Netwerk na overstap Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:01
Ik ga waarschijnlijk de overstap maken naar Ziggo. Helaas maken ze gebruik van een AOP en dus coax. Die AOP zit in de woonkamer. Mijn plan is om zodra het modem hangt één UTP kabel te leiden naar de meterkast om aan te sluiten op de al aanwezige switch. Daar zitten de huidige UTP kabels voor mijn PC, TV, Media box etc. al op aangesloten. De hamvraag is; levert dit problemen op? Qua snelheidsverlies denk ik niet, maar geldt dat bijvoorbeeld ook voor de setup box van Ziggo voor TV i.c.m. de switch. Bij KPN heeft dit altijd zonder problemen gewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door boostie op 13-11-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De Next Mini werkt gewoon via UTP en over standaard switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:25
Sterker nog, de Mini werkt ook gewoon met een eigen router zonder extra instellingen. Mocht je dus in de toekomst over willen stappen naar eigen apparatuur, kan je gewoon de Mini inpluggen waar je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
En je hoeft de Next Mini ook niet via de switch in meterkast aan te sluiten. Als je de modem in de woonkamer hebt, kan de Next Mini er gewoon aan hangen. Dan ga ik er wel vanuit dat de modem niet in bridge-mode gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 13-11-2023 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:01
Masimo schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:06:
En je hoeft de Next Mini ook niet via de switch in meterkast aan te sluiten. Als je de modem in de woonkamer hebt, kan de Next Mini er gewoon aan hangen. Dan ga ik er wel vanuit dat de modem niet in bridge-mode gaat.
Dan moet ik nieuwe kabels wegwerken aangezien de tv diagonaal in de hoek hangt. Dan houd ik het liever zoals het is als het geen problemen oplevert. Minder gedoe. Bedankt voor je opmerking in dat ander topic. Morgen komt er al een monteur voor een nieuwe/modernere AOP.