Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdie01
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-12-2024
Beste Tweakers!

Ik heb een vraag over het verbinden van een achttal Hikvision camera's (DS-2cd2346G2-I) met een NAS. Deze camera's zijn momenteel verbonden met een recorder (DS-7616NXI-k2/16P) via ethernet kabels.

Nou wil ik voor een extra backup de beelden gaan opslaan in een Synology NAS. Via Surveillance station heb ik in het verleden wel vaker een camera hierin toegevoegd, maar nu wil in de hele recorder verbinden met de NAS. Via SADP zie ik natuurlijk alleen de recorder en niet de camera's in het netwerk. De recorder toevoegen ondersteund de Synology niet, dus dat werk niet via de Surveillance station.

Nou is mijn vraag is het mogelijk om de beelden naast op de recorder ook nog automatisch op te slaan op de NAS?

Ik snap dat als ik de camera's via een switch op het netwerk aansluit dat ik ze gewoon kan zien met de NAS, maar ik wil de recorder er tussen houden.

Is dit mogelijk wat ik wil of kan dit niet?

Alvast dank en groet,
Ferdie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan die recorder de camera's niet naar de publieke ethernet poort mappen als 16ch ONVIF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Weet niet welke Synology NAS je hebt maar let erop dat ze standaard vaak maar 2 camera licenties hebben. Daarnaast idd zoals @jadjong aangeeft even in de handleiding van de recorder kijken of deze de camera streams kan doorsturen, werkt bij Dahau iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 18:01
Onlangs is de 2 camera's limiet verwijderd in Surveillance Station.
Hoeveel je nu daadwerkelijk kunt toevoegen weet ik niet, let daar even op.

Het is de vraag of je per camera zijn unieke videostream kunt definieren in je NAS,
of dat het een closed hikvision systeem is waar dit niet kan.
Onvif zie ik staan in de recorder specs, dat geeft wel hoop dat het zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ferdie01 schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:00:

Nou is mijn vraag is het mogelijk om de beelden naast op de recorder ook nog automatisch op te slaan op de NAS?

Ik snap dat als ik de camera's via een switch op het netwerk aansluit dat ik ze gewoon kan zien met de NAS, maar ik wil de recorder er tussen houden.
Dat kan niet. Je camera's zijn te bereiken via een IP adres. Voeg ze dus gewoon toe aan je NAS, en stel bijv. in dat je NAS alleen opneemt bij detectie. Je kan dan via de NAS de beelden terugkijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.