Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33
Vraag
Beste antwoord (via corsat op 15-11-2023 18:48)
Hoe is het geregeld met je publieke IP? Is dat vast, of maak je gebruik van een DDNS server? Zou het kunnen dat je (inmiddels?) een DS-Lite verbinding hebt, wat inhoud dat je geen publiek IPv4 adres meer hebt?
Alle reacties
Hoe is het geregeld met je publieke IP? Is dat vast, of maak je gebruik van een DDNS server? Zou het kunnen dat je (inmiddels?) een DS-Lite verbinding hebt, wat inhoud dat je geen publiek IPv4 adres meer hebt?
Ja ik probeer van buitenaf contact te maken. Zover ik weet heb ik een vast ip adres maar ik zie wel een erg raar getal staan in vergelijking met eerder. Wat voor verbinding ik nu heb weet ik niet, hoe kom ik hier achter.Mijzelf schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:36:
Dus je Asus draait een VPN server, waarmee je van buiten af verbinding probeert te krijgen?
Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33
Wie is je provider? Hangt je Asus nog achter een modem?corsat schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:16:
[...]
Wat voor verbinding ik nu heb weet ik niet, hoe kom ik hier achter.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Provider is caiway en de asus hangt achter het caiway modemjurroen schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:38:
[...]
Wie is je provider? Hangt je Asus nog achter een modem?
Heb je op de Caiway modem ook een port forward gemaakt voor de OpenVPN server op je Asus router?corsat schreef op woensdag 15 november 2023 @ 06:39:
[...]
Provider is caiway en de asus hangt achter het caiway modem
Wat bedoel je met raar getal? Je externe IP? Zolang het geen CGNAT reeks is, meestal beginnend met 100.x.x.x zal het wel loslopen. Anders moet je Caiway bellen om CGNAT uit te laten zetten.
I reject your reality and substitute my own
Ik heb geen Port forward gemaakt, heb jaren geleden via het asus modem vpn aangezet, op mijn apparaten openvpn geïnstalleerd en het werkte tot voor kort.nelizmastr schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:19:
[...]
Heb je op de Caiway modem ook een port forward gemaakt voor de OpenVPN server op je Asus router?
Wat bedoel je met raar getal? Je externe IP? Zolang het geen CGNAT reeks is, meestal beginnend met 100.x.x.x zal het wel loslopen. Anders moet je Caiway bellen om CGNAT uit te laten zetten.
Het adres wat ik nu zie begint met 44. En dan nog meerdere keren een 4. Een gnat reeks zegt mij niets, zoek ik uit.
Dan heb je geen CGNAT. Dat kun je uitsluiten.corsat schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:29:
[...]
Ik heb geen Port forward gemaakt, heb jaren geleden via het asus modem vpn aangezet, op mijn apparaten openvpn geïnstalleerd en het werkte tot voor kort.
Het adres wat ik nu zie begint met 44. En dan nog meerdere keren een 4. Een gnat reeks zegt mij niets, zoek ik uit.
De port forward is wel nodig, je Caiway modem weet niet dat de OpenVPN poort naar jouw Asus router moet. Dat moet je middels een port forward doorzetten. Dat het gewerkt zou hebben duidt erop dat er in het verleden mogelijk een bridge modus op je Caiway modem heeft gezeten maar niet meer, dat is echter niet met zekerheid te zeggen.
I reject your reality and substitute my own
Ik heb een DDNS server volgens caiway, daarom moest ik gemiddeld 2x per jaar het bestand naar openvpn updaten.Mijzelf schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:36:
Dus je Asus draait een VPN server, waarmee je van buiten af verbinding probeert te krijgen?
Je kunt de configuratie files op je devices bekijken. Als daarin een IP adres staat, moet het overeenkomen met het WAN adres van de Asus. Als er een (DDNS) domein staat moet
ping <domein>
naar jouw WAN adres gaan.
Ook kun je het adres in watismijnip.nl bekijken, als dat niet overeenkomt met je WAN adres, zit je toch achter CG-NAT. Voor wat het waard is, Caiway lijkt geen range te hebben die begint met 44