Nieuwe wasmachine en warmtepompdroger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-09 22:27
Ik heb nu een oude droger (Whirlpool AWB 720) en wasmachine (Miele W918). Beide werken nog prima al hebben ze beide hun kuren. De deur van de wasmachine gaat vaak niet via de knop open maar via de handmatige hendel achter het klepje en het scherm werkt maar voor de helft. De droger piept (intern) zo nu en dan maar werkt wel prima, maar is geen warmtepompdroger dus relatief duur in gebruik.

Is er veel winst te halen wanneer ik de wasmachine vervang voor een nieuwer (tweedehands) model? Want de Miele komt volgens mij ergens uit regio 1990.
En hetzelfde geldt voor de droger, is het ook verstandig/winstgevend om deze te vervangen voor een tweedehandse warmtepompdroger? Hoewel deze (als ik google) uit regio 2014 komt, is het wel een condensdroger en geen warmtepompdroger.

Ik ben wat gaan rondkijken voor wat spul tweedehands en ben o.a. deze machines tegengekomen (allen in setjes te koop)
- Samsung (modelnummer gevraagd, vul ik later aan. Droger 7KG? Wasmachine Ecobubbel VRTplus 8KG? Samen 400 euro)
- Siemens WT48Y700NL + WM16Y840NL (wasmachine is 12 jaar oud, de droger ook verwacht ik, samen 350 euro)
- Bosch WTW87562NL + Samsung WW90T534 (beide 5 jaar oud, samen 550 euro)

En anders deze drogers los:
- AEG T76785NIH (260 euro)
- Bosch WTW86282NL (295 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zet de nummers is pricewatch en kijk naar reviews en verbruik
uitvoering: AEG T76785NIH

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Kruimelvlaai schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:12:
Ik heb nu een oude droger (Whirlpool AWB 720) en wasmachine (Miele W918). Beide werken nog prima al hebben ze beide hun kuren. De deur van de wasmachine gaat vaak niet via de knop open maar via de handmatige hendel achter het klepje en het scherm werkt maar voor de helft. De droger piept (intern) zo nu en dan maar werkt wel prima, maar is geen warmtepompdroger dus relatief duur in gebruik.

Is er veel winst te halen wanneer ik de wasmachine vervang voor een nieuwer (tweedehands) model? Want de Miele komt volgens mij ergens uit regio 1990.
En hetzelfde geldt voor de droger, is het ook verstandig/winstgevend om deze te vervangen voor een tweedehandse warmtepompdroger? Hoewel deze (als ik google) uit regio 2014 komt, is het wel een condensdroger en geen warmtepompdroger.

Ik ben wat gaan rondkijken voor wat spul tweedehands en ben o.a. deze machines tegengekomen (allen in setjes te koop)
- Samsung (modelnummer gevraagd, vul ik later aan. Droger 7KG? Wasmachine Ecobubbel VRTplus 8KG? Samen 400 euro)
- Siemens WT48Y700NL + WM16Y840NL (wasmachine is 12 jaar oud, de droger ook verwacht ik, samen 350 euro)
- Bosch WTW87562NL + Samsung WW90T534 (beide 5 jaar oud, samen 550 euro)

En anders deze drogers los:
- AEG T76785NIH (260 euro)
- Bosch WTW86282NL (295 euro)
waar haal je die tweedehands machines vandan? 2ehands warmtepompdrogers op marktplaats zijn heel vaak verstopt geraakte exemplaren die niet meer goed drogen en een schoonmaakbeurt nodig hebben.
samsung is geen goed merk, zie het ecobuble topic op tweakers.
wat is je maximael budget totaal, dus voor beide machines?
je kan beter voor nieuw gaan maar dat hoeft niet extreem duur.
je kan bijvoorbeeld op bol.com de frilec warmtepompdroger voor 469 euro kopen. met een frilec wasmachine voor 389(dan zijn ze beiden met een vulgewicht van 8kg). je krijgt 2 jaar volledige garnaite en 3 jaar op de onderdelen(dan betaal je dus enkel voorrijkosten maar geen onderdelen bij reparatie in die 3 jaar na de 2 jaar fabrieksgarantie).
je kan voor hetzelfde geld voor een chiq wasmachine gaan, 8kg ook voor 389 euro(die wordt dan ook gratis aangesloten door bol.com als je degne neemt die bol.com zelf verkoopt) heeft 2 jaar fabrieskgrantie. de wasprogramma's op de chiq zijn iets sneller dan op de frilec maar de frilec is weer iets stiller.
heb je iets meer geld en wil je iets meer zekerheid dan kan je ook een wasmachine en warmtepompdroger van everglades nemen, hierbij krijg je 5 jaar volledige fabrieksgarantie. dan zou je de 9kg wasmachine nemen voor 469 euro(7kg wasmachine kan uiteraard ook maar de dorger is 9kg( en de 9kg warmtepopmdroger van 559 euro, ook te krijgen op bol.com
dit zijn allemala kwalitatieve machines die zeker 8-1 jaar mee zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:23
Gezien de ouderdom van je huidige apparaten verwacht ik dat je (zeer) weinig wast.

Voordat je dan iets terug verdiend hebt duurt even. Ook koop je bij aanschaf van een tweedehands ook alle risicos. Je kunt net geluk hebben dat iemand bv naar het buitenland gaat en de zooi verkoopt, maar meestal is wat je koopt net niet...

Kijk anders vooral nieuw voor de goede aanbiedingen. Omdat alles nog werkt kun je wachten op die ene super deal. Als je moet kopen omdat je machine kapot is dan heb je minder flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hier mijn ervaring met de AEG T76785NIH:
Die is snel stuk gegaan doordat de trommel uit zn lagers is gaan lopen en daarna intern de boel, incl display heeft beschadigd. Was verder wel een prima droger, maar de warmtewisselaar schoonmaken was wel een beetje gepriegel.

Eerlijkheidshalve gaat het dan wel over een gezin met 2 jonge kinderen, dus het aantal keren per week dat de droger aangestaan heeft benaderd dagelijks. Dus als je maar 3x per week de droger gebruikt, had de levensduur dubbel zo lang geweest. (Jaar of 7 in dit geval)

Belangrijk:
Hoe vaak was je? Hoe vaak droog je?
Waar staan de apparaten (droge, goed geventileerde ruimte of de bijv de badkamer?

De laatste vraag is relevant voor de kwaliteit van de machines. Een Indesit roest sneller onder je kont weg dan een Bosch, maar misschien is dat niet zo relevant voor jou.

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 14-11-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
Hackus schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:31:
zet de nummers is pricewatch en kijk naar reviews en verbruik
uitvoering: AEG T76785NIH
Via google al reviews proberen te zoeken, maar van veel apparaten is er geen review beschikbaar of ze zijn erg beknopt. (of in de trant van, vorige week aangeschaft, werkt nog goed)
Wat zijn acceptabele verbruiken?
dicksterk schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:31:
[...]

waar haal je die tweedehands machines vandan? 2ehands warmtepompdrogers op marktplaats zijn heel vaak verstopt geraakte exemplaren die niet meer goed drogen en een schoonmaakbeurt nodig hebben.
samsung is geen goed merk, zie het ecobuble topic op tweakers.
wat is je maximael budget totaal, dus voor beide machines?
je kan beter voor nieuw gaan maar dat hoeft niet extreem duur.
je kan bijvoorbeeld op bol.com de frilec warmtepompdroger voor 469 euro kopen. met een frilec wasmachine voor 389(dan zijn ze beiden met een vulgewicht van 8kg). je krijgt 2 jaar volledige garnaite en 3 jaar op de onderdelen(dan betaal je dus enkel voorrijkosten maar geen onderdelen bij reparatie in die 3 jaar na de 2 jaar fabrieksgarantie).
je kan voor hetzelfde geld voor een chiq wasmachine gaan, 8kg ook voor 389 euro(die wordt dan ook gratis aangesloten door bol.com als je degne neemt die bol.com zelf verkoopt) heeft 2 jaar fabrieskgrantie. de wasprogramma's op de chiq zijn iets sneller dan op de frilec maar de frilec is weer iets stiller.
heb je iets meer geld en wil je iets meer zekerheid dan kan je ook een wasmachine en warmtepompdroger van everglades nemen, hierbij krijg je 5 jaar volledige fabrieksgarantie. dan zou je de 9kg wasmachine nemen voor 469 euro(7kg wasmachine kan uiteraard ook maar de dorger is 9kg( en de 9kg warmtepopmdroger van 559 euro, ook te krijgen op bol.com
dit zijn allemala kwalitatieve machines die zeker 8-1 jaar mee zullen gaan.
Nieuw is buiten het budget. Die set van Bosch+Samsung 550 euro is al redelijk op de rand (of er overheen)
Ik heb gezocht naar apparaten van mensen die gaan samenwonen, overlijden, verzorgingstehuis, einde studentenkamer, etc. In de hoop dat die apparaten niet verkocht worden omdat ze niet meer werken, maar omdat ze niet meer nodig zijn.
Gezien mijn huidige wasmachine en droger ook tweedehands zijn heb ik er zelf geen slechte ervaring mee. Al heb ik wel begrepen dat een warmtepompdroger wat gevoeliger is omdat de condensor moeilijk schoon te maken is, klopt dat? Geldt dit voor alle warmtepompdrogers? Ik vind het niet erg om ietsjes meer moeite te doen om het ding schoon te maken. Als ik daarvoor maar niet de hele behuizing uit elkaar moet schroeven. Een plaatje open schroeven is oké.
peter13579 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:40:
Gezien de ouderdom van je huidige apparaten verwacht ik dat je (zeer) weinig wast.

Voordat je dan iets terug verdiend hebt duurt even. Ook koop je bij aanschaf van een tweedehands ook alle risicos. Je kunt net geluk hebben dat iemand bv naar het buitenland gaat en de zooi verkoopt, maar meestal is wat je koopt net niet...

Kijk anders vooral nieuw voor de goede aanbiedingen. Omdat alles nog werkt kun je wachten op die ene super deal. Als je moet kopen omdat je machine kapot is dan heb je minder flexibiliteit.
Maar ook met aanbiedingen denk ik niet dat ik onder de 500 euro uitkom, terwijl dat tweedehands wel lijkt te lukken?
Ik probeer inderdaad wel iets te kopen van samenwonen/overlijden/zorgtehuis/emigreren/etc.
Hann1BaL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:45:
Hier mijn ervaring met de AEG T76785NIH:
Die is snel stuk gegaan doordat de trommel uit zn lagers is gaan lopen en daarna intern de boel, incl display heeft beschadigd. Was verder wel een prima droger, maar de warmtewisselaar schoonmaken was wel een beetje gepriegel.

Eerlijkheidshalve gaat het dan wel over een gezin met 2 jonge kinderen, dus het aantal keren per week dat de droger aangestaan heeft benaderd dagelijks. Dus als je maar 3x per week de droger gebruikt, had de levensduur dubbel zo lang geweest. (Jaar of 7 in dit geval)

Belangrijk:
Hoe vaak was je? Hoe vaak droog je?
Waar staan de apparaten (droge, goed geventileerde ruimte of de bijv de badkamer?

De laatste vraag is relevant voor de kwaliteit van de machines. Een Indesit roest sneller onder je kont weg dan een Bosch, maar misschien is dat niet zo relevant voor jou.
Ze staan in een matig geventileerde badkamer (geforceerde ventilator die alleen aan staat wanneer de lamp aan staat. Geen raam naar buiten o.i.d.)
Ik gok dat de droger gemiddeld 2x per week aan staat. De wasmachine zal gemiddeld iets van 4x per week zijn. Droger wordt in principe alleen gebruikt voor "kookwas" (handdoeken, ondergoed, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik zou dan wel wegblijven van de goedkope merken. Dan is een 2e hands optie niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
Hann1BaL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:38:
Ik zou dan wel wegblijven van de goedkope merken. Dan is een 2e hands optie niet zo gek.
Samsung is dus geen goed merk? Wat zijn dan wel goede merken?
Bosch? (nog een bepaalde serie?)
Miele?
AEG?

En moet ik dan ook nog ergens op letten wat mogelijk voor problemen kan zorgen? Bijvoorbeeld altijd kiezen voor een zelfreinigende condensor? Of waterafvoer bij warmtepompdroger? (voorkomt dat problemen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik kan je niet alle antwoorden geven.
Bosch, Siemens, Miele zijn toch doorgaans wat beter.
Samsung, AEG en nog wat zijn echt een stuk minder
Indesitm Whirlpool: die roesten weg in de badkamer,

Dit is allemaal wel erg kort door de bocht en dat besef ik, maar komt het wel een beetje op neer.
Maar 2e hands is natuurlijk prima te doen en dan hoeft het ook niet weer 20 jaar mee.

Waterafvoer is vooral handig zodat je niet het reservoir vergeet te legen :) Maar het voorkomt niet echt problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Kruimelvlaai schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:55:
[...]

Samsung is dus geen goed merk? Wat zijn dan wel goede merken?
Bosch? (nog een bepaalde serie?)
Miele?
AEG?

En moet ik dan ook nog ergens op letten wat mogelijk voor problemen kan zorgen? Bijvoorbeeld altijd kiezen voor een zelfreinigende condensor? Of waterafvoer bij warmtepompdroger? (voorkomt dat problemen?)
Het probleem is dat juist die termen warop jij zoekt gebruikt worden door mensen die van hun kapotte machine af willen. Want ze willen aannemelijk maken dat er een hele normale rede is waarom ze hun machine verkopen zodat iemand hem ook echt koopt.
Een 2ehands warmtepompdroger durf ik je echt niet te adviseren van geen enkel merk. want het schoonmaken bij een echte verstopping is dus juist wel het heel ding guit elkar halen, niet enkel een simpel klepje.
Jij gebruikt je droger 2 keer per week. zeker als je budget zo klein is zou ik het gewoon bij die condensdroger houden die je hebt zolagn die het doet, en als hij het niet meer doet ergens een andere 2ehands condensdroger vandaan halen.
qua wasmachine. Je schrijft dat je zelf goede ervaring met 2ehands hebt en dat snap ik watn je hebt een miele gekocht, en dat is nou net het enige wat ik 2ehands zou durven adviseren.
Hoe groot is je gezin?
en je geeft aan dat je miele wat mankementen heeft, maar hoe werkt hij verder? heb je het idee dat lagers en schokbrekers e.d. nog goed zijn?
anders zou ik zeggen, was gewoon door tot hij kapot is. want het scheeld wel iets in water en stroom maar ook echt weer niet zoveel, hooguit 50 euro op jaarbasis.
maar als je echt eenandere wasmachine zou willen zou ik in jouw geval zeggen koop een nieuwe everglades wasmachine. bij een gezin tot 3 personen de 7kg variant voor 419 euro op bol.com bij een groter gezin de 9kg variant van 469 euro. die zit ruim onder de 500 euro die je aangaf, je hebt 5 jaar volledige fabrieksgarantie dus je weet 100% zeker dat je de komende 5 jaar wast en aangezien dit een degelijke machien is was je zeker nog wel 5 jaar daarna ook. wil je toch echt liever minder uitgeven dan kan je voor een 7kg frilec gaan voor 359 euro(maar dat zou ik dus enkle aanraden bij een gezin tot 3 personen) dan heb je 2 jaar volledige fabrieksgarantie en daarna 3 jaar op onderdelen. die machine gaat je ook 8 tot 10 jaar van dienst zijn maar aangezien je budget beperkt is zou ik dan eerder voor volledige zekerheid gaan en dus voor meer volledige garantie.
2ehands:
Miele kan je wel doen. bedrijven als witgoedbedrijf.nl hebben vaak wel 2ehands refurbished mieles staan voor leuke prijzen.
bosch/siemens aeg: je weet nooit wat je krijgt. aeg heeft weleens lagerproblemen en hier op tweakers was er 2 dagen geleden nog een aeg wasmachine van 4 jaar met kapotte invertermodule. koop je net zoiets dan ben je gewoon geld kwijt dat je dus niet wer kan uitgeven. dan kan je dus beter bij een bedrijf zoals witgoedbedrijf.nl inkopen dan heb je tenminste nog 3 maanden garanite op je 2ehands aankoop. maar zelf zou ik het juist omdat je je geld maar 1 keer kan uitgeven niet doen. ik zou zeggen houd die droger, want die dingen hebben minder te leiden dan wasmachines(condensdrogers dan want warmtepompdrogers is een heel ander verhaal) en koop een nieuwe wasmachine van everglades, frilec, of als je chiq mooier vindt kan dat ook maar dan heb je wel maar 2 jaar garantie.
samsung is echt niet ok, veel printplaatproblemenen lagerproblemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:01
dicksterk schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:29:
[...]

Het probleem is dat juist die termen warop jij zoekt gebruikt worden door mensen die van hun kapotte machine af willen. Want ze willen aannemelijk maken dat er een hele normale rede is waarom ze hun machine verkopen zodat iemand hem ook echt koopt.
Een 2ehands warmtepompdroger durf ik je echt niet te adviseren van geen enkel merk. want het schoonmaken bij een echte verstopping is dus juist wel het heel ding guit elkar halen, niet enkel een simpel klepje.
Jij gebruikt je droger 2 keer per week. zeker als je budget zo klein is zou ik het gewoon bij die condensdroger houden die je hebt zolagn die het doet, en als hij het niet meer doet ergens een andere 2ehands condensdroger vandaan halen.
qua wasmachine. Je schrijft dat je zelf goede ervaring met 2ehands hebt en dat snap ik watn je hebt een miele gekocht, en dat is nou net het enige wat ik 2ehands zou durven adviseren.
Hoe groot is je gezin?
en je geeft aan dat je miele wat mankementen heeft, maar hoe werkt hij verder? heb je het idee dat lagers en schokbrekers e.d. nog goed zijn?
anders zou ik zeggen, was gewoon door tot hij kapot is. want het scheeld wel iets in water en stroom maar ook echt weer niet zoveel, hooguit 50 euro op jaarbasis.
maar als je echt eenandere wasmachine zou willen zou ik in jouw geval zeggen koop een nieuwe everglades wasmachine. bij een gezin tot 3 personen de 7kg variant voor 419 euro op bol.com bij een groter gezin de 9kg variant van 469 euro. die zit ruim onder de 500 euro die je aangaf, je hebt 5 jaar volledige fabrieksgarantie dus je weet 100% zeker dat je de komende 5 jaar wast en aangezien dit een degelijke machien is was je zeker nog wel 5 jaar daarna ook. wil je toch echt liever minder uitgeven dan kan je voor een 7kg frilec gaan voor 359 euro(maar dat zou ik dus enkle aanraden bij een gezin tot 3 personen) dan heb je 2 jaar volledige fabrieksgarantie en daarna 3 jaar op onderdelen. die machine gaat je ook 8 tot 10 jaar van dienst zijn maar aangezien je budget beperkt is zou ik dan eerder voor volledige zekerheid gaan en dus voor meer volledige garantie.
2ehands:
Miele kan je wel doen. bedrijven als witgoedbedrijf.nl hebben vaak wel 2ehands refurbished mieles staan voor leuke prijzen.
bosch/siemens aeg: je weet nooit wat je krijgt. aeg heeft weleens lagerproblemen en hier op tweakers was er 2 dagen geleden nog een aeg wasmachine van 4 jaar met kapotte invertermodule. koop je net zoiets dan ben je gewoon geld kwijt dat je dus niet wer kan uitgeven. dan kan je dus beter bij een bedrijf zoals witgoedbedrijf.nl inkopen dan heb je tenminste nog 3 maanden garanite op je 2ehands aankoop. maar zelf zou ik het juist omdat je je geld maar 1 keer kan uitgeven niet doen. ik zou zeggen houd die droger, want die dingen hebben minder te leiden dan wasmachines(condensdrogers dan want warmtepompdrogers is een heel ander verhaal) en koop een nieuwe wasmachine van everglades, frilec, of als je chiq mooier vindt kan dat ook maar dan heb je wel maar 2 jaar garantie.
samsung is echt niet ok, veel printplaatproblemenen lagerproblemen.
Heb jij nog andere hobby’s naast de hele dag everglades aanbevelen in elk topic over wasmachines dat je maar kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Citroentjuh schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:18:
[...]

Heb jij nog andere hobby’s naast de hele dag everglades aanbevelen in elk topic over wasmachines dat je maar kan vinden?
Aangetrouwde in de familie Van Papendrecht denk ik.. :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Citroentjuh schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:18:
[...]

In de meeste topics, ook in deze, noem ik 3 merken. en sosm zlefs 4 want in sommige gevallen kan sharp ook. Maar het is heel simpel: deze persoon heeft een beperkt budget wat maar 1 keer uitgegeven kan worden. wat vind jij dan slimmer, dat geld uitgeven aan iets waar je 100% zeker 5 jaar gebruik van kan maken? want zlefs als jij zegt ik geloof niet dat dat merk goed is, zal topicstarter gedurende 5 jaar nieuwe machiens geleverd blijven krijgen zoalgn zijn garantie loopt dus hij wast in alle gevallen 5 jaar voor het geld dat hij uitgeeft dat staat 100% vast. er is geen andere optie warbij ik topicstarter die garantie kan geven.
voorbeeld: stel hij koopt nu op marktplaats bij particuieren voor 550 euro een set wasmachine/droger. en dan blijkt dat die stet het helemala niet doet, of maar 3 maanden ofzo. dan is dat geld weg, bij particuliere koop heb je garantie tot aan de voordeur van de verkoper dus dat geld is weg en topicstarter zit zonder wasmachine en droger. overigens heb ik ook een set van frilec geadviseeerd in dit topic omdat die budgetvriendelijker was dan de everglades en waarschijnlijk even lang zal meegaan. maar als het puur gaat om hoe weet topicstarter het meest zeker dat zijn geld dat hij maar 1 keer kan uitgeven het langst voor hem werkt, dan is een merk met 5 jaar garantie de enige manier om dat zeker te weten. ik wil met alle plezier andere mekrne adviseren, als jij ze zover krijgt dat ze ook 5 jaar fabrieksgarantie gan bieden zal ik ze met alle plezier adviseren het is niet mijn schuld dat er maar 1 merk is dat dat doet en daardor, juist is situaties van beperkt budget, een erg goede optie is.
want er zijn hier mensen die zeggen: neem een 2ehands bosch. en ja dat kan best goed gaan, misschien heeft de topicstarter het geluk dat hij een machine vindt die hem nog 10 jaar nar volle tevredenheid van dienst zal zijn. maar zo'n advies hangt dus af van geluk hebben. en juist omdat ik zlef weet hoe het is om weinig geld te hebben soms vidn ik adviserenop basis van geluk hebben dan niet zo slim.
Ik vidn het opmerkelijk dat sommige tweakers mij verwijten dat ik merken adviseer die lang meegaan, in plaats van gewoon vasthoud aan oude ideeén over merken als bosch/aeg. als ik in 1 maand meerdere bosch/aeg machiens tegenkom die het geen 4 jaar uithouden, maar wel 600-800 euro kosten met 2 jaar garnaite, waarom zou ik die dan adviseren als je machiens kan krijgen tussen de 359-489 die of 5 jaar voleldige garnaie bieden, of 2 jaar garnaite en 3 jaar op onderdelen? waarom zou ik adviseren op basis van oude ideen'over wat vroeger betrouwbare merken waren, terwijl die merken wel duur zijn, maar hun betrouwbaarheid niet langer dan 2 jaar garanderen? ik zie daar het nut niet van in,, zeker niet omdat ik dus genoeg machiens tegenkom hier en op andere fora van zogenaamde a-merken die het geen 5 jaar volhouden. en als het dan om 2ehands gaat, je weet niets van zo'n machine. als topicstarter een bosch koopt van 4 jaar die 8kg aankan maar altijd flink is volgestampt en vaak wel 9kg vulgewicht waste, dan is de kans groot dat de invertermodule het binnen heel korte tijd begeeft. dan is topicstarter als hij de machien zelf zou kunnen amken 250 euro aan een invertermodule kwijt. en dan kan je zeggen, hij kan ook een bosch treffen van een oud omatje dat altijd maar 2kg waste en die nog 10 jaar meegaat. dat klopt,, maar dat weet je dus niet, 2ehands blijft gokken. enkle bij miele zit je 2ehands redelijk safe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Ronald.42 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:28:
[...]

Aangetrouwde in de familie Van Papendrecht denk ik.. :+
;-)als ik in die familie was aangetrouwd had ik wel een eigen webwinkeltje geopend waar ik die machines verkocht en daarnaar gelinkt op tweakers. Ik kan er weinig aan doen dat er maar 1 merk is met 5 jaar volledige fabrieksgarantie, daar vallen mesnen gewoon voor zlefs als ik andere merken adviseer. enkle bij behoefte aan een ander vulgewicht, bijvoorbeled 10kg gebeurd het nog weleens dat iemand een chiq koopt op mijn advies. maar de meeste mensen vallen, zeker bij een onbekend merk, gewoon voor lange garantie. en zeker als iemand weinig geld heeft is lange garnatie gewoon een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:01
dicksterk schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:10:
[...]

In de meeste topics, ook in deze, noem ik 3 merken. en sosm zlefs 4 want in sommige gevallen kan sharp ook. Maar het is heel simpel: deze persoon heeft een beperkt budget wat maar 1 keer uitgegeven kan worden. wat vind jij dan slimmer, dat geld uitgeven aan iets waar je 100% zeker 5 jaar gebruik van kan maken? want zlefs als jij zegt ik geloof niet dat dat merk goed is, zal topicstarter gedurende 5 jaar nieuwe machiens geleverd blijven krijgen zoalgn zijn garantie loopt dus hij wast in alle gevallen 5 jaar voor het geld dat hij uitgeeft dat staat 100% vast. er is geen andere optie warbij ik topicstarter die garantie kan geven.
voorbeeld: stel hij koopt nu op marktplaats bij particuieren voor 550 euro een set wasmachine/droger. en dan blijkt dat die stet het helemala niet doet, of maar 3 maanden ofzo. dan is dat geld weg, bij particuliere koop heb je garantie tot aan de voordeur van de verkoper dus dat geld is weg en topicstarter zit zonder wasmachine en droger. overigens heb ik ook een set van frilec geadviseeerd in dit topic omdat die budgetvriendelijker was dan de everglades en waarschijnlijk even lang zal meegaan. maar als het puur gaat om hoe weet topicstarter het meest zeker dat zijn geld dat hij maar 1 keer kan uitgeven het langst voor hem werkt, dan is een merk met 5 jaar garantie de enige manier om dat zeker te weten. ik wil met alle plezier andere mekrne adviseren, als jij ze zover krijgt dat ze ook 5 jaar fabrieksgarantie gan bieden zal ik ze met alle plezier adviseren het is niet mijn schuld dat er maar 1 merk is dat dat doet en daardor, juist is situaties van beperkt budget, een erg goede optie is.
want er zijn hier mensen die zeggen: neem een 2ehands bosch. en ja dat kan best goed gaan, misschien heeft de topicstarter het geluk dat hij een machine vindt die hem nog 10 jaar nar volle tevredenheid van dienst zal zijn. maar zo'n advies hangt dus af van geluk hebben. en juist omdat ik zlef weet hoe het is om weinig geld te hebben soms vidn ik adviserenop basis van geluk hebben dan niet zo slim.
Ik vidn het opmerkelijk dat sommige tweakers mij verwijten dat ik merken adviseer die lang meegaan, in plaats van gewoon vasthoud aan oude ideeén over merken als bosch/aeg. als ik in 1 maand meerdere bosch/aeg machiens tegenkom die het geen 4 jaar uithouden, maar wel 600-800 euro kosten met 2 jaar garnaite, waarom zou ik die dan adviseren als je machiens kan krijgen tussen de 359-489 die of 5 jaar voleldige garnaie bieden, of 2 jaar garnaite en 3 jaar op onderdelen? waarom zou ik adviseren op basis van oude ideen'over wat vroeger betrouwbare merken waren, terwijl die merken wel duur zijn, maar hun betrouwbaarheid niet langer dan 2 jaar garanderen? ik zie daar het nut niet van in,, zeker niet omdat ik dus genoeg machiens tegenkom hier en op andere fora van zogenaamde a-merken die het geen 5 jaar volhouden. en als het dan om 2ehands gaat, je weet niets van zo'n machine. als topicstarter een bosch koopt van 4 jaar die 8kg aankan maar altijd flink is volgestampt en vaak wel 9kg vulgewicht waste, dan is de kans groot dat de invertermodule het binnen heel korte tijd begeeft. dan is topicstarter als hij de machien zelf zou kunnen amken 250 euro aan een invertermodule kwijt. en dan kan je zeggen, hij kan ook een bosch treffen van een oud omatje dat altijd maar 2kg waste en die nog 10 jaar meegaat. dat klopt,, maar dat weet je dus niet, 2ehands blijft gokken. enkle bij miele zit je 2ehands redelijk safe.
Niemand verwijt je dat je een advies geeft, maar jij geeft je erg eenzijdige advies wel erg vaak en soms zelfs herhaaldelijk in 1 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou een nieuwe wasmachine kopen voor rond de 400 euro. Voor restant koop je een droogrek.

[ Voor 9% gewijzigd door Sethro op 14-11-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Citroentjuh schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:09:
[...]

Niemand verwijt je dat je een advies geeft, maar jij geeft je erg eenzijdige advies wel erg vaak en soms zelfs herhaaldelijk in 1 topic.
Ik geef in die zin eenzijdig advies dat ik enkel adviseer op de beste prijs/kwaliteitverhouding. en ja soms is dat meerdere keren in 1 topic, omdat het ook weleens gebeurd dat er andere adviezen voorbij komen waar ik een bepaald risico in zie en dat leg ik dan uit. Het punt is dat er een aantal merken zijn die een bepaald gevoel bij mensen oproepen. het meest problematische voorbeeld daarvan is samsung. Samsung verkoopt zeer goed, waardoor winkels niet stoppen met dde verkoop van samsung wasmachines terwijl dat eigenlijk wel zou moeten als het om kwaliteit gaat. want mesnen ehbben een gevoel bij samsung,, door de uitstraling van de machines, en door de bekendheid van het merk van tvs en smartphones. toch hoef je het samsung ecobuble topic hier op tweakers maar te lezen om te weten dat veel mensen echt grote problemen hebben met het merk, ook al vrij kort na de garantie.
Bosch en siemens warmtepopmpdrogers hebben ook meerdere topics hier op tweakers vanwege de vele problemen die ermee zijn.
qua wasmachines zijn bosch/siemens en aeg niet meer de merken van 20 jaar terug, maar het gevoel dat die merken nogaltijd de betrouwbaarheid van vroeger hebben zit zo rostvast in de collectieve overtuiging van mensen dat ze makkelijk geneigd zijn honderden euro's uit te geven aan een gevoel, wat in de praktjik vaak nieteens berust op waarheid en dat vind ik zonde. in het geval dat dat iemand is die desnoods 700 euro kkan weggooine zonder er een nacht minder om te slepn dan zal ik er een keer wat van zeggen, want dan nogsteeds vind ik het zonde, maar dar blijft het dan el bij. maar in dit topic bijvoorbeled is het overduidelijk dat topicstarter zijn geld maar 1 keer kan uitgeven. dan is een advies als: neem aeen 2ehandse want dat is vast beter dan een goedkope nieuwe, vrij riscant want nieamdn weet wat ts tweedehands aangeboden krijgt.
en zoals gezegd ik adviseer absoluut niet alleen everglades. Maar jusit bij emsne die van een a-merk komen is die 5 jaar garantie vaak het punt wat ze ovee hun angst heen helpt om voro een onbekender merk te kiezen. en soms heeft een merk gewoon iets kleins tegen waardoor het adviseren ervan net niet lekker werkt. voorbeeld: sharp is echt wel robuust en goed. maar zowat de enige winkel waar je het geleverd kan krijgen met aansluitservice is mediamarkt maar dar zijn ze vaker niet dan wel voorradig. en als je de deur van een sharp vergelijkt met de deur van een everglades, dan zou je denken dat die sharp bij de eerste wasbeurt al uit elkaar valt. ik kan iemadn die een miele had, met zo'n mooie metalen duer,, geen sharp adviseren waarbij de rand waaraan je de duer opentrekt een beetje meebuigt als je trekt. die deur van sharp breekt niet, en eht inwendige van die machiens doet zeker niet onder voor het inwendige van everglades, en is qua gewicht zelfs zo'n 10kg zwaarder. maar bij de eerste keer open doen van zo'ns harp heeft een ex-miele bezitter het gevoel rommel gekocht te hebben. terwijjl hij die duer in alle jaren van gebruik nooit stuk gaat krijgen. maar pak je de duer van een everglades of een cchiq vast, dan heb je een stevige solide deur beet en heb je veel meer ene kwaliteitsgevoel. vandaaar dat sharp enkel in mijn adviezen zit als garantie er niet erg toe doet, of als die machine op een wat onstabiele houten vloer moet staan,, want dan is het extra gewicht van sharp weer een groot voordeel.
maar als ik iemadn met ene miele, of een bosch die an 4 jaar stuk is adviseer, zouden ze eigenlijk geniegd zijn maar weer een dure te kopen want dat deden ze darvoor ook steeds. dan is eht engie wat ze overtuigd om eens wat anders te proberen dat ze 5 jaar zekerheid hebben. daarom zit everglades altijd tussen de genoemde opties. want als ik enkel chiq zou adviseren met 2 jaar garantie, ookal gaat die machine zeker zo lang mee als de everglades, dan zullen ze toch denken: onbekend merk, gewoon 2 jaar garantie mar ik ken het merk niet dus waarom zou ik die gok wagen straks is hij na 2 jaar en een maand stuk, dan toch maar weer een vertrouwde x of y. daardoor komt het dat je everglades zo vaak ziet. maar als het waar is wat de winkelketen Expert op z'n website had staan bij edy(zustermerk van everglades) dat de actie van 5 jaar garantie stopt op 1 januari 2024, dan zal je de naam everglades veel minder in mijn posts gaan zien.
Pagina: 1