Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-10 20:01
Hallo allen,
Ik ben op zoek naar wat raad en daad.
Sinds een half jaar ben ik werkzaam bij een groot bedrijf, echter de voorkant werd mooier geschetst dan aan de achterkant blijkt.
Ik heb al diverse gesprekken gevoerd met management wat betreft de rol die ik zou gaan vervullen, het samen laten vloeien van 1st en 2nd line vanwege mijn expertises.Echter blijf ik maar in een vicieuze cirkel draaien, het antwoord is, "geef het de tijd" met als resultaat dat ik nog steeds 1st line werkzaamheden uitvoer, waar ik voorheen 2nd line uitvoerde elders. Nu begrijp ik best dat dit even kan duren, dit door interne wijzigingen,maar er is totaal geen voortgang.
Ik heb zelf al diverse keren het voortouw genomen maar krijg steeds 0 op rekest, zowel door management en de personen die op 2nd line zitten.
Er is dus een bezettings probleem op de 1st line kan je stellen.
Qua management style en procedures/processen is het al niet veel rooskleuriger, het verloop van personeel is dan ook wel te raden.

Nu heb ik zelf het heft in handen genomen, omdat ik me niet gehoord voel en ook niet erg gelukkig er onder ben. Elders gekeken, daar uitgenodigd op een gesprek en lijkt allemaal zeer positief en ook qua werkzaamheden, veel meer crossed functional 1st en 2nd line/functioneel beheer.Binnenkort kan ik op tweede gesprek komen.
Waar ik een beetje tegen aan loop is het volgende:
Het toekomstige potentiële werk is bijna een uur rijden ten opzichte van een half uur nu.
Ik ben er laatst geweest, met goed weer is dit goed te doen, continue snelweg en geen files.
Ik ben wel wat huiverig voor als het minder goed weer is, de tijd zal dan iets langer zijn
Tevens heb ik een gezin met jonge kinderen waar ik graag tijd mee doorbreng.
Heeft 1 van jullie wel eens voor dit moment gestaan? En wat heb je toen kunnen afstemmen met het bedrijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 19:19
Goed dat je verder aan het kijken bent.

Kun je niet 10% meer salaris onderhandelen, en dan 4 uur minder per week gaan werken, zodat je meer tijd voor je gezin hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:19
Het zijn allemaal persoonlijke keuzes. En inderdaad kan je mogelijk korter werken, meer thuiswerken of andere slimme dingen doen.

Verder wil ik je ook meegeven dat je er ook voor kan kiezen om deze nieuwe baan niet aan te nemen en verder te kijken. Wellicht vind je een vergelijkbare baan (of beter) dichterbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dragonfly83 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:34:

Heeft 1 van jullie wel eens voor dit moment gestaan? En wat heb je toen kunnen afstemmen met het bedrijf?
het zegt natuurlijk niks wat anderen met hun werkgever wisten te regelen.
De vraag is voor jou of die potentiele nieuwe werkgever dat zou willen en dat is vooral ok een kwestie van het zelf ter sprake brengen.

Ik zou je aanraden dat iig al duidelijk te doen voordat je een eventuele functie accepteert en daarover ook iets zwart-op-wit laten zetten; welke regels en mogelijkheden er voor thuiswerk zijn.
Ga er niet vanuit dat zeker aan het begin van een werkrelatie, veel bedrijven hier gelijk ruim mee omgaan, zeker in een inwerkfase kan het absoluut essentieel zijn dat de communicatie-weg kort is.
Anderszijds is het soms ook dat bepaalde bedrijven ook goed functionerend personeel te kort willen houden en dan kan het handig zijn als je wel iig afspraken over de mogelijkheid tot thuiswerken op papier te hebben.

Verder, onderschat zeker niet dat de belasting zwaar kan zijn van een lange arbeidsweg. En dat kan ook een grond zijn een bepaalde functie niet aan te nemen, als daar niet genoeg tegenover staat

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:06
Het gras is nooit groener aan de overkant, het heeft misschien een andere tint groen.

Ikzelf heb een hekel aan reizen en het verkeer, dus voor mij persoonlijk weegt de reistijd heel erg hoog mee in de beslissing.
Ooit een baan aangeboden met een salarisvermeerdering van 30%, maar omdat ik dan een uur zou moeten reizen over een risico route heb ik dit uiteindelijk afgewezen.
2de gesprek heb ik over de terugweg meer dan 100 minuten moeten doen voor iets wat volgens google 55 minuten zou moeten duren.

En aangezien je jonge kinderen hebt, is het ook wel fijn om in de buurt te werken mocht er wat gebeuren.

Ik zou verder kijken naar iets beters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Aangezien je een 2e gesprek gepland hebt staan, laat het onderwerp van reistijd aan bod komen. Deel de zorg die je hebt en wat daarin mogelijkheden zijn. Vaak is er best wat mogelijk, alleen is het moment waarop je zaken ter tafel brengt van belang.
Heb zelf een hoop kandidaten met wie ik gesprekken voer en vaak komt ook wel het stukje flex werken aan bod. Komt het niet aan bod, dan vraag ik er vaak zelf nog wel even naar. Ik hoor liever aan de voorkant hun verwachtingen, dan dat ze er maar van uit gaan dat het bedrijf zich aanpast aan hun wensen. Vaak krijg ik dan wel als reactie, dat ze graag een of twee dag(en) in de week thuis willen werken. Dat bespreken we dan verder, waarbij mijn boodschap is dat in goed overleg een hoop mogelijk is, maar ook dat het geen recht is om thuis te werken en dat de thuiswerkdag ook niet een vaste dag in de week is. Op sommige dagen moet het team gewoon volledig aanwezig zijn en werkt het niet als Pietje of Klaasje dan afstand werkt. Nu zit ik ook in branche, waarbij aanwezigheid vaak ook nodig is om je werk te kunnen doen (bouw- en infrabranche) dus vaak wordt het ook wel begrepen. Heb je inderdaad een job die makkelijker remote uitgevoerd kan worden, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik heb jarenlang meer dan 130 km enkele reis gereden voor woon-werk verkeer op een traject wat altijd wel in de file top 3 stond. Een enkele reis in de spits liep dus al gauw op tot 2,5 uur reistijd. Om de files te vermijden ging ik vroeg van huis (voor de files) en reed ik ook 's avonds pas laat weg (na de files). Toen nog geen kinderen, dus dat was prima te doen. Maar nu ik zelf een gezin thuis heb zitten, zou ik dat niet zo snel meer doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-10 20:01
Bedankt allen die gereageerd hebben.
Bedankt voor jullie input, wordt gewaardeerd. :)
Het heeft even op zich laten wachten op een reactie.
Ik heb besloten om voor een baan in de buurt te gaan.
Ik ga per 1 feb. a.s. beginnen en is op een reis afstand van 25 min.
Goed te combineren met kinderen en bij slecht weer ook geen wereld afstand.
Pagina: 1