Vliegtickets geboekt, vliegtuig gewijzigd, extra betalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 12:45
Beste tweakers,

Afgelopen maart heb ik voor mij en mijn vrouw een retour geboekt Helsinki-Miami bij een Finse vliegmaatschappij. Wij hebben destijds hiervoor gekozen omdat deze maatschappij direct naar Miami vliegt (dus zonder tussenstop) en met een Airbus A350 vliegt, een machtig mooi vliegtuig waar wij graag eens mee wilde vliegen. We hebben voor mij extra betaald om een stoel te kiezen met daar bovenop extra kosten voor meer beenruimte. Mijn vrouw is niet zo lang dus heeft deze beenruimte niet nodig, maar we willen we graag naast elkaar zitten dus ook voor haar extra betaald om de stoel te mogen kiezen.

In september kregen wij te horen dat de vliegtijden gewijzigd werden, enkel dit werd ons medegedeeld, andere vliegtijden. Prima dachten wij, komt nog iets beter uit ook.

Nu drie weken voor onze vertrekdatum was het tijd om de documenten en tickets te printen en kwamen wij er achter dat onze stoelen veranderd waren. Snel gebeld naar de maatschappij waar ons verteld werd dat het vliegtuig was gewijzigd (van de A350 naar de A330) en dat de stoelen waar wij voor betaald hadden niet bestonden in deze nieuwe layout. Omdat ik al had betaald voor de extra beenruimte kreeg ik een stoel aangewezen met beenruimte, prima. Omdat mijn vrouw deze beenruimte niet had, en omdat er enkel extra beenruimte beschikbaar was in de stoel naast ons, werd ons verteld dat we opnieuw extra moesten betalen om haar naast mij te laten zitten. Opnieuw extra kosten bovenop de extra kosten de we al betaald hadden, voor minder goede stoelen in een minder vliegtuig...

Omdat de maatschappij ons in september niet had medegedeeld dat er naast de gewijzigde vliegtijden ook het een en ander verder was gewijzigd hebben we nu, drie weken voor vertrek, geen mogelijkheid meer voor een andere vlucht te kiezen.

Ik begrijp dat er wijzigingen kunnen plaatsvinden (wat ze natuurlijk ook helemaal vastgelegd hebben in de voorwaarden), maar het steekt me enorm dat onze zorgvuldig uitgekozen vlucht nu enigzins verpest is door de gebrekkige informatievoorziening van de maatschappij. De medewerken kon me telefonisch niet helpen en stond erop dat er extra betaald moest worden voor de stoel naast mij. Ik werd zelfs onder druk gezet om dit snel te betalen anders was er geen garantie dat de stoel naast mij niet aan een ander werd toegewezen. Een email naar de klantenservice had hetzelfde effect.

Nu mij vraag is, is dit wel helemaal jofel? We hebben extra betaald voor een vlucht met fijne stoelen. Door deze wijziging zijn onze stoelen nu vrij middelmatig voor een premium prijskaartje. Het gebrek aan coulance om in ieder geval de stoel naast mij voor de vooraf afgesproken prijs aan te bieden irriteert me ook enorm. Omdat we een vakantie van drie weken hebben gepland wil ik niet al teveel in de stront roeren om het allemaal niet erger te maken, maar ik vraag me af of ik enig recht heb om een vergoeding hiervoor te krijgen (achteraf, wanneer we weer terug zijn in Finland)?

Wat extra info, we wonen in Finland dus het Nederlandse consumentenrecht zal niet van toepassing zijn. Ik denk ook niet dat er veel Finse tweakers zijn die enige ervaring hebben met de Finse consumentenbond, maar wellicht is er op EU niveau het een en ander afgesproken waar ik me op kan beroepen? Mocht dit niet zo zijn, toch bedankt voor het lezen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:08
Je zegt het volgende: "Mijn vrouw is niet zo lang dus heeft deze beenruimte niet nodig, maar we willen we graag naast elkaar zitten dus ook voor haar extra betaald om de stoel te mogen kiezen."

Dus je had op je originele ticket toch ook een stoel met extra beenruimte geboekt neem ik aan want naast elkaar op dezelfde rij = hetzelfde type stoel.

Equipment changes komen vrij vaak voor en meestal last minute i.v.m. ongepland onderhoud of gewoon weg omdat de vlucht niet vol zit en een A330 laten vliegen dan veel efficienter is dan een A350. Je koopt in principe gewoon het recht om vervoerd te worden van A naar B niet perse voor een stoel in specifiek dat toestel.

Neemt niet weg dat Finnair jullie eigenlijk gewoon dezelfde service moet bieden als geboekt. Dus twee stoelen naast elkaar op een rij met extra beenruimte ofwel de extra gemaakte kosten voor stoelreservering + extra beenruimte moet restitueren wanneer ze dat niet kunnen biedden of wanneer die A330 die stoelen niet heeft. Maar ik snap uit je verhaal nu niet waarom je nog een keer extra zou moeten betalen voor hetzelfde.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Davidshadow13 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:16:
Je zegt het volgende: "Mijn vrouw is niet zo lang dus heeft deze beenruimte niet nodig, maar we willen we graag naast elkaar zitten dus ook voor haar extra betaald om de stoel te mogen kiezen."

Dus je had op je originele ticket toch ook een stoel met extra beenruimte geboekt neem ik aan want naast elkaar op dezelfde rij = hetzelfde type stoel.

Equipment changes komen vrij vaak voor en meestal last minute i.v.m. ongepland onderhoud of gewoon weg omdat de vlucht niet vol zit en een A330 laten vliegen dan veel efficienter is dan een A350. Je koopt in principe gewoon het recht om vervoerd te worden van A naar B niet perse voor een stoel in specifiek dat toestel.

Neemt niet weg dat Finnair jullie eigenlijk gewoon dezelfde service moet bieden als geboekt. Dus twee stoelen naast elkaar op een rij met extra beenruimte ofwel de extra gemaakte kosten voor stoelreservering + extra beenruimte moet restitueren wanneer ze dat niet kunnen biedden of wanneer die A330 die stoelen niet heeft. Maar ik snap uit je verhaal nu niet waarom je nog een keer extra zou moeten betalen voor hetzelfde.
Dat had ik iets beter kunnen toelichten inderdaad. De Airbus A350 heeft een aparte configuratie (nog een reden waarom we juist hiervoor gekozen hebben). We hadden origineel de stoelen 42A en 42B op onderstaande illustratie. Na de wijziging hebben we stoelen 41A en 41C (tweede illustratie).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGcIsN4Et0DSRFkNK74H3Gcpv2Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/udxwVmtu7KYu6M8RlBoD9Fz1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWXhDrG3XJW16Gk6hX2JoK4VPwY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lLPcQCHWR8Mae7JW9q9N0Tyw.png?f=user_large

Voor ons is het onze eerste transatlantische vlucht (en bovendien onze huwelijksreis) dus we wilden alles zo perfect en luxe mogelijk (binnen onze financiele mogelijkheden) dus we hadden geen probleem om deze extra kosten te maken. Een stoel bij het raam, naast elkaar, 1 met beenruimte en 1 zonder, niet langs het gangpad, heerlijk. De reis maakt deel uit van de vakantie was onze inzet. De nieuwe stoelen zitten vlak voor het toilet en de babytafel en er mag gedurende de 11 uur durende vlucht waarschijnlijk geen tas onder de stoel geplaatst worden vanwege de vluchtuitgang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:08
Ah duidelijk, hoewel het flauw is van Finair (om jullie dubbel te laten betalen) vanwege een a typische stoelen setup in de A350 is het technisch natuurlijk correct. Je het 1 stoel extra beenruimte en 1 normale stoel gekocht waarschijnlijk (er van uit gaande dat 42B een normale stoel is). Ik zou proberen een beroep te doen op coulance.

Aan de andere kant zie het positief. de A330 heeft een 2-4-2 layout. Jullie zitten dus nooit naast een vreemde en hebben direct toegang tot het gangpad, wat handig is als je naar de WC moet. Dat je bagage niet onder de stoel mag is niet erg. De overhead bins bij de nooduitgangen zijn altijd gereserveerd voor de personen die daar zitten. Er is dus altijd ruimte in de bagagevakken voor al je handbagage en omdat je direct aan het gangpad zit kun je er ook altijd bij tijdens de vlucht.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:39

-d-

Ben het eens met @Davidshadow13 - een rij van 2 is super relaxed, in de oude configuratie had je vrouw een stoel in het midden met hoogstwaarschijnlijk iemand naast haar; in de nieuwe configuratie hebben jullie 'samen' de rij - en als je de extra beenruimte betaald heb je ook nog eens niemand voor je. Ook al heb je die beenruimte niet nodig, is het stukje extra privacy op een lange vlucht erg fijn - dus ik zou met liefde die kosten betalen voor de stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ai ja, dit is sneu. Ik vrees alleen dat je weinig hebt om op te staan. Hoewel het praktisch fantastisch uitpakte, heb je maar 1 'dure' stoel gekocht. In de nieuwe indeling zal je er toch twee moeten betalen als je die plekken wil.

Ik denk ook dat het enige wat je kunt doen is vragen om coulance. Dit kan je dan via een klachtenprocedure doen als je weer terug bent. Dan zit je nu in ieder geval niet meer met de frustratie en kan het alleen maar meevallen als je weer terug bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
-d- schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:11:
Ook al heb je die beenruimte niet nodig, is het stukje extra privacy op een lange vlucht erg fijn - dus ik zou met liefde die kosten betalen voor de stoel.
Privacy? Die ruimte wordt gebruikt als de wachtruimte voor de rij voor de wc.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notlupus
LordSinclair schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:50:
[...]

Privacy? Die ruimte wordt gebruikt als de wachtruimte voor de rij voor de wc.
Dat dacht ik ook, daarom was ik ook blij met de stoelen die we hadden. Niet dat ik rare dingen zit te doen, maar ik heb liever geen meekijkers op mijn laptop of tablet :+

Maar goed, het lijkt erop dat de maatschappij redelijk in de put zit wat betreft omzet dus op coulance hoef ik niet te rekenen. In ieder geval is het belangrijkste dat ik beenruimte heb. Mijn langste vlucht tot nu toe was nog geen vier uur en met mijn twee meter was dat al op het randje van wat ik aankon qua comfort. We zetten ons hier maar overheen en focussen op de rest van de vakantie. Ik zal bij terugkomst nog een mailtje sturen, of een klacht, afhankelijk hoe het gaat. Uit principe :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

talin

ES-MA

dua je hebt betaald voor service A maar nu is alleen Service B beschikbaar?
dan moet je service A gecrediteerd krijgen want service is niet beschikbaar en opnieuw betalen voor service B die is wel beschikbaar.

het zou de maatschappij sieren dat voor jullie te regelen en het verschil te crediteren, dan wel bij te moeten laten betalen.

wat die services is is niet van belang en of je het nu wel of niet nodig hebt ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door talin op 14-11-2023 16:26 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
talin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:25:
dua je hebt betaald voor service A maar nu is alleen Service B beschikbaar?
dan moet je service A gecrediteerd krijgen want service is niet beschikbaar en opnieuw betalen voor service B die is wel beschikbaar.

het zou de maatschappij sieren dat voor jullie te regelen en het verschil te crediteren, dan wel bij te moeten laten betalen.

wat die services is is niet van belang en of je het nu wel of niet nodig hebt ook niet.
De reactie van de maatschappij was dat het 'pakket' wat ik heb aangeschaft (het enige pakket met zitplaats selectie in de Economy klasse) meer aanbiedt dan enkel zitplaats selectie. Wat er verder nog bijzit is gratis annuleren, wat nu drie weken voor vertrek niet meer interessant is natuurlijk want een vergelijkbare reis gaat een stuk duurder zijn dan wat ik in maart heb betaald, zelfs met de extra kosten voor de onnodige beenruimte inbegrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Notlupus op 14-11-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

talin

ES-MA

Notlupus schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:40:
[...]

De reactie van de maatschappij was dat het 'pakket' wat ik heb aangeschaft (het enige pakket met zitplaats selectie in de Economy klasse) meer aanbiedt dan enkel zitplaats selectie. Wat er verder nog bijzit is gratis annuleren, wat nu drie weken voor vertrek niet meer interessant is natuurlijk want een vergelijkbare reis gaat een stuk duurder zijn dan wat ik in maart heb betaald.
kort door de bocht: das toch niet jou probleem :9
maar ik snap je, je hebt een ticket geboekt, betaald en nu krijg je te maken met mensen die er totaal geen emotionele band mee hebben en zich via de telefoon staande weten te houden ( lees training hierop gehad ) en zie jij maar eens de boel weer recht te breien.

mocht je het financieel kunnen trekken laat het niet je "uitstapje" verpesten en geniet daarvan en doe je uiterste best om je "gelijk" te halen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Notlupus schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:24:
[...]

er mag gedurende de 11 uur durende vlucht waarschijnlijk geen tas onder de stoel geplaatst worden vanwege de vluchtuitgang.
Onder welke stoel? Je hebt geen stoel voor je, en de ruimte onder je eigen stoel is voor de tas en voeten van degene achter je. Het goede nieuws is dat de vloer bij de nooduitgang alleen bij het opstijgen en landen vrij moet zijn, tijdens de vlucht mag je tas wel bij je voeten staan. Dat is ook logisch, want dan is de nooduitgang niet nodig (en vanaf 3 km hoogte kan de deur sowieso niet open vanwege het drukverschil).
Notlupus schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:07:
Wat extra info, we wonen in Finland dus het Nederlandse consumentenrecht zal niet van toepassing zijn. Ik denk ook niet dat er veel Finse tweakers zijn die enige ervaring hebben met de Finse consumentenbond, maar wellicht is er op EU niveau het een en ander afgesproken waar ik me op kan beroepen? Mocht dit niet zo zijn, toch bedankt voor het lezen :o
Je hebt de Richtlijn oneerlijke bedingen in consumentenovereenkomsten (zie de opsomming in de bijlage) en de Richtlijn oneerlijke handelspraktijken. Op punten biedt het Europese recht een minimum beschermingsniveau en kan het Finse recht verder gaan. Je hebt dus echt kennis van het Finse recht nodig.

Ik kan er wel iets over zeggen. Je hebt geboekt voor een A350 en geen A350 gekregen. De maatschappij heeft in haar voorwaarden waarschijnlijk staan dat het type vliegtuig niet wordt gegarandeerd. KLM zegt bijvoorbeeld:
5.5 Het aan de Passagier op het moment van Reservering van het Ticket of op een later tijdstip opgegeven type luchtvaartuig is slechts ter informatie. Operationele, veiligheids- of beveiligingsredenen of redenen buiten de macht van de Vervoerder kunnen aanleiding zijn voor de Vervoerder om het type luchtvaartuig te wijzigen zonder enige aansprakelijkheid aan zijn kant.
Ik weet niet met welke reden het vliegtuigtype in jouw geval is gewijzigd maar hoe dan ook denk ik niet dat je kunt eisen dat de vlucht met een A350 wordt uitgevoerd.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je hebt geboekt, maar het lijkt op een pakket met stoelselectie en gratis annuleren, waarna jij hebt bijbetaald voor een stoel met extra beenruimte en je vrouw niet. De kern van de prestatie 'stoelselectie' is dat je bij elkaar zit en dat jij extra beenruimte hebt. Daar heb je voor betaald en daar heb je in beginsel recht op. Over stoelselectie zegt KLM:
1.5 Wij doen zoveel mogelijk om tegemoet te komen aan uw aanvraag voor een extra comfortabele stoel, een standaardstoel of een Delta Comfort+-stoel. We behouden ons echter het recht voor om extra comfortabele stoelen, standaardstoelen of Delta Comfort+-stoelen anders of opnieuw toe te wijzen, zelfs na het instappen, uit operationele, veiligheids- of beveiligingsoverwegingen.
3.2 Indien u geen standaardstoel [voor het inchecken] krijgt toegewezen, heeft u recht op teruggave van de kosten die u heeft betaald voor de standaardstoel voor dat specifieke deel van de reis, indien: (...) U een stoel toegewezen heeft gekregen met hetzelfde stoelnummer in een ander toesteltype (met andere eigenschappen, bijv. als u in de middelste stoel in plaats van de stoel aan het raam zit, of als u niet meer naast uw reisgenoot zit).
Volgens deze voorwaarden heb jij geen recht op teruggave voor je extra comfortabele stoel, maar heeft je vrouw wel recht op teruggave van de kosten voor haar standaardstoel omdat ze niet meer naast jou kan zitten. Er moet wel bepaald worden hoeveel die kosten dan zijn, omdat stoelselectie samen met andere voordelen in een pakket zat. (Dat kan geen reden zijn om teruggave helemaal achterwege te laten.)

Je kunt de overeenkomst en deze voorwaarden toetsen aan de eerdergenoemde verordeningen. Voor de Richtlijn oneerlijke bedingen komt het heel specifiek aan op hoe het bestelproces is ingericht en welke informatie er wordt verstrekt. Voor de Richtlijn oneerlijke bedingen gaat het om de specifieke voorwaarden.

De voorwaarden van KLM zouden in jouw situatie onredelijk bezwarend zijn omdat jij geen recht hebt op teruggave terwijl een belangrijk deel van de overeenkomst niet wordt nagekomen. Je kunt vorderen dat je vrouw zonder extra kosten naast je mag zitten.

Als je er met de luchtvaartmaatschappij niet uitkomt, kun je een klacht bij US DOT neerleggen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 18:34
De vlucht gaat niet via KLM.

Verder weet iedereen die wel eens vliegt of gewoon het nieuws volgt dat er wijzigingen, vertragingen, annuleringen, omboekingen, etcetera kunnen zijn.

Wees blij dat je nog een vlucht hebt die zelfs nog een voordeel heeft qua tijd voor jullie.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
fopjurist schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:07:
[...]

Onder welke stoel? Je hebt geen stoel voor je, en de ruimte onder je eigen stoel is voor de tas en voeten van degene achter je. Het goede nieuws is dat de vloer bij de nooduitgang alleen bij het opstijgen en landen vrij moet zijn, tijdens de vlucht mag je tas wel bij je voeten staan. Dat is ook logisch, want dan is de nooduitgang niet nodig (en vanaf 3 km hoogte kan de deur sowieso niet open vanwege het drukverschil).

[...]

Je hebt de Richtlijn oneerlijke bedingen in consumentenovereenkomsten (zie de opsomming in de bijlage) en de Richtlijn oneerlijke handelspraktijken. Op punten biedt het Europese recht een minimum beschermingsniveau en kan het Finse recht verder gaan. Je hebt dus echt kennis van het Finse recht nodig.

Ik kan er wel iets over zeggen. Je hebt geboekt voor een A350 en geen A350 gekregen. De maatschappij heeft in haar voorwaarden waarschijnlijk staan dat het type vliegtuig niet wordt gegarandeerd. KLM zegt bijvoorbeeld:

[...]

Ik weet niet met welke reden het vliegtuigtype in jouw geval is gewijzigd maar hoe dan ook denk ik niet dat je kunt eisen dat de vlucht met een A350 wordt uitgevoerd.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je hebt geboekt, maar het lijkt op een pakket met stoelselectie en gratis annuleren, waarna jij hebt bijbetaald voor een stoel met extra beenruimte en je vrouw niet. De kern van de prestatie 'stoelselectie' is dat je bij elkaar zit en dat jij extra beenruimte hebt. Daar heb je voor betaald en daar heb je in beginsel recht op. Over stoelselectie zegt KLM:

[...]

[...]

Volgens deze voorwaarden heb jij geen recht op teruggave voor je extra comfortabele stoel, maar heeft je vrouw wel recht op teruggave van de kosten voor haar standaardstoel omdat ze niet meer naast jou kan zitten. Er moet wel bepaald worden hoeveel die kosten dan zijn, omdat stoelselectie samen met andere voordelen in een pakket zat. (Dat kan geen reden zijn om teruggave helemaal achterwege te laten.)

Je kunt de overeenkomst en deze voorwaarden toetsen aan de eerdergenoemde verordeningen. Voor de Richtlijn oneerlijke bedingen komt het heel specifiek aan op hoe het bestelproces is ingericht en welke informatie er wordt verstrekt. Voor de Richtlijn oneerlijke bedingen gaat het om de specifieke voorwaarden.

De voorwaarden van KLM zouden in jouw situatie onredelijk bezwarend zijn omdat jij geen recht hebt op teruggave terwijl een belangrijk deel van de overeenkomst niet wordt nagekomen. Je kunt vorderen dat je vrouw zonder extra kosten naast je mag zitten.

Als je er met de luchtvaartmaatschappij niet uitkomt, kun je een klacht bij US DOT neerleggen.
Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie! De maatschappij is niet KLM, het is een Finse maatschappij, maar ik zal de links doorgaan en kijken wat voor overeenkomsten er zijn met de voorwaarden op de site van deze vliegmaatschappij. Zoals anderen ook al aangaven, het is ook weer niet het einde van de wereld. De irritatie komt vooral voort uit de gebrekkige informatie (het niet aangeven dat behalve de tijd ook het vliegtuig en de stoelverdeling is veranderd) en het totale gebrek aan coulance (extra moeten betalen voor wat ons betreft een downgrade tov. wat we geboekt en verwacht hadden). We hebben betaald voor een vlucht op (voor ons) een fijne plek in het vliegtuig in een Airbus A350. Nu dus een Airbus A330 met mindere stoelen.

Mocht er intresse zijn we hebben voor mijn retourticket Helsinki-Miami €1460,24 betaald en voor mijn vrouw (dus zonder stoel met beenruimte) €1222,24. Hier kwam na de wijziging dus nog eens €238 bovenop (€119 voor een beenruimte stoel per vlucht) voor een 'grand total' van €2920,48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

*knip*, zo op de man is niemand bij gebaat. Ik haal deze reactie dan ook, in zijn volledigheid, weg.

[ Voor 99% gewijzigd door Perkouw op 15-11-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Notlupus schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:16:
[...]
Mocht er intresse zijn we hebben voor mijn retourticket Helsinki-Miami €1460,24 betaald en voor mijn vrouw (dus zonder stoel met beenruimte) €1222,24. Hier kwam na de wijziging dus nog eens €238 bovenop (€119 voor een beenruimte stoel per vlucht) voor een 'grand total' van €2920,48.
Dan heb je aardig fors betaald voor een nogal middelmatige economy vlucht….. maar daar was je zelf bij.

Type toestel is voor een vliegmaatschappij gewoon geen belangrijk kenmerk, net zoals 99% van de boekers het ook totaal niet boeit. Als je dat wel belangrijk vindt moet je de zaak gewoon zelf blijven tracken, genoeg tools die dat voor je kunnen inclusief stoel layouts.

Welkom in de vliegwereld met zijn eigen regeltjes en weinig rechten voor passagiers.
Pagina: 1