Airco (Fujitsu) offline in FGLAIR APP - Cloud issue?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:09
ik heb sinds vanmorgen het probleem dat ik alle drie AC units (Fujitsu ASYG09KMCC) welke op 1 buiten unit zitten, niet meer kan bedienen via de FGLAIR app. De units zijn alle 3 voorzien van een wifi module (UTY-TFSXW1) en dit alles heeft ruim een jaar prima gefunctioneerd. Dat alle 3 nu ook niet te bedienen zijn via Home Assistant laat ik maar even buiten beschouwing, want ik gok dat een gevolg is van het onderliggende issue.

Ze zijn offline aldus de app.

Gelukkig kan ik alle 3 gewoon besturen via de afstandsbedieningen en werken de AC's ook prima. Het werd wel lekker warm op kantoor zeg maar.

Maar goed, ik heb van alles geprobeerd:
- ik heb het modem en wifi versterkers allemaal gereboot
- de wifi modules ontkoppeld en terug geplaatst
- hoofdschakelaar groepenkast omgezet en na 5 min weer aangezet (dit als tip van installateur om zo ook de buitenunit even spanningsloos te maken)
- de wifi modules uit de app verwijderd
- nu wil ik ze weer koppelen en loop ik tegen een foutmelding (2932) aan (The selected router could not be connected, so registration could not begin. To begin registration, the router must be connected properly.) Link
- ik heb modem/router uitgesloten door een andere te gebruiken (heb een KPN V12, maar een V10 als backup) en daar loop ik tegen exact dezelfde melding aan

Ik durf uit te sluiten dat alle 3 WiFi modules niet spontaan tegelijk defect gaan en dus vermoed ik een issue met de cloud waaraan deze app gekoppeld zit. Maar ik kan werkelijk nergens achterhalen of hier ook een probleem mee is. De website van Fujitsu roept niks over een cloud, laat staan de status ervan. Werd alleen maar wijzen naar het klantdomein igv connectieproblemen, maar die heb ik volgens mij wel uitgesloten.

Rest het vullen van een formuliertje waarin ik een vraag kan stellen. Dat ga ik ook wel doen, maar wellicht heeft iemand van jullie een idee?

Beste antwoord (via JaRuBe op 17-11-2023 09:41)

• LLEEXX
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-12-2023
Contact gehad met leverancier. Schijnt inderdaad deze week een grote storing te zijn geweest bij de FGLair app maar als het goed is moet het nu weer werken.
Aangeraden wordt in mijn geval (wel te benaderen via wifi maar niet via extern(gsm)) het systeem spanningsloos te maken 10 minuten en dan weer aan te zetten. Dan meld de unit zit aan en moet het weer goed zijn. Gaan we proberen. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutjeee
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Zelfde probleem hier .. kan zelfs niet meer inloggen in de app .. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THBR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-05-2024
Hier hetzelfde probleem sinds vanmorgen.
Oorzaak ligt dus extern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oiboi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
Idem hier op 2 verschillende locaties, dus ik vermoed probleem bij Fujitsu inmiddels lijken ze een voor een terug online te komen als de DHCP lease verloopt en ze een nieuwe vragen. Al kan ik ze ondertussen wel allemaal pingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:51
Zelfde probleem met de app hier ook de hele dag.
Open nu de app en de airco is weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutjeee
Ik geraak nog niet in de app .. ng even wachten🫠

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THBR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-05-2024
Pfff, hier net even online, nu weer offline en even later schakelde de airco zichzelf uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
Ah, dit bevestigd mijn vermoeden dus. Dank voor de reacties. Ik heb reeds contact gezocht met Fujitsu via het online formulier. Nog geen reactie tot dusver, benieuwd of en wanneer deze komt. Uiteraard zal die reactie hier posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 21:12
De vrouw vanochtend mij appen dat de fglair app niks meer deed.
Bij mij idd ook niet.
Bij thuiskomst router gereset, airco schoo gemaakt en wifi module opnieuw aangedraaid.
Goed om te weten dat het dus een algemeen issue is.
Heb nu weer toegang maar alles gaat heel erg traag.
Daarnaast bij openen van app zet deze hem nu standaard op 22 graden.
Jullie ook deze ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutjeee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0cJ7pp9PF2obAZsLz860FPaIj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/il7HY7JLYGQDhJFliMLYhmm1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
ik had ze dus alle 3 uit de app verwijderd en krijg ze tot dusver niet gekoppeld. De app ziet de 3 AC's wel, maar als ik er dan 1 selecteer en vervolgens het WW invoer, kan ik nog wel mijn SSID selecteren maar daarna kom ik uit op een error code 2932: Router cannot be connected. Ensure that the network is normal state and entered password is correct.

Zal nog even geduld moeten hebben denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik zit nu met het zelfde probleem, krijg 2 airco’s niet meer gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etepet
  • Laatst online: 21-02 14:29
13 nov 23:55, Hier ook zelfde WiFi probleem. Via app air slecht te bereiken. Aan zetten in app maar na korte tijd valt hij weer in of in de app. Remote werkt oké. Zaterdag nog via wifi aangezet. Uit alle app de air verwijderd. Op nieuw proberen koppel via handmatig of was. Drie verschillen routers geprobeerd. Verschillen wifi signalen. Mobiel op hot spot gezet. Niet mocht werken. Wifi module diverse malen er uit gehaald. Zekering meerkost van airco uitgezet. Nieuw Fglair app account aangemaakt. Niets mag werken. Gelukkig na een paar uurtje prutsen bovenstaande bericht gelezen. Het zit waarschijnlijk niet bij mij in huis, het probleem. Maar registratie van de airco in je account. Die kan hij niet vinden of goed koppelen. Helder we wachten even af.

In app via support>wlan>melding gemaakt.

Hier ook 7:45 14 nov geen verbetering.

Sinds 10:15 14 nov weer via app en router in wps stand connectie en bediening kunnen krijgen. Kijken hoelang het standhoud………

[ Voor 12% gewijzigd door Etepet op 14-11-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 21:12
Hier is de airco nu midden in de nacht blijkbaar automatisch aangesproken.
Wel lekker warm zo maar niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutjeee
Hier voorlopig nog steeds geen verbetering🫠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Hier vanmorgen opeens weer connectie met de airco gekregen 👌🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oiboi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
JaRuBe schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:24:
Ah, dit bevestigd mijn vermoeden dus. Dank voor de reacties. Ik heb reeds contact gezocht met Fujitsu via het online formulier. Nog geen reactie tot dusver, benieuwd of en wanneer deze komt. Uiteraard zal die reactie hier posten.
Laat weten als ze iets antwoorden. In een gelijkaardig onderwerp, heeft iemand een manier gevonden om ze lokaal te kunnen bedienen, voor wanneer Fujitsu besluit de clouddienst stop te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutjeee
[quote]oiboi schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:36:
[...]

Laat weten als ze iets antwoorden. In een gelijkaardig onderwerp, heeft iemand een manier gevonden om ze lokaal te kunnen bedienen, voor wanneer Fujitsu besluit de clouddienst stop te zetten?
[/quote/]

EDIT: Nieuw account gemaakt .. terug kunne koppelen ! Werkt voorlopig !

[ Voor 11% gewijzigd door Rutjeee op 14-11-2023 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
Ik heb inmiddels de 3 AC's weer kunnen koppelen en kan ze ook daadwerkelijk weer bedienen via de app alsmede Home Assistant. Lijkt nu allemaal goed te functioneren, heb nog geen reactie vanuit Fujitsu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaRuBe
nog altijd geen reactie vanuit Fujitsu. Om dit topic niet oneindig lang open te laten, wacht ik tot vrijdag. Als ik dan nog geen reactie heb, sluit ik dit topic.

Ik ga er dan vanuit dat bij iedereen de boel weer werkt. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LLEEXX
Goedendag, vandaag net bij een klant geweest zelfde probleem met cloud.
Kunnen na het weg swipen van de app via wifi de airco's bedienen. Echter via het gsm net (als ze wifi uitzetten) niet vanaf buiten te benaderen. "offline"staat er dan.
Mijn eigen airco kan ik zonder problemen bedienen, maar die is ook al een paar jaar oud (wel KMCC type)
Dus nog niet goed, zal morgen met leverancier (Thermonoord) bellen.

Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
LLEEXX schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:12:
Goedendag, vandaag net bij een klant geweest zelfde probleem met cloud.
Kunnen na het weg swipen van de app via wifi de airco's bedienen. Echter via het gsm net (als ze wifi uitzetten) niet vanaf buiten te benaderen. "offline"staat er dan.
Mijn eigen airco kan ik zonder problemen bedienen, maar die is ook al een paar jaar oud (wel KMCC type)
Dus nog niet goed, zal morgen met leverancier (Thermonoord) bellen.

Wordt vervolgt.
ok, bijzonder. Ik kan via GSM/5G netwerk wel de AC's bedienen.
Wellicht dat de leverancier meer weet, ik heb iig nog geen reactie vanuit de fabrikant.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• LLEEXX
Contact gehad met leverancier. Schijnt inderdaad deze week een grote storing te zijn geweest bij de FGLair app maar als het goed is moet het nu weer werken.
Aangeraden wordt in mijn geval (wel te benaderen via wifi maar niet via extern(gsm)) het systeem spanningsloos te maken 10 minuten en dan weer aan te zetten. Dan meld de unit zit aan en moet het weer goed zijn. Gaan we proberen. :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JaRuBe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:02:
Ik ga er dan vanuit dat bij iedereen de boel weer werkt. Klopt dat?
Hier werkt het inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
Omdat alles weer werkt naar behoren werkt en er bevestiging is dat de oorzaak in de app zat, kan deze wel gesloten worden. Dank allen voor de bijdrage. :)

[ Voor 12% gewijzigd door JaRuBe op 17-11-2023 09:44 ]

Pagina: 1