Wat is Bitvavo een draak van een pakket geworden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheHoarder
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-06 23:44
Ten eerste heb ik aangegeven een discussie-, ervaring- of feedbacktopic te starten, maar ik had er ook een vraagtopic van kunnen maken. Ik ben namelijk op zoek naar een ander platform dan Bitvavo. Suggesties zijn van harte welkom!

Anyways, het gaat om Bitvavo. Ik heb al een aantal jaren geen gebruik gemaakt van dit platform, omdat ik geen crypto's op een exchange wil laten staan en ik alles in eigen beheer heb. Normaal gesproken gebruikte ik Binance om geld te storten en over te maken naar een externe wallet, maar dit gaat niet meer.
Gate.io is helaas ook geen optie meer en kwam toen automatisch uit bij mijn oude, vertrouwde Bitvavo.

De app had ik nog steeds op mijn telefoon staan. Daarnaast wist ik mijn cijfercode nog, maar kwam ik er ook in via biometrische authenticatie. Daarbij heb ik ook 2FA aan staan. Het enige wat ik niet meer wist, was mijn wachtwoord. Laat ik nou net mijn wachtwoord nodig hebben, om een externe wallet te kunnen koppelen. Mijn wachtwoord heb ik 12 november om een uur of 20:15 gewijzigd.

Hierna kon ik netjes mijn externe wallet koppelen en wilde ik ETH overmaken naar deze wallet.
Tot mijn verbazing kon dit niet. Alle transacties werden geblokkeerd voor 24 uur lang.

Helaas was het die avond te laat om contact op te nemen, en heb ik de volgende ochtend (gisteren) contact gehad via de chat.
Ik heb hierbij aangegeven dat ik het een vreemde gang van zaken vind en dat ik graag direct gedeblokkeerd zou worden. Dit kon helaas niet en er werd aangegeven, dat dit voor de eigen veiligheid is. Ik werk zelf in het beveiligingsdomein en goede veiligheid zit een gebruiker niet in de weg.

Enfin, 24 uur later (gisteravond om 20:20) ingelogd op Bitvavo en mijn ETH geprobeerd te versturen naar de externe wallet. Dit leek in eerste instantie goed te gaan, totdat ik na een tijdje nog niets zag verschijnen op mijn externe wallet. Op dit moment kijk ik in de app bij transactiegeschiedenis en zie de melding: "In afwachting van verwerking". Vervolgens krijg ik op 21:24 een mail met de melding: "Transactie gepauzeerd".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2925Kym5OHUbAwsHGqOqFrA4Mhg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yJd5DtsoPy49ynNQjAILdo2l.png?f=user_large

Mijn geld wordt dus wederom vastgehouden en nu voor onbepaalde tijd.
Vervolgens heb ik een mail gestuurd (niet persoonlijk gericht, maar ook niet heel aardig) naar de supportafdeling. De chatfunctie werkt namelijk niet meer sinds vanmorgen.

Hierop kreeg ik een aantal vragen gemaild:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6PSXtgfO8wbdj40F6Zy0NuQgY4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RjKWn8xqGMWnKk90Tn19orUy.png?f=user_large

Hierop heb ik vriendelijk gereageerd dat het ze "geen reet" aan gaat, wat ik met mijn geld doe.
Nooit problemen gehad met Bitvavo in het verleden, maar ik zie steeds vaker dit soort berichten voorbijkomen. Ik heb aangegeven dat ze het geld mogen terugstorten op mijn rekening en dat ik vervolgens geen zaken meer met ze doe.

Nu ben ik dus wel op zoek naar een ander platform (zoals Binance/Gate), waar je niet dit soort gezeur hebt. Ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Ik had exact dezelfde ervaring. Hoop stampei gemaakt maar helaas zijn ze klantonvriendelijk en verschuilen zij zich achter "regelgeving".

Ik heb alles verkocht (wat dat kan wel) en vervolgens een Ledger gekocht en daar alles opgezet, wetende dat andere platforms hetzelfde gezeur gaan geven of al geven.

Doe met deze informatie wat je wil :)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHoarder
ComputerHoed schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:50:
Ik had exact dezelfde ervaring. Hoop stampei gemaakt maar helaas zijn ze klantonvriendelijk en verschuilen zij zich achter "regelgeving".

Ik heb alles verkocht (wat dat kan wel) en vervolgens een Ledger gekocht en daar alles opgezet, wetende dat andere platforms hetzelfde gezeur gaan geven of al geven.

Doe met deze informatie wat je wil :)
Echt bizar dat dit kan.

Ik trade normaal gesproken via Ledger en andere hot wallet + swap.
Wilde echter mijn eerdere portfolio niet aanraken, waardoor ik ETH wilde bijkopen. Normaal via Binance zonder issues...nu dus een hoop gezeur.

Thanks in ieder geval voor je bericht! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Mooie vraag wel, of je kan aangeven met wel doel je crypto koopt. Is er een ander antwoord mogelijk als geld verdienen?

Kraken moet je hebben. Top exchange

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
Het gaat Bitvavo zelf ook geen reet aan, maar de controlerende instantie, dwz de belastingdienst en AFM wel. Voldoen ze niet voldoende aan de Nederlandse regelgeving dan worden er simpelweg forse boetes uitgedeeld. Zoals bij diverse banken ook al meerdere keren aan de orde is geweest.
De vragen die gesteld worden zijn in het kader van de WWFT. Als ze zonder die antwoorden de transactie laten doorgaan dan is Bitvavo in gebreke.
Als je een grote som geld wilt storten bij een bank krijg je exact dezelfde vragen met exact dezelfde achterliggende reden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:48
Gelukszoekr schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:57:
Mooie vraag wel, of je kan aangeven met wel doel je crypto koopt. Is er een ander antwoord mogelijk als geld verdienen?

Nu ben ik overwegend tevreden over Kraken, maar na hun bank overgang vereisen dat je je opnieuw identificeerd als pop up melding na inloggen(anders zou traden niet meer kunnen) zonder een fatsoenlijk email waarom dat nodig zou zijn of in welk tijdsbestel is ook gewoon lomp gedrag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHoarder
Ik ga Kraken maar een kans geven.
Geld staat weer op mijn ING en Bitvavo account verwijderd. Geen discussie meer waard.

Thanks guys! ;)
Mikey! schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:09:
Op zich een fijne gedachte dat een malafide persoon welke op illegale wijze toegang heeft gekregen tot je account niet zomaar een onbekende externe wallet kan koppelen en al je assets direct weg kan sluizen.
Prima gedachte, minder goede uitwerking.
pagani schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:11:
Op zich doet Bitvavo gewoon wat er van ze verwacht wordt volgens de regelgeving. Je wil een x bedrag onherleidbare crypto van je eigen wallet via hen verhandelen. Dan gaan er automatisch wat controles lopen (bijvoorbeeld een controle of dit vermogen bij de belastingdienst bekend is) en krijg je de vragenlijst die je toont. Dit is niet anders dan wanneer jij met een zak geld bij de bank aanklopt en daar aandelen van wil kopen of het geld storten.
Ik wil enkel geld storten, crypto kopen, en crypto op mijn externe wallet plaatsen om te traden/swappen. Dit kon voorheen altijd, maar blijkbaar is het wijzigen van je wachtwoord een trigger. Dat terwijl je aardig wat informatie nodig hebt, om überhaupt je wachtwoord aan te passen. Inclusief 2FA.

Overigens is dat vermogen prima bij de belastingdienst zichtbaar, want het komt direct van mijn rekening af. Gestort door mijn werkgever. Ook wanneer ik in aandelen handel wordt er geen onderzoek gestart. Misschien heb ik hierin dan "geluk" gehad?

Als ik geld pin kraait er ook geen haan naar en krijg ik geen vragen als:
  • Met welk doel heeft u gepind?
  • Kunt u aangeven wat het einddoel is, van deze pin transactie?
  • Waarom heeft u zoveel spoed bij het pinnen? :+
Ik snap overigens echt wel dat ze aan bepaalde regelgeving vastzitten. De samenkomst van alles voelt alleen als "gebruikertje pesten". Zeker de toon van het supportgesprek van gisteren was zacht uitgedrukt "bijzonder" te noemen. Daarnaast heb ik dit nooit eerder gehad, dat een Exchange om zoveel informatie vraagt. Ik vind het iets te bemoeizuchtig.

[ Voor 107% gewijzigd door TheHoarder op 14-11-2023 13:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 11:23
Op zich een fijne gedachte dat een malafide persoon welke op illegale wijze toegang heeft gekregen tot je account niet zomaar een onbekende externe wallet kan koppelen en al je assets direct weg kan sluizen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zich doet Bitvavo gewoon wat er van ze verwacht wordt volgens de regelgeving. Je wil een x bedrag onherleidbare crypto van je eigen wallet via hen verhandelen. Dan gaan er automatisch wat controles lopen (bijvoorbeeld een controle of dit vermogen bij de belastingdienst bekend is) en krijg je de vragenlijst die je toont. Dit is niet anders dan wanneer jij met een zak geld bij de bank aanklopt en daar aandelen van wil kopen of het geld storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:08
Razkin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:13:
[...]

Nu ben ik overwegend tevreden over Kraken, maar na hun bank overgang vereisen dat je je opnieuw identificeerd als pop up melding na inloggen(anders zou traden niet meer kunnen) zonder een fatsoenlijk email waarom dat nodig zou zijn of in welk tijdsbestel is ook gewoon lomp gedrag.
Ik denk dat dat een bugje is geweest. Ik zag deze melding vorige week ook, heb mij toen niet geidentificeerd (had dit tenslotte jaren geleden al gedaan) en de melding is nu nergens meer te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonBalto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-11-2023
I lost more or less 1.000 euro.
I wanted to sell 10.000 euro BTC ( -1,5 % down a few hours ago ) and buy Solana ( -7 % a few hours ago )
I wanted to sell my Sol again with profit.
I will close my account and work only with Bybit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
LeonBalto schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:45:
I lost more or less 1.000 euro.
I wanted to sell 10.000 euro BTC ( -1,5 % down a few hours ago ) and buy Solana ( -7 % a few hours ago )
I wanted to sell my Sol again with profit.
I will close my account and work only with Bybit.
klinkt als een plan..
gewoon doen..

maar heeft dit verder iets met deze topic start te maken?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
jack zomer schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:07:
[...]

klinkt als een plan..
gewoon doen..

maar heeft dit verder iets met deze topic start te maken?
Ja :>
Wat hij er even bij vergeet te zeggen is dat Bitvavo down is..
In mijn ogen erger dan de ergernissen van de TS die gewoon verklaarbaar zijn en dus acceptabel in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Acidrain schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:20:
[...]

Ja :>
Wat hij er even bij vergeet te zeggen is dat Bitvavo down is..
In mijn ogen erger dan de ergernissen van de TS die gewoon verklaarbaar zijn en dus acceptabel in mijn ogen.
Opgelost? En weer vrij over 7 min volgens de tekst

Had het helemaal niet door. Had ook even te veel te doen om zelf te kijken vandaag. Nouja niks gemist denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRs6mDY4lbhENxmSZGonFgvvY_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymMQiLhdNm6n5hA0F89JCw27.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door jack zomer op 14-11-2023 18:24 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonBalto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb deze week staking en lending uitgeschakeld op Bitvavo.
Stond automatisch aan.
Bij een faillisement zou je geen recht hebben op bescherming als staking en lending aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
jack zomer schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:22:
[...]

Opgelost? En weer vrij over 7 min volgens de tekst

Had het helemaal niet door. Had ook even te veel te doen om zelf te kijken vandaag. Nouja niks gemist denk ik.

[Afbeelding]
Opgelost inderdaad, maar wel de hele middag down geweest dus als je midden in een trade zat zoals Leon hierboven (en ik..) kan dat heel veel geld kosten.

Dan heb ik 100 keer liever dat ik een dag moet wachten met overboeken van mijn funds omdat ik een wachtwoord reset heb gedaan, wat gewoon een goede veiligheids maatregel is in mijn ogen. Of een paar vragen beantwoorden ten aanzien van anti money laundry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06 23:22

NeoflexNL

Forever young

Gelukszoekr schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:57:

Idd een fijne exchange, maar ik dacht ook niet geregistreerd bij DNB? Het is dan maar de vraag hoe lang je daar nog gebruik van kan en mag maken..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
NeoflexNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:41:
[...]

Idd een fijne exchange, maar ik dacht ook niet geregistreerd bij DNB? Het is dan maar de vraag hoe lang je daar nog gebruik van kan en mag maken..
Bitvavo is wel geregistreerd bij de DNB en dat kost ze heel veel geld en vandaar waarschijnlijk de hoge fee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Acidrain schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:57:
[...]

Bitvavo is wel geregistreerd bij de DNB en dat kost ze heel veel geld en vandaar waarschijnlijk de hoge fee
Idd. Mijn opmerking ging dan ook over Kraken.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
NeoflexNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:41:
[...]

Kraken is niet Nederlands. Ze hebben een bankvergunning in de Amerikaanse staat Wyoming. Net als Nederland wordt Wyoming gezien als belastingparadijs.

https://www.banken.nl/nie...en-verkrijgt-banklicentie

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Nee, dat snap ik ook wel.

Mijn punt is dat als je een constructieve exchange zoekt, dat het waarschijnlijk prettig is als die geregistreerd staat bij DNB. Of ze Nederlands zijn of niet doet er dan niet toe en is ook niet het punt.

Even on topic trouwens; ik vind Bitvavo op zich een prima exchange. Prima on ramp met ideal en een stuk vlotter dan de storting via Satos bijvoorbeeld bij Bybit. Voor het handelen zelf vind ik Bitvavo minder geschikt.

Wat TS ervaart is natuurlijk niet prettig, maar zoals eerder gezegd zal dit een standaard veiligheidsprotocol zijn. Daar kan je van alles van vinden, maar ze zullen waarschijnlijk weinig keus hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 01:35
TheHoarder schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:05:

Oh jawel hoor, je krijgt min of meer dat zelfde formuliertje om in te vullen, en reken er maar op dat het alleen nog maar erger zal worden.

[ Voor 7% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-11-2023 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 15:27
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:49:
[...]

Oh jawel hoor, je krijgt min of meer dat zelfde formuliertje om in te vullen, en reken er maar op dat het alleen nog maar erger zal worden.
Tijd om weer terug te gaan naar volledig cash. Dan hebben we al die digitale meuk niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
NeoflexNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:44:
[...]

Nee, dat snap ik ook wel.

Mijn punt is dat als je een constructieve exchange zoekt, dat het waarschijnlijk prettig is als die geregistreerd staat bij DNB. Of ze Nederlands zijn of niet doet er dan niet toe en is ook niet het punt.

Even on topic trouwens; ik vind Bitvavo op zich een prima exchange. Prima on ramp met ideal en een stuk vlotter dan de storting via Satos bijvoorbeeld bij Bybit. Voor het handelen zelf vind ik Bitvavo minder geschikt.

Wat TS ervaart is natuurlijk niet prettig, maar zoals eerder gezegd zal dit een standaard veiligheidsprotocol zijn. Daar kan je van alles van vinden, maar ze zullen waarschijnlijk weinig keus hebben
Kraken zou wel gek zijn. Als ze dat als zodanig zouden doen dan zouden alle stromen onder Nederlands toezicht vallen.
Ik gebruik ook thoorn. (Beltegoed cashen) Thoorn mag niet eens meer crypto naar bitvavo sturen omdat de geldstroom dan niet 100% duidelijk is. Daar gebruik ik zelf dus Kraken voor.

---------------

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Finst is volgens mij een mooi alternatief. Helaas kun je nog niet staken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

TheHoarder schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:05:
Ik ga Kraken maar een kans geven.
Geld staat weer op mijn ING en Bitvavo account verwijderd. Geen discussie meer waard.

Thanks guys! ;)

[...]

Prima gedachte, minder goede uitwerking.

[...]

Ik wil enkel geld storten, crypto kopen, en crypto op mijn externe wallet plaatsen om te traden/swappen. Dit kon voorheen altijd, maar blijkbaar is het wijzigen van je wachtwoord een trigger. Dat terwijl je aardig wat informatie nodig hebt, om überhaupt je wachtwoord aan te passen. Inclusief 2FA.

Overigens is dat vermogen prima bij de belastingdienst zichtbaar, want het komt direct van mijn rekening af. Gestort door mijn werkgever. Ook wanneer ik in aandelen handel wordt er geen onderzoek gestart. Misschien heb ik hierin dan "geluk" gehad?

Ik snap overigens echt wel dat ze aan bepaalde regelgeving vastzitten. De samenkomst van alles voelt alleen als "gebruikertje pesten". Zeker de toon van het supportgesprek van gisteren was zacht uitgedrukt "bijzonder" te noemen. Daarnaast heb ik dit nooit eerder gehad, dat een Exchange om zoveel informatie vraagt. Ik vind het iets te bemoeizuchtig.
Je zou voor de gein eens moeten kijken hoe het verloopt als je nu een grote hoeveelheid spaargeld van je rekening wil halen. Dat kan in feite gewoon niet meer. De banken (en partijen als Bitvavo) willen ook eigenlijk helemaal niet meewerken aan deze onzin, maar ze moeten er nou eenmaal aan dus er zit weinig anders op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CentralX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:51
Zenomyscus schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:17:
[...]

Tijd om weer terug te gaan naar volledig cash. Dan hebben we al die digitale meuk niet nodig.
Daarom komt de ECB binnenkort met de Digitale Euro, zodat je zeker weten vast zit in het digitale systeem. :+ Cash is ze een doorn in het oog en is dan een “crisis” weg van afschaffing (kan iemand zich die griep nog herinneren en de pin-only policies in veel winkels om zogezegd verspreiding tegen te gaan?)

En natuurlijk zal Christine Lagarde voor de buhne beweren dat het behoud van cash geld essentieel is…

[ Voor 46% gewijzigd door CentralX op 14-12-2023 21:54 ]

• alienatarea51
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-01 20:14
Kan iemand die bekend is met Bitvavo me uitleggen wat dit betekent : als ik kijk bij 'Wallet' > Jouw assets staat er in het vet Bitcoin : klein bedrag in €. Daaronder BTC (niet in het vet) : groter bedrag in €.
Hoeveel BTC heb ik nu ?
Dank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:53

PB-powell

Mr. Laziness

alienatarea51 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:51:
Kan iemand die bekend is met Bitvavo me uitleggen wat dit betekent : als ik kijk bij 'Wallet' > Jouw assets staat er in het vet Bitcoin : klein bedrag in €. Daaronder BTC (niet in het vet) : groter bedrag in €.
Hoeveel BTC heb ik nu ?
Dank
Het dikgedrukte bedrag is de waarde van de BTC die jij hebt, het bedrag daaronder is het bedrag wat 1 BTC waard is. Je kan er op tikken voor de details en daar kan je de koers van BTC zien en hoeveel je er zelf hebt. Lijkt me vrij duidelijk toch? :?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuyDEF1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Heb het gezeur ook al in mijn bank gehad wanneer je winsten overboekt naar je bankrekening.

Ondertussen rekening opengedaan bij Wise en daar nog nooit gezeur gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GuyDEF1 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:11:
Heb het gezeur ook al in mijn bank gehad wanneer je winsten overboekt naar je bankrekening.

Ondertussen rekening opengedaan bij Wise en daar nog nooit gezeur gehad :)
Tot Wise omvalt en niet onder het depositogarantiestelsel valt.

• GuyDEF1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
dat zal niet gebeuren, ze zijn al veel te groot over heel de wereld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Bitvavo moet dit doen van de overheid. De overheid is het probleem, niet Bitvavo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 11:25
SvMp schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:49:
Bitvavo moet dit doen van de overheid. De overheid is het probleem, niet Bitvavo.
Dit soort dingen zit je dan tegenaan te kijken, ongeacht wat je er van vindt zal Bitvavo dit soort dingen moeten doen.

Wel geleerd van de Rabobank dat er meerdere manieren zijn om dit te doen.. en dat najagen van individuele transacties op deze manier wellicht niet de manier is.

FTM artikel
Als de Rabobank denkt dat je een frauderisico bent, onderwerpt de bank je aan een onderzoek. Daarin vraagt de bank naar privégegevens, en zelfs naar wat je met je advocaat bespreekt. Als je je onschuld onvoldoende bewijst, zet de bank je de deur uit, ook zonder onderbouwd vermoeden van fraude. Een moeder van twee jonge kinderen dreigt zo haar huis te verliezen.
Dus ene kant DNB die zit te pushen en anderzijds financiele instellingen die debiel doen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Uiteindelijk is dit het gevolg van wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 23:22
TheHoarder schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:48:
Ten eerste heb ik aangegeven een discussie-, ervaring- of feedbacktopic te starten, maar ik had er ook een vraagtopic van kunnen maken. Ik ben namelijk op zoek naar een ander platform dan Bitvavo. Suggesties zijn van harte welkom!

Anyways, het gaat om Bitvavo. Ik heb al een aantal jaren geen gebruik gemaakt van dit platform, omdat ik geen crypto's op een exchange wil laten staan en ik alles in eigen beheer heb. Normaal gesproken gebruikte ik Binance om geld te storten en over te maken naar een externe wallet, maar dit gaat niet meer.
Gate.io is helaas ook geen optie meer en kwam toen automatisch uit bij mijn oude, vertrouwde Bitvavo.

De app had ik nog steeds op mijn telefoon staan. Daarnaast wist ik mijn cijfercode nog, maar kwam ik er ook in via biometrische authenticatie. Daarbij heb ik ook 2FA aan staan. Het enige wat ik niet meer wist, was mijn wachtwoord. Laat ik nou net mijn wachtwoord nodig hebben, om een externe wallet te kunnen koppelen. Mijn wachtwoord heb ik 12 november om een uur of 20:15 gewijzigd.

Hierna kon ik netjes mijn externe wallet koppelen en wilde ik ETH overmaken naar deze wallet.
Tot mijn verbazing kon dit niet. Alle transacties werden geblokkeerd voor 24 uur lang.

Helaas was het die avond te laat om contact op te nemen, en heb ik de volgende ochtend (gisteren) contact gehad via de chat.
Ik heb hierbij aangegeven dat ik het een vreemde gang van zaken vind en dat ik graag direct gedeblokkeerd zou worden. Dit kon helaas niet en er werd aangegeven, dat dit voor de eigen veiligheid is. Ik werk zelf in het beveiligingsdomein en goede veiligheid zit een gebruiker niet in de weg.

Enfin, 24 uur later (gisteravond om 20:20) ingelogd op Bitvavo en mijn ETH geprobeerd te versturen naar de externe wallet. Dit leek in eerste instantie goed te gaan, totdat ik na een tijdje nog niets zag verschijnen op mijn externe wallet. Op dit moment kijk ik in de app bij transactiegeschiedenis en zie de melding: "In afwachting van verwerking". Vervolgens krijg ik op 21:24 een mail met de melding: "Transactie gepauzeerd".

[Afbeelding]

Mijn geld wordt dus wederom vastgehouden en nu voor onbepaalde tijd.
Vervolgens heb ik een mail gestuurd (niet persoonlijk gericht, maar ook niet heel aardig) naar de supportafdeling. De chatfunctie werkt namelijk niet meer sinds vanmorgen.

Hierop kreeg ik een aantal vragen gemaild:

[Afbeelding]

Hierop heb ik vriendelijk gereageerd dat het ze "geen reet" aan gaat, wat ik met mijn geld doe.
Nooit problemen gehad met Bitvavo in het verleden, maar ik zie steeds vaker dit soort berichten voorbijkomen. Ik heb aangegeven dat ze het geld mogen terugstorten op mijn rekening en dat ik vervolgens geen zaken meer met ze doe.

Nu ben ik dus wel op zoek naar een ander platform (zoals Binance/Gate), waar je niet dit soort gezeur hebt. Ideeën?
Kraken raad ik te zeerste aan
Sinds kort ook ideal mogelijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twisla
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 14-04 20:13
Neem een exchange buiten Europa.
Mijn account bij bitvavo is geblokkeerd omdat ik 3 transacties heb gemaakt naar mijn vriendin in Oekraïne. 1x 50 1x100 en 1x 75 euro aan btc.
En dan nu dus de bekende vragen waar komt het vandaan etc.
Ik gebruik gelukkig ook kucoin en kraken en daar kan ik onbeperkt transacties maken zonder vragen of andere gekke dingen.dus deze raad ik beide aan.
Kucoin heeft geen ideal maar kraken wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
twisla schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:13:
Mijn account bij bitvavo is geblokkeerd omdat ik 3 transacties heb gemaakt naar mijn vriendin in Oekraïne. 1x 50 1x100 en 1x 75 euro aan btc.
Ik gebruik gelukkig ook kucoin en kraken en daar kan ik onbeperkt transacties maken zonder vragen of andere gekke dingen.dus deze raad ik beide aan.
Het mooie van crypto is dat je het kan versturen zonder gebruik te hoeven maken van een tussenpartij, zoals een exchange...

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

twisla schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:13:
Welkom bij MiCa. Vanaf een exchange stuur je ALTIJD naar je eigen decentralized wallet, nooit naar een wallet van iemand anders.
Pagina: 1