How to: Britbox installeren op een NL Android/Google TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E63s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-09 20:47
Heb op diverse plekken op internet gezien dat er mensen zijn die graag Britbox willen kijken via hun Nederlandse smart TV. Ik gebruik dit nu al een jaar of 3 zonder al te veel problemen. Mocht je dit ook willen, hieronder een HowTo...

Benodigheden:
  • Een Google/Android TV
  • Een creditcard
  • Een extra Google account (voor US versie)
  • Een UK Amazon (Prime)account (voor UK versie)
  • Een Android mobiele telefoon (voor US versie, tijdelijk iemands toestel even lenen en weer uitloggen werkt ook)
  • Een VPN app (bij voorkeur een betaalde)
Laat ik beginnen met te zeggen dat er twee verschillende Britboxes zijn, een UK versie en een US versie. De US versie is een stuk minder gekuist dan de UK versie. Diverse "controversiele" series zijn wel via de US te bekijken maar niet via de UK (zoals it aint half hot mum). Kortgezegd is het aanbod in de UK heel anders dan de US. Lees je dus eerst goed in welke je wilt hebben. Laat ik daarnaast ook zeggen dat Britbox rechtstreeks via UK een creditcard uitgegeven door een UK bank vereist. Lastig, dus daarom bekijk je de UK versie via Amazon Prime. Even een afleveradres in de UK aanmaken (fictief) in je Amazon.co.uk account en die tijdelijk als primair instellen. Vanuit daar kun je met Prime een abbo afsluiten en kijken via een (betaalde)VPN met je Nederlandse CC.

De US versie is iets eenvoudiger, die accepteert gewoon Nederlandse CC's. Hier zou ik een apart Google account voor aanmaken aangezien je het land via de Playstore instellingen(via mobiele Playstore, via TV werkt niet) op US moet zetten. Als je nu inlogt op je TV met dat account (en in de Playstore van de TV het juiste US account selecteert in de instellingen van de TV Playstore) en een VPN actief zet op een IP uit de US, kan je Britbox gewoon via de Playstore installeren (dus sideloaden is niet nodig en werkt ook niet). Even een account via de app aanmaken, je betaling voor een jaarabbo voldoen en je bent klaar. Niet vergeten elke keer als je gaat kijken de VPN actief te zetten. Mocht je een foutmelding krijgen dat je via een VPN kijkt, even de app sluiten, VPN reconnecten met een ander IP en je kunt weer verder kijken

Let op dat je 1x per 12 maanden het land van je account in de Playstore kunt aanpassen, daarna is NL apps downloaden dus niet mogelijk. Vandaar het advies om een apart (Gmail)account te maken hiervoor. Hetzelfde trucje met Amazon Prime US als met Amazon UK werkt niet dus dat ook via Amazon US doen is geen optie

[ Voor 17% gewijzigd door E63s op 13-11-2023 17:49 ]

SmartESS dynamisch handelen voor Victron omvormers