Ik heb nu een oude droger (Whirlpool AWB 720) en wasmachine (Miele W918). Beide werken nog prima al hebben ze beide hun kuren. De deur van de wasmachine gaat vaak niet via de knop open maar via de handmatige hendel achter het klepje en het scherm werkt maar voor de helft. De droger piept (intern) zo nu en dan maar werkt wel prima, maar is geen warmtepompdroger dus relatief duur in gebruik.
Is er veel winst te halen wanneer ik de wasmachine vervang voor een nieuwer (tweedehands) model? Want de Miele komt volgens mij ergens uit regio 1990.
En hetzelfde geldt voor de droger, is het ook verstandig/winstgevend om deze te vervangen voor een tweedehandse warmtepompdroger? Hoewel deze (als ik google) uit regio 2014 komt, is het wel een condensdroger en geen warmtepompdroger.
Ik ben wat gaan rondkijken voor wat spul tweedehands en ben o.a. deze machines tegengekomen (allen in setjes te koop)
- Samsung (modelnummer gevraagd, vul ik later aan. Droger 7KG? Wasmachine Ecobubbel VRTplus 8KG? Samen 400 euro)
- Siemens WT48Y700NL + WM16Y840NL (wasmachine is 12 jaar oud, de droger ook verwacht ik, samen 350 euro)
- Bosch WTW87562NL + Samsung WW90T534 (beide 5 jaar oud, samen 550 euro)
En anders deze drogers los:
- AEG T76785NIH (260 euro)
- Bosch WTW86282NL (295 euro)
Is er veel winst te halen wanneer ik de wasmachine vervang voor een nieuwer (tweedehands) model? Want de Miele komt volgens mij ergens uit regio 1990.
En hetzelfde geldt voor de droger, is het ook verstandig/winstgevend om deze te vervangen voor een tweedehandse warmtepompdroger? Hoewel deze (als ik google) uit regio 2014 komt, is het wel een condensdroger en geen warmtepompdroger.
Ik ben wat gaan rondkijken voor wat spul tweedehands en ben o.a. deze machines tegengekomen (allen in setjes te koop)
- Samsung (modelnummer gevraagd, vul ik later aan. Droger 7KG? Wasmachine Ecobubbel VRTplus 8KG? Samen 400 euro)
- Siemens WT48Y700NL + WM16Y840NL (wasmachine is 12 jaar oud, de droger ook verwacht ik, samen 350 euro)
- Bosch WTW87562NL + Samsung WW90T534 (beide 5 jaar oud, samen 550 euro)
En anders deze drogers los:
- AEG T76785NIH (260 euro)
- Bosch WTW86282NL (295 euro)