Uitgebreidere EnergySaver taken met Energy+

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieskek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 09:24
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een oplossing om tijdens mijn tijdelijke woonsituatie mijn wasmachine, oven en quooker op 1 groep te gebruiken zonder dat ik continue na moet denk dat ik niet 2 aparaten tegelijjk aanzet.

Nu is het mogelijk om met Energy+ powersocket i.c.m. energysaver tasks een socket uit te zetten zodra een andere socket meer dan x watt verbruikt, maar is hebben jullie misschien een idee hoe/af tasks te combineren zijn.

Denk aan:
1: Als S1 (socket1) meer dan x watt verbruikt mag S2 niet aan en S3 alleen als deze minder dan x watt verbruikt.
of
2: Als S1 of S2 meer dan x watt verbruikt gaat S3 uit, maar S3 mag pas weer aan zodra S1 en S2 minder dan x watt verbruiken

Ik wil hiermee voorkomen dat de oven en vaatwasser niet tegelijk aan gaan en de quooker mag wel aan zodat deze gebruikt kan worden tenzij deze teveel vermogen gebruikt om te gaan verwarmen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HomeWizard energie app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Momenteel heb ik 2 sockets en daarmee kan je wel de ene uitschakelen als deze meer dan x vermogen gebruikt, maar de situatie met 3 sockets kan ik niet naspelen aangezien ik er geen 3 heb.

Wie heeft hier ervaring mee of wie heeft er een betere oplossing? Ik heb niet de mogelijkheid het aantal groepen uit te breiden.

Bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 2% gewijzigd door thieskek op 14-11-2023 10:05 . Reden: Extra toelichting bij 2 toegvoegd ]