Toon posts:

PC (re)boot probleem, hangen en geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand het probleem dat als ik met ctrL+alt+delete mijn computer reboot, dat de computer nog voor het bios post scherm blijft hangen (monitor gaat stand-by) en als ik op de reset knop druk boot het systeem wel gewoon.
Dit probleem komt altijd voor, of ik nu in dos, windows of iets anders zit maakt allemaal niet uit.
Dus ook als de computer softwarematig reboot, bijvoorbeeld Windows restarten en dat kan weleens irritant zijn.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt.

Het is een wat ouder systeem... AMD K6-2 400 op een Asus TXP4-X (6x66) alles draait standaard (voltage enz.) dus weet niet wat het kan zijn

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

Denk dat het ergens aan je bios legt. Weet het niet zeker. Maar je kan altijd een keer je bios updaten

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Topicstarter
bios update heb ik al gedaan... dit geeft geen verschil.
dit is de nieuwste bios, een nieuwere bios voor dit moederbord wordt niet meer gemaakt.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

zit in je bios, iets met power savings of het lig aan je monitor. Gewoon experimenteren met bios instellingen of specs van monitor nakijken...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de monitor kan het niet ligge lijkt mij, want zonder monitor reboot het systeem ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
niemand kent dit probleem? of heeft het zelf meegemaakt?

Verwijderd

IK Heb op dit mment hetzelfde probleem.

Der is wel stroom

Fans etc draaien, maar PC boot niet door en heb ook geen beeld en piep ook niet.

Weet iemand wat te doen..?

:?

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

Een kennis van mij heeft het zelfde probleem met een packard bell.

ik heb de oplossingen nog niet geprobeerd omdat ik er nog niet geweest bij
misschien heb je er wat aan
Monitor springt niet aan

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Verwijderd

meestal hardware probleem. Haal zoveel mogelijk los of eruit, dus alleen booten met video (evt flopppy).
Als ie dan doorstart is het mobo in ieder geval OK (evt appparaten in het bios tijdelijk uitschakelen). Dan 1 vor 1 alles weer aansluiten en PC opstarten net zoalng tot je de dader gevonden hebt of dat ie het gewoon weer doet.
Begin eerst effe met het geheugen als test voordat je dit doet, je weet nooit of er een brak stripje bij zit. Een reepje erin met de kale opstellingen en dan pas de volgende erbij. De 1e reep kan de brakke zijn natuurlijk.....
Pagina: 1