Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
VR-Gamen & ontwikkelen van mods, videobewerken, intensief Word- en Excelwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2000. Iets meer of minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe niets relevants; alleen een Yamaha mengpaneel (Yamaha AG03 MK2 BK).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder: Ik wil niet voor budget of "praktisch goed genoeg" gaan, maar gewoon voor goed en het geld waard.
1TB SSD is voor OS, 2TB voor games.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mwah. 'Bekend' voor hulp/ondersteuning. Tevens ben ik AMD > NVIntel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van stil, en RGB kan me geen moer schelen aangezien ik het toch allemaal uitzet.
Ga je overklokken?
Mogelijk. Ik twijfel nog tussen waterkoeling (closed-loop, be quiet! Silent Loop) of de Noctua NH-D15 chromax.black. Ik heb namelijk nog nooit met waterkoeling gewerkt.
Wat verwacht je van ons?
Advies? Is dit een "goede" build, waar zitten de bottlenecks, is dit echt bang-for-buck? Ik weet dat de voeding iets overpowered is, en een 7900 is weer dubbel zo duur dan een 7800 voor een kleine boost, etc.
En ja, ik heb de optical drive nodig
.
VR-Gamen & ontwikkelen van mods, videobewerken, intensief Word- en Excelwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2000. Iets meer of minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe niets relevants; alleen een Yamaha mengpaneel (Yamaha AG03 MK2 BK).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder: Ik wil niet voor budget of "praktisch goed genoeg" gaan, maar gewoon voor goed en het geld waard.
1TB SSD is voor OS, 2TB voor games.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 396,- | € 396,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI | € 277,99 | € 277,99 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 623,- | € 623,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air Black TG Clear | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 115,90 | € 115,90 |
| 1 | Optische drives | LG BH16NS55 Zwart | € 74,49 | € 74,49 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Dark Power 13 1000W | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
| Totaal | € 2.169,13 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mwah. 'Bekend' voor hulp/ondersteuning. Tevens ben ik AMD > NVIntel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van stil, en RGB kan me geen moer schelen aangezien ik het toch allemaal uitzet.
Ga je overklokken?
Mogelijk. Ik twijfel nog tussen waterkoeling (closed-loop, be quiet! Silent Loop) of de Noctua NH-D15 chromax.black. Ik heb namelijk nog nooit met waterkoeling gewerkt.
Wat verwacht je van ons?
Advies? Is dit een "goede" build, waar zitten de bottlenecks, is dit echt bang-for-buck? Ik weet dat de voeding iets overpowered is, en een 7900 is weer dubbel zo duur dan een 7800 voor een kleine boost, etc.
En ja, ik heb de optical drive nodig