's die opgegeven zijn in de firewall toevoegen.
Verder geef je in je tekst aan een poort geopend te hebben, welke is dat? Voor zover ik weet communiceert Eufy over 32100 UDP

Je zou eventueel via Yougetsignal.com o.i.d. kunnen kijken of deze poort bij jou wordt geblokkeerd.

Verder zie ik als oplossing in het gelinkte artikel op het Odido forum dat het probleem in de telefoon zat. Hier zat een dual-sim in en dat ging niet helemaal lekker. Tevens was het alleen aanwezig wanneer de telefoon verbonden was via EEN Wifi netwerk. Het kan best zijn dat dat specifieke netwerk restricties heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Dracoz op 25-02-2025 17:13 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Gumball schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:04:
[...]

Echt vreemd, dan kunnen we wel concluderen dat Odido in deze iets geks doet in de verbinding naar Eufy. De Eufy support gaat je niet helpen dus wellicht een andere provider kiezen ofzo.

We zijn niet alleen trouwens: https://community.odido.n...a-niet-benaderbaar-352541
Die heb ik zojuist ook gevonden en een van de oplossingen werkt voor mij. De vraag is alleen hoe lang.

Data beide simkaarten uitschakelen
App openen
Data odido inschakelen
Stream openen

Daarna kan ik de stream wel openen via de odido sim

Edit: van korte duur. Na een paar minuten werkte het al niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Blackouts op 25-02-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Blackouts schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:15:
[...]

Die heb ik zojuist ook gevonden en een van de oplossingen werkt voor mij. De vraag is alleen hoe lang.

Data beide simkaarten uitschakelen
App openen
Data odido inschakelen
Stream openen

Daarna kan ik de stream wel openen via de odido sim
Na een wifi verbinding zou dit effect weer weg zijn… heb jij er ook last vsn dat het op een ander wifinetwerk dan je eigen, ook niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

Odido mobiel (en dus ook Klik en Klaar) heeft veel VPN poorten etc dicht staan waardoor odido <-> odido problemen oplevert.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
franssie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:22:
Odido mobiel (en dus ook Klik en Klaar) heeft veel VPN poorten etc dicht staan waardoor odido <-> odido problemen oplevert.
Ik heb thuis odido glasvezel. Bedoel je dat het daarom ook niet goed gaat van odido mobiel naar odido glasvezel?

Pagina: 1