Playstation plus abo delen op meerdere PS5’s in 1 huis?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hopelijk leg im het goed uit.

Ik (ouder) heb al jaren een PS+ abonnement.
We hadden aantal ps4’s. En in ons buis en in onze vakantiewoning hadden zowel ik als mijn zoon&dochter beschikking over de games van mijn PS+ abo op hun eigen account.

Inmiddels verhuisd en ook 2 PS5’s in huis.
Nu heeft mijn zoontje op zijn PS5 onder zijn account niet meer de beschikking over de games in mijn PS+ account.

Daarnaast had ik een aantal add-ons gekocht op zijn account voor jurassic park2 en die krijg ik ook niet meer actief op zijn PS5.

- Kan je nog een ps plus abo delen met meerdere gebruikers binnen 1 huishouden?

-hoe krijg ik add-ons actief bij het overzetten van een PS4 naar een PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

https://www.playstation.c...s/share-playstation-plus/

Dit artikel legt het uit, maar in het kort:
Het kan op 1 PS5 en 1 PS4, maar dus niet op 2 PS5’s

Als ik mij niet vergis kun je wel games van een ander account installeren op een andere PS, door er als secundair account mee in te loggen en dan offline te gaan gamen. Dat is nog iets wat je zou kunnen proberen, maar ondersteund wordt het niet

[ Voor 40% gewijzigd door Hann1BaL op 14-11-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Beetje jammer dus. En er is nog een tiener die een PS5 wil hier. Vreemd dat ze geen gezinsabo oid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Al eerder in andere vorm gevraagd of we games konden delen met mijn zoontje.
Wij hebben 2 PS5's met ieder een eigen account. Ik heb op mijn account PS+. Voorheen kon ik met mijn PS5 en zijn PS4 games delen. Maar nu gaat dat ineens niet meer. Enkel als hij op mijn account inlogt op zijn PS5 kan hij alle games spelen.

Nu had ik Sony/Playstation helpdesk gebeld en die gaven aan dat ik een PSN family account moest instellen. dan zouden games gedeeld worden. Enkel zou je dan een game enkel maar 1x actief kunnen hebben (dus niet beiden tegelijk hetzelfde spel kunnen spelen). Een familyaccount aangemaakt dus en hem toegevoegd (als volwassene om niet tegen leeftijdsrestricties aan te lopen)

Nu heb ik net Horizon gekocht en gedownload op mijn account. Family ingesteld en dan zou hij het ook moeten kunnen spelen. Maar nee hoor. Er staat dan een slotje in zijn bibliotheek bij.

Op mijn PS5 is console offline delen ingesteld. Op zijn PS5 heb ik het onder zijn account aangezet maar staat nu uit. beiden zonder resultaat.

Ben ik verkeerd voorgelicht en kan je games niet delen? Of stel ik iets verkeerd in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Het lijkt erop dat je verkeerd bent voorgelicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAAeUNxWXHth3O6pN2UV0vrmkM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tkbSrGz2hSOqBgRPutnQWo5C.png?f=fotoalbum_large
https://www.playstation.c...s/share-playstation-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Is ook niet heel duidelijk toch?
Wat betekend 'on one playstation'?
Want ik interpreteer het dat je op 1 playstation kan activeren dat je de 'geselecteerde voordelen'. kan delen. Ook offline.

Ik kom er zelf online ook niet uit.

En dan bedenk ik me...

Er zitten nu ook meerdere users met hun accounts op deze PS5's (zusjes, vriendin etc). Die kunnen de games op mijn PS5 ook gewoon spelen.

Als je GEEN games of content kan delen, wat is dan het nut van een family account?
Ja, dat je je kind kan controleren. maar je kan ook volwassenen toevoegen aan een familie. Dat heeft dan toch geen toegevoegde waarde?

[ Voor 22% gewijzigd door readytoflow op 26-12-2023 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:01
Je mag dus één ps5 aanwijzen waarop andere accounts die voordelen hebben (console sharing). Nu is dat dus die van jezelf gezien anderen daarop kunnen spelen. Als je dat aanzet op die van hem is je probleem opgelost, maar kan je alleen zelf olie eigen PlayStation de games starten etc

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja…maar dat kon ook al zonder familie account welke ik volgens de Sony helpdesk moest aanmaken. Dan is er toch geen meerwaarde voor een family account tov console sharing.

[ Voor 28% gewijzigd door readytoflow op 26-12-2023 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
@readytoflow Het is inderdaad niet de meest briljante tekst. Doordat er staat "on one PS5" interpreteer ik het in ieder geval als dat alle accounts op die betreffende console de voordelen van het family account kunnen benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:01
Familie account is inderdaad geen factor in dit verhaal; jammer dat ze dat zo gebracht hebben

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ok thx! Helaas dus.

En echt raar dat ze dit zo verteld hebben. Ze gingen het nog navragen en im heb het letterlijk gevraagd: ‘dus als ik een familieacount aanmaak, dan kan iedereen die daar lid van is op zijn eigen playstation en eigen account daar gebruik van maken?’, ‘ja, dat klopt’
🤪🤪🤪

Daarom ook de digital edition voor hem gekocht ipv de disc edition.

Echt heel wazig omschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door readytoflow op 26-12-2023 18:49 ]

Pagina: 1