Vast IP adres voor simkaart 4g router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-02-2024
Hopelijk staat deze vraag op de goede plek. Ik heb gezocht op het forum maar kan nog niet vinden wat ik zoek, hopelijk kan iemand helpen.

Via dit forum dacht ik een oplossing gevonden te hebben om camerabeelden van mijn oprit overal te kunnen bekijken via mijn telefoon. Ik heb een nvr en reolink poe camera, als ik hier een scherm op aansluit werkt het prima. Maar nu wil ik graag overal de camerabeelden kunnen bekijken. Ik heb dus een 4g router (TP link TL-MR6400) aangeschaft en een simkaart van simyo. Ik had namelijk hier ergens gelezen dat iedere simkaart zou voldoen.

Alleen nu krijg ik het niet werkend dat ik overal de beelden kan bekijken, volgens een kennis omdat de simkaart/4g router geen vast ip adres heeft?

Weet iemand misschien hoe ik wel een vast ip adres daar op krijg of een andere oplossing zodat ik toch overal de camerabeelden kan bekijken?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 13:07
Als je een simkaart met een vast ip adres wil, moet je een sim abonnement hebben specifiek hiervoor en niet elke provider bied deze optie en hier zitten doorgaans wel extra kosten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18
Standaard zitten een mobile verbinding achter carrier NAT, je kunt dus niet een poort open zetten en verbinding maken met je camera van buitenaf.
Zijn wel wat truukjes voor (APN aanpassen) maar dat werkt niet bij iedere provider.
Bij kpn is dit het APN internet aanpassen naar advancedinternet
Ik lees dat dit bij Simyo niet kan

Alternatief is een camera systeem wat met een clouddienst werkt, dan heb je dit probleem niet. Is dit geen optie?

Dit staat overigens allemaal los van een vast ip, dat is nog wel met een dyndns op te lossen.

Afbeeldingslocatie: https://netcelero.com/wp-content/uploads/2022/01/image-1.png

[ Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 14-11-2023 12:14 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58
Kijk even of DDNS (Dynamic DNS) in die 4g router aanwezig is.

edit: ik zal het even toelichten..... met DDNS kun je een domeinnaam koppelen aan je dynamische publieke ip adres. Mocht je publieke ip adres veranderen dan kun je toch verbinding maken met je camera's.
Je verbindt met je foon dan voortaan niet via een ip adres maar via een DNS naam.
(Kan zijn dat de DDNS provider lijst in die tp-link beperkt is tot een paar aanbieders).

[ Voor 75% gewijzigd door EverLast2002 op 14-11-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 11:29
Dazzling98 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:54:
Via dit forum dacht ik een oplossing gevonden te hebben om camerabeelden van mijn oprit overal te kunnen bekijken via mijn telefoon.
Er is geen vast internet beschikbaar?

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-01 10:38
Beetje omslachtig maar je zou een call home VPN oplossing kunnen bouwen (naar een omgeving met een min of meer vast IP zoals de meeste mensen thuis hebben met hun vaste internet aansluiting). Die locatie kan je dan weer gebruiken om vanuit je mobiel naartoe te verbinden. Eigenlijk bouw je dan je eigen cloud oplossing. maar of dat haalbaar is met de apparatuur en kennis die je hebt weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door k-janssen op 14-11-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-02-2024
laurens0619 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:58:
Alternatief is een camera systeem wat met een clouddienst werkt, dan heb je dit probleem niet. Is dit geen optie?

Dit staat overigens allemaal los van een vast ip, dat is nog wel met een dyndns op te lossen.

[Afbeelding]
Het camera systeem is al aanwezig, dus ik hoop dat ik gewoon dit probleem op kan lossen zonder een heel nieuw systeem te moeten kopen :P De dyndns ga ik proberen uit te vogelen. Ik kwam dit tegen, is dit wat jullie bedoelen? https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1676/
EverLast2002 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:58:
Kijk even of DDNS (Dynamic DNS) in die 4g router aanwezig is.

edit: ik zal het even toelichten..... met DDNS kun je een domeinnaam koppelen aan je dynamische publieke ip adres. Mocht je publieke ip adres veranderen dan kun je toch verbinding maken met je camera's.
Je verbindt met je foon dan voortaan niet via een ip adres maar via een DNS naam.
(Kan zijn dat de DDNS provider lijst in die tp-link beperkt is tot een paar aanbieders).
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1676/ dit is wat je bedoeld denk ik? Kan dan niet iedereen zomaar meekijken of is dat nog te beveiligen oid?
Nickname55 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:00:
[...]

Er is geen vast internet beschikbaar?
Als dat zo was dan had ik geen 4g router gekocht haha.
k-janssen schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:08:
Beetje omslachtig maar je zou een call home VPN oplossing kunnen bouwen (naar een omgeving met een min of meer vast IP zoals de meeste mensen thuis hebben met hun vaste internet aansluiting). Die locatie kan je dan weer gebruiken om vanuit je mobiel naartoe te verbinden. Eigenlijk bouw je dan je eigen cloud oplossing. maar of dat haalbaar is met de apparatuur en kennis die je hebt weet ik niet.
Ik denk dat ik het hier over gehad heb met een kennis die iets meer verstand hiervan heeft dan ik. Als ik het goed heb is dat een soort server die ik thuis kan draaien? Het leek mij een vrij lastige/uitgebreide optie, ik had eigenlijk gehoopt dat er een simpele oplossing was haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18
Kpn sim erin met advancedinternet apn?

Anders een raspberry pi oid erbij met zerotier

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon_flux
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:23
Je zou ook kunnen kijken naar een router die een GRE tunnel (routed ip) ondersteund en dan een ip adres leasen. Zoals bij https://extraip.com/

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:34
DDNS alleen gaat niet werken want je zit achter carrier NAT met je simkaart en je zou in die carrier Nat router een portforward moeten maken, maar daar heb je geen toegang toe want die is van je provider.
Met DDNS vang je alleen een wisselend ipadres op maar je kunt nog steeds niet portforwarden.

De beste en ook simpelste oplossing is wat @laurens0619 al twee keer zei namelijk advancedinternet apn in combinatie met DDNS.

Ik heb een alternatief gevonden genaamd "pwnat" dat is een oplossing in software, maar dan heb je een linux bakje nodig om het op te draaien.
zie:
http://samy.pl/pwnat/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1