Heeft iemand ervaring met USB ethernetadapters? Zijn die dingen (ATEN UC 10T USB To Ethernetadapter) net zo snel als een goeie netwerkkaart? Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor kabelinternet. Thnx!
voor kabelinternet zijn die dingetjes meer dan voldoende.
Maar waarschijnlijk is een kaartje wel een stukkie goedkoper.
Maar waarschijnlijk is een kaartje wel een stukkie goedkoper.
Verwijderd
Inderdaad... en de snelheid van usb ethernetadapters laten ook vaak te wensen over.
Hoe zit het eigenlijk met de snelheid van die nieuwe usb standaard? En zijn daar eigenlijk al ethernet adapters voor?
Hoe zit het eigenlijk met de snelheid van die nieuwe usb standaard? En zijn daar eigenlijk al ethernet adapters voor?
Verwijderd
Ik zou toch een gewone ethernetkaart nemen.
Die kan je dan ook eventueel gebruiken om bestanden over te zetten(met een aanvaardbare snelheid), en bovendien: als je met exotischere besturingssytemen wil gaan experimenteren bestaan er meestal geen goeie drivers voor zo'n USB-geval.
Die kan je dan ook eventueel gebruiken om bestanden over te zetten(met een aanvaardbare snelheid), en bovendien: als je met exotischere besturingssytemen wil gaan experimenteren bestaan er meestal geen goeie drivers voor zo'n USB-geval.
Verwijderd
een gewone kaart wordt door meer ossen ondersteund, is sneller, en goedkoper, dus tis wel duidelijk denk ik.
RGZ
MASH
RGZ
MASH
Verwijderd
Ik heb ooit eens twee Xircom USB ethernet adapters op de kop weten te tikken en vind ze reuze handig. Maar ze zijn wel duur, en ze werken op 6 a 7 Mb waar een kaart al snel 100 Mb haalt. In de praktijk merk je hier niet veel van hoor. Wel handig dus, voor als er eens een vriend met portable langs komt, maar zou toch voor een goedkope kaart kiezen
Verwijderd
K zou gewoon een kaart gaan halen en die USB-shit lekker in de winkel laten. Is sneller en goedkoper. En bespaart je een hoop ergernissen.
Pagina: 1